Przyszła pora na wydanie specjalne
Kwartał Własnej Półki ! Zgodnie z zapowiedziami, ma ono specjalną formę:
– wybrałem do czytania wyłącznie "chudzielce", czyli książki poniżej 250 stron;
– kolejność czytania wg liczby stron w porządku malejącym (tak też ułożone w czytatce niniejszej);
– dodałem ekstrasa w postaci objaśnienia, skąd się książka wzięła na mojej półce – może kogoś to zainteresuje, natchnie, rozbawi;
Poprzedni:
KWP[9][2023-05-21]
+1.
Długie lata szczęścia (
Price Reynolds (właśc. Price Edward Reynolds))
[13-16.07.2023] 5.0
Książka z serii "Koliber" (do której sympatii nabrałem po tym, jak dostałem naręcze zakładek z nią powiązanych, gdy leżałem ze złamaną ręką w szpitalu w IIIkl. podstawówki), dodatkowo łechcąca mą amerykanofilię literacką. Kupiona za 1zł czy cóś.
+2.
Niepokoje wychowanka Törlessa (
Musil Robert)
[17-19.07.2023] 4.0
Powtórka po latach. Powieść kampusowo–szkolna, z jakiegoś powodu wystawiłem całkiem niską ocenę – chcę się przekonać, czy słusznie? Kupiona specjalnie po to za grosze.
+3.
Wielki marsz (
King Stephen (pseud. Bachman Richard, Evans Beryl))
[20-22.07.2023] 6.0
Absolutny hicior powtórek, choć ostatnia już ze 2 lata temu. Pora powrócić! Na półce od wielu lat.
+4.
Śmierć przychodzi po arcybiskupa (
Cather Willa Sibert)
[22-26.07.2023] 3.5
Na półce od 20180825, schowkowana przez www.listchallenges.com/300-books-everyone-should-read-at-least-once/checklist/6
+5.
Urzekająca: Odkrywanie tajemnicy kobiecej duszy (
Eldredge John,
Eldredge Stasi)
[26-29.07.2023] 4.0
Z półki żony. Dualna do "Dzikiego serca" tego autora, którą swego czasu byłem bardzo ujęty.
+6.
Hodowanie troglodytów: Uwagi o szkolnictwie wyższym i kulturze umysłowej człowieka współczesnego (
Nowak Piotr (ur. 1966))
[30.07-5.08.2023] 3.5
Kupione 20211023, schowkowane 20181018 po tekście www.facebook.com/ArierGardaBlog/photos/a.925146550973263/1099163050238278
+7.
Zagubione ojcostwo (
Cordes Paul Josef) [6-10.08.2023] 4.5
Zakup w Częstochowie 20200802 – staram się podczytywać czasem coś, co może poprawić moje umiejętności czy rozumienie rodzicielstwa i procesu wychowania.
+8.
Tyrania skruchy: Rozważania na temat samobiczowania Zachodu (
Bruckner Pascal)
[10-18.08.2023] 4.0
Zaintrygował mnie opis, dostałem na Wigilię 2019r.
+9.
Sidła z Dalekiego Wschodu: Joga, reinkarnacja, wegetarianizm (
Pawlik Michaela,
Pawlik Aleksandra)
[19-23.08.2023] 3.5
Książkę tej autorki z nr. 21. czytałem jako pierwszą, potem dostałem pozostałe w prezencie od mamy 20180706.
+10.
Sługa boży (
Caldwell Erskine)
[23-27.08.2023] 5.0
Znów seria Koliber! Schowkowałem po recce
Przez ciemne zwierciadło, zakupiłem w antykwariacie 20160627.
+11.
Pragmatyzm: Nowa nazwa kilku starych metod myślenia: Popularne wykłady z filozofii (
James William)
[27-31.08.2023] 3.5
Znany autor, tanie wydanie, interesujący temat – kupione 20160202.
+12.
Człowiek-ryba (
Bielajew Aleksander)
[1-3.09.2023] 3.5
Lata całe temu kupione w antykwariacie – a wszystko przez oglądany w dzieciństwie serial na podstawie tej książki. Liczę na atak nostalgii!
+13.
Psychologia przesądu (
Jahoda Gustav)
[4-8.09.2023] 4.5
Lata całe temu kupione w antykwariacie – temat przesądów, zabobonów, magicznego myślenia od dawna mnie interesuje.
+14.
Szatan w naszym domu: Kulisy śledztwa w sprawie przemocy rytualnej (
Wright Lawrence)
[9-12.09.2023] 5.0
Seria Amerykańska, znów zabobony – a także temat sekciarstwa, który również mnie interesuje. Zakup 20210519.
+15.
Molestowanie moralne: Perwersyjna przemoc w życiu codziennym (
Hirigoyen Marie-France)
[12-19.09.2023] 4.0
Schowkowałem 20190509, poszukując
Seksualne wykorzystywanie małoletnich w Kościele: Problem – odpowiedź Kościoła – doświadczenie polskie (antologia;
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
. Ostatecznie kupione w antykwariacie 20210913.
