Autor: Phi
Data dodania: 04.08.2016 17:42
Nie mieszałabym się do akcji z nagrodami, gdybym ciągle nie natykała na horrory opatrzone na okładce informacją np. zdobywca Bram Stoker Award. Z kategorii wybrałam dwie: powieść i debiut. Oczywiście pominęłam nominowane, które warto zauważyć, również często były wydawane w Polsce.
Powieść
1987: Misery
1987: Łabędzi śpiew: Księga 1 (2 części)
1988: Milczenie owiec
1989: Trupia otucha
1990: Mine - Robert R. McCammon
1991: Chłopięce lata
1992: Blood of the Lamb - Thomas F. Monteleone
...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: zawodnik
Data dodania: 10.08.2022 15:31
Lipiec 2022.
Znowu parę słów o książkach, które przeczytałem. Dla mojej pamięci, a może i komuś się przyda.
1. Bielszy odcień śmierci
Odnoszę wrażenie, że kryminały się lubi albo za głównych bohaterów, albo za dobrą zagadkę. Tu i bohaterowie są ciekawi, i zagadka intrygująca. Trudno mi zaklasyfikować, czy to jeszcze kryminał, czy już thriller. W ogóle to jest takie płynne…
W każdym razie mamy książkę z niezwykle ciekawym klimatem, sympatycznego głównego bohatera, i bardzo wysmakowany jęz...