Grudzień 2016
Ciemny Eden (
Beckett Chris)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Lektor z pociągu 6:27 (
Didierlaurent Jean-Paul)
4,0
Żebyś nie zgubił się w dzielnicy (
Modiano Patrick)
4,0 [Akcja: Nobliści]
Zbrodnia hrabiego Neville'a (
Nothomb Amélie)
3,5
Zmierzch homo economicus: Rozmowa z Roman Chlupatým (
Sedláček Tomáš,
Orrell David)
4,5
Odwrócony świat (
Priest Christopher)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Historia nowego nazwiska (
Ferrante Elena)
5,0
Miasto Archipelag: Polska mniejszych miast (
Springer Filip)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Listopad 2016
Przewodnik Pani Bradshaw: Ilustrowany informator o drogach żelaznych (
Pratchett Terry)
4,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Co to właściwie jest demokracja? (
Equipo Plantel (właśc. D'Atri Adriana, Garcia Sanchez Miguel, Orozco Curra),
Pina Marta)
4,5
W rzeczy samej: Osobliwe historie wspaniałych materiałów, które nadają kształt naszemu światu (
Miodownik Mark)
5,0
Zabójczy miecz (
Leckie Ann)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Ciało i kamień: Człowiek i miasto w cywilizacji Zachodu (
Sennett Richard)
5,0
Październik 2016
Pochwała cienia (
Tanizaki Jun'ichirō)
6,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek (
Shaffer Mary Ann,
Barrows Annie)
4,0
Genialna przyjaciółka (
Ferrante Elena)
5,0
Unicestwienie (
VanderMeer Jeff)
4,5
Williama Goulda księga ryb: Powieść w dwunastu rybach (
Flanagan Richard)
5,0
Skucha (
Hugo-Bader Jacek)
4,5
Wrzesień 2016
Zbuntowana (
Roth Veronica)
2,0
Mam na imię Lucy (
Strout Elizabeth)
4,5
Małe życie (
Yanagihara Hanya)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Sentymentalny portret Ryszarda Kapuścińskiego (
Mikołajewski Jarosław)
4,0
Wielki przypływ (
Mikołajewski Jarosław)
4,5
Ostatni smokobójca (
Fforde Jasper)
3,5
Pociągi pod specjalnym nadzorem (
Hrabal Bohumil)
[powtórka] 5,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Okamgnienie (
Lem Stanisław)
4,0
Nie odstępuj ode mnie (
Strout Elizabeth)
4,5
Sierpień 2016:
Dobre bakterie: Program żyj brudniej, jedz czyściej (
Chutkan Robynne)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka] co prawda wszystkie rady zawarte w tej skądinąd przyjemnej książce można by zmieścić w 1/10 jej objętości, ale dużo dobrej energii i czuję, że działa.
Najwspanialszy parostatek (
Farmer Philip José)
3,5 druga część cyklu Świat rzeki, której bohaterem jest nikt inny jak zmartwychwstały Mark Twain. Pomysł nadal ciekawy i ciekawie rozwijany, jestem ciekawa kolejnego tomu, w którym Mark Twain wyruszy na wyprawę z Richardem Francisem Burtonem. Miałam wrażenie, że ta część to takie dłuższe opowiadanie, stanowiące poczekalnię do powieści właściwej.
Duchy: Korespondencja z Kambodży (
Terzani Tiziano)
4,5 Kambodża oczami Terzaniego w artykułach pisanych na gorąco z Azji (nie zawsze z Kambodży). Jak zwykle - ciekawe i pełne terzaniowego serca.
Gdzie wasze ciała porzucone (
Farmer Philip José)
4,5 pierwsza część cyklu Świat rzeki, którego bohaterem jest niezwykły człowiek, XIX-wieczny podróżnik, awanturnik wręcz, bardzo ciekawa postać - Richard Francis Burton. Burton umiera, a następnie budzi się w jakiejś bańce (skojarzenia, skojarzenia), wokół niego wiszą uśpieni (?) inni ludzie (i nie-ludzie!), więc postanawia zbadać, co jest grane.. Z tej części cyklu nie dowiemy się jednak do końca o co chodzi, za to poznamy Hermanna Goringa. Trzeba czytać dalej. Warto. Hugo '72.
Książka o czytaniu czyli Resztę dopisz sam (
Sobolewska Justyna)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka] przyjemnie się czyta o tym, jak inni czytają. Nadal jednak moim numero uno w tej kategorii jest Fadiman.