+16.
W cieniu krzyża: Kabel opatrzności (
Mackiewicz Józef (pseud. Lutosławski Roman lub Romanowska Felicja))
[20-23.09.2023] 4.5
Wartościowy pisarz, o tej książce usłyszałem przy okazji jakichś komentarzy nt. papieża Franciszka. Schowkowane 20170108 – zakupione na Targach Książki Historycznej 20171201.
+17.
Gagatek (
Dumbadze Nodar) [23-26.09.2023] 5.0
Schowkowane 20220429, bo u Pilipiuka wymienione jako wartościowy "biały kruk". Kupione 20230103. Bardzo jestem zaintrygowany!
+18.
Ciemność w południe (
Koestler Arthur)
[27.09-2.10.2023] 4.0
Schowkowane 20150710, bo w "Zabawić się na śmierć" Postmana wymieniana obok Orwella i Huxleya. Prezent od BNetkołaja 20161205.
+19.
"Co cię nie zabije, to cię wzmocni" i inne motywacyjne bzdury (
Adonis James)
[2-6.10.2023] 5.0
Schowkowane 20180909, wyszukane w nowościach PWN. Ten temat także mnie interesuje, ponieważ nie znoszę organicznie hurraoptymistycznego i hiperenergetycznego kołczingu (najlepszy przykład: (nie)sławny filmik "Jesteś zwycięzcą!" – ależ mnie to mierzi!). Dostałem pod choinkę w 2021r.
–20.
Nie dajcie się uwieść... (
Pawlik Michaela) [na razie odkładam]
Książkę tej autorki z nr. 21. czytałem jako pierwszą, potem dostałem pozostałe w prezencie od mamy 20180706.
–21.
Utopijny raj - New Age (
Pawlik Michaela)
[na razie odkładam]
W odpowiedzi na falę mego zainteresowania tematem zabobonów, sekt i współczesnych parareligii książkę podsunęła mi mama. Pozycja wartościowa, choć nie tak, jak
New Age (
Dobroczyński Bartłomiej). Chętnie jednak powtórzę.
+22.
Liturgia a osobowość (
Hildebrand Dietrich von)
[7-14.10.2023] 5.0
Schowkowane 20170407 przy dyskusji na kJBWA (nie pytajcie), kupione 20170915.
23.
Gdy filozofia miesza się w sprawy płci (
Larghero Jeanne)
[14.10.2023-w czytaniu]
Schowkowane 20170607, kupione 20180104. W dobie wszechogarniającej ideologii woke'izmu zapewne jest bardziej i bardziej aktualne.
24.
Biblia szatana: Dzieje kart Tarota (
Suliga Jan Witold)
Recenzja mnie zaintrygowała :D
25.
Amerykańska rewolucja seksualna (
Sorokin Pitirim A.)
Schowkowałem 20200609 na skutek zapowiedzi na Wektorach, dostałem w nagrodę za recenzję 20210414.
26.
Od Magury po Osławę: Podróż sentymentalna po Łemkowszczyźnie (
Gajur Jan)
Z wypraw w Polskę lubię przywozić książkę, której nigdzie indziej nie dostanę. Tę kupiłem w Gorlicach 20151003.
27.
Prawdziwy mężczyzna: Opowiadania (
O'Connor Frank (właśc. O'Donovan Michael Francis))
Znowuż Koliber – i zapewne AFL, jak już wyżej bywało. Nie mam pojęcia, skąd i kiedy się u mnie wzięła!
28.
Wspomnienia ustroniaków (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
Z wypraw w Polskę lubię przywozić książkę, której nigdzie indziej nie dostanę. Tę kupiłem w muzeum w Ustroniu 20200830.
29.
Samotność długodystansowca (
Sillitoe Alan)
Jeszcze w podstawówce czytałem fragment tej minipowieści, który w oryginale umieszczono w podręczniku do angielskiego (Blueprint Intermediate bodajże). Tytuł mnie intrygował, a tu jeszcze seria Koliber :D
30.
Zwodniczy mistycyzm Orientu (
Pawlik Michaela)
Książkę tej autorki z nr. 21. czytałem jako pierwszą, potem dostałem pozostałe w prezencie od mamy 20180706.
31.
Pochwała herezji: Rzecz o metafizyce i wolności w trzech esejach (
Lewandowski Konrad T. (Lewandowski Konrad Tomasz))
Wiedziony gorliwą sympatią wobec
Noteka 2015 [1996] (
Lewandowski Konrad T. (Lewandowski Konrad Tomasz))
oraz wielkim upodobaniem w
Most nad Otchłanią (
Lewandowski Konrad T. (Lewandowski Konrad Tomasz))
zakupiłem tę cieniusieńką książeczkę za bezcen nie pamiętam już gdzie. W międzyczasie sympatia do autora wychłódła poniżej zera (poza kartami opowiadań i powieści okazał się wybitnym bucem i pieniaczem), lektury jednak popróbuję.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.