Lista laureatów i rozwiązanie konkursu 71 pt. X Muza, czyli Kocham Kino"
The End. Fine, Koniec, takim napisem kończy się każdy film. Nieraz jego pojawienie przyjmujemy z ulgą, bo film był do kitu, lecz często jest zupełnie na odwrót. Jak jest teraz, gdy pora zakończyć nasz 71 BiblioNETkowy konkurs? Ocenę pozostawiam Wam.
Wytwórnia filmowa "BiblioNETka Pictures" miała przyjemność wyświetlić film "X Muza, czyli Kocham Kino"
Produkcja: Bogna
W filmie udział wzięli:
Akrim
Alva
aniamania
Annvina
beatrixCenci
bluejanet
Czajka
galenlomiel
hburdon
Inaise
janmamut
kasiunia2
krasnal
Mafia
McAgnes
Mika_P
nacpla
_nika_
Paweł Wolniewicz
PiotrekS
Syrenka
terra
Vemona
Scenariusz:
1. Mira Michałowska - Wojna domowa (16/23)
2. Hari Kunzru - Transmisja (8/23)
3. Krzysztof Varga - Nagrobek z lastryko (11/23)
4. Meg Cabot - Pamiętnik księżniczki (12/23)
5. James Jones - Stąd do wieczności (9/23)
6. Wiech (Stefan Wiechecki) - Śmiech śmiechem - Wywiad z konikiem (5/23 + 1 osoba autor)
7. William Wharton - Historie rodzinne (8/23)
8. Anatolij Rybakow - Dzieci Arbatu (12/23)
9. Albert Camus - Obcy (13/23)
10. Eric-Emmanuel Schmitt - Pan Ibrahim i Kwiaty Koranu (16/23)
11. Sylwia Plath - Szklany klosz (7/23)
12. Janusz L. Wiśniewