Dzisiaj przedstawiamy Wam trzecią i jednocześnie ostatnią część listy książek na Walentynki.
Lista powstała dzięki Niedźwiedziowi z tobołem i Joyeuse.
1. Miłość bywa różna. Może być tylko przelotnym zauroczeniem, które na chwilę odbierze rozum i doprowadzi do wielu zabawnych nieporozumień, co dobrze pokazuje Klin (Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
2. Bywa, że musi stawić czoła przeciwnościom, uprzedzeniom i niechęci rodziny - taką próbę przeszli Eleonora i Park (Rowell Rainbow) oraz ich pierwsza nastoletnia miłość.
3. Czasem jest tak wielka, że można ją wyczuć nawet zza grobu, o czym przekonała się Dziewczyna z pomarańczami (Gaarder Jostein)
4. A kiedy swoją oddaną miłością obdarzy cię pies, przeszkodą nie będą kilometry ani nawet kolejne wcielenia, tak jak to pokazuje Misja na czterech łapach: Powieść dla ludzi (Cameron W. Bruce)
5. W wyjątkowo krytycznych momentach przydaje się siła, jaką daje miłość rodzinna oraz Falbanki (Siesicka Krystyna) opowiadane przez babcię.
6. Silną więź można nawiązać także z kimś, kogo nigdy się osobiście nie poznało, np. z ulubioną pisarką, do której można skierować wyznanie: „Twoje listy chowam pod materacem”: Korespondencja 1971−2002 (Lindgren Astrid, Schwardt Sara)
7. Za to ta najpiękniejsza - niepowstrzymana, wieczna i idealna, bo niespełniona, może być tylko Miłość w czasach zarazy (García Márquez Gabriel)
8. Pax (Pennypacker Sara (właśc. Young Sarah)) - taką wielką więź i przyjaźń między chłopcem i jego lisem, która "przenosi góry" można określić mianem miłości.
9. Ślad na piasku (Ferraris Zoë) - są tam pięknie opisane początki uczucia między mężczyzną i kobietą, które w warunkach kultury islamskiej nie są rzeczą łatwą.
10. Informacjonistka (Stevens Taylor) - oprócz intrygującej głównej bohaterki i ciekawej akcji, jest też miłość tragiczna. Może to mnie tak przyciągnęło do tej książki? :)
11. Taki piękny dzień (Mazzucco Melania) - tutaj też miłość przewija się między tymi osobami, których życie splątało się tego dnia w Rzymie. A przewodnią nicią jest szalona, obsesyjna, tragiczna miłość.
12. Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów (Kukuczka Jerzy) - a tutaj jest tak wielka miłość do gór, że aż zabrała życie autorowi.
13. Pokolenie Kolosów: 15 historii na 15-lecie (Tomza Piotr) - historie ludzi i ich tak wielkich pasji, że inaczej nie można określić tego co robią jak - kochają to ponad życie.
14. Dzień dobry, północy (Brooks-Dalton Lily) - SF, ale sf to tylko sztafaż, bo to jest bardzo piękna książka o samotności i o tym co jest ważne w życiu.
15. Sherlockista: Fascynująca historia poszukiwań dziennika Arthura Conan Doyle'a (Moore Graham) - kryminał, bardzo interesujący, zwłaszcza dla wielbicieli Arthura Conan Doyle'a. Bardzo ciekawy.