Lipiec 2016:
Żmijowa harfa (
Brzezińska Anna (ur. 1971))
5,0
Sekrety urody Koreanek: Elementarz pielęgnacji (
Cho Charlotte)
4,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Chemia w pożywieniu: Jak działają dodatki do żywności i dlaczego nam szkodzą (
Grimm Hans-Ulrich)
3,5
Pasterska korona (
Pratchett Terry)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Czerwiec 2016:
Leczenie dietą: Wygraj z candidą! (
Zaremba Marek)
2,5
Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (
Sacks Oliver)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Kapryśne lato (
Vančura Vladislav)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
W północ się odzieję (
Pratchett Terry)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Bicia nie trzeba było ich uczyć: Proces Humera i oficerów śledczych Urzędu Bezpieczeństwa (
Lipiński Piotr)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Cukier - cichy zabójca: Jak pozbyć się uzależnienia od największej trucizny naszych czasów (
Jacoby Richard,
Baldelomar Raquel)
4,5
Opactwo Northanger (
Austen Jane)
4,5
Maj 2016:
Kampucza, godzina zero (
Domarańczyk Zbigniew)
4,5
Zbójecki gościniec (
Brzezińska Anna (ur. 1971))
5,0
Czego nie można kupić za pieniądze: Moralne granice rynku (
Sandel Michael)
5,0
Piaseczniki (
Martin George R. R.)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
W kleszczach lęku (
James Henry)
4,5
Dobrze się myśli literaturą (
Koziołek Ryszard)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Marcovaldo czyli Pory roku w mieście (
Calvino Italo)
4,0
Długa Utopia (
Pratchett Terry,
Baxter Stephen)
4,5
Krąg (
Eggers Dave)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Siedem dobrych lat (
Keret Etgar)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Kwiecień 2016:
Katedra (
Dukaj Jacek)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Księżycowa nostalgia (
Pozner Vladimir)
4,0
Niezgodna (
Roth Veronica)
2,0
Tatuaż z tryzubem (
Szczerek Ziemowit)
5,5
Cieplarnia (
Aldiss Brian Wilson)
4,5
Robot (
Wiśniewski-Snerg Adam)
6,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Piekło kobiet (
Żeleński Tadeusz (pseud. Boy))
5,0 [Wolne Lektury]
ArchiTEKTURKI: Warszawskie budynki 1945-2014 (
Happach Marlena)
5,0
Egipt: Haram halal (
Kalwas Piotr Ibrahim)
4,5
Irrehaare (
Dukaj Jacek)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Marzec 2016:
Księżyce Jowisza (
Munro Alice)
4,5 [Akcja: Nobliści]
Ludzie jak bogowie (
Wells Herbert George (Wells H. G.))
4,5
Inna dusza (
Orbitowski Łukasz)
4,5
Myśląca dłoń: Egzystencjalna i ucieleśniona mądrość w architekturze (
Pallasmaa Juhani)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Wyspa doktora Moreau (
Wells Herbert George (Wells H. G.))
5,0
Non stop (
Aldiss Brian Wilson)
4,5
Feblik (
Musierowicz Małgorzata)
4,0
Wytępić całe to bydło (
Lindqvist Sven)
5,0
Ciemny kraj (
Coetzee John Maxwell)
4,5 [Akcja: Nobliści]
Luty 2016
Ptaszyna (
Kosztolányi Dezső)
5,0 [seria: Nowy kanon]
Więcej pań niż panów (
Compton-Burnett Ivy)
5,0
Dożywocie (
Kisiel Marta)
4,0
13 pięter (
Springer Filip)
5,0
Perswazje (
Austen Jane)
[Akcja: Własna Biblioteczka] 5,0
Kalifat terroru: Kulisy działania Państwa Islamskiego (
Laurent Samuel)
3,5
Wodny nóż (
Bacigalupi Paolo)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Biurko (
Potiomkin Aleksander)
5,0
Lato (
Jansson Tove)
5,5
Miecz i tarcza komunizmu: Historia aparatu bezpieczeństwa w Polsce 1944-1990 (
Terlecki Ryszard)
4,0
Styczeń 2016
Krall (
Krall Hanna,
Tochman Wojciech,
Szczygieł Mariusz)
4,5
Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku (
Pratchett Terry)
5,0 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Tajfun (
Conrad Joseph (Conrad-Korzeniowski Joseph; właśc. Korzeniowski Józef Teodor Konrad))
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Marek Edelman: Bóg śpi (
Burnetko Krzysztof,
Bereś Witold,
Edelman Marek)
4,5 + film "Marek Edelman: Życie. Po prostu"
Droga 816 (
Książek Michał)
4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Janka z Latarniowego Wzgórza (
Montgomery Lucy Maud)
4,0 [Akcja: Na Wyspie Księcia Edwarda]
Więcej niż możesz zjeść: Felietony parakulinarne (
Masłowska Dorota)
4,5
1945: Wojna i pokój (
Grzebałkowska Magdalena)
5,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
Wszystkie wojny Lary (
Jagielski Wojciech (ur. 1960))
4,5
Reporterka: Rozmowy z Hanną Krall (
Antczak Jacek)
4,5
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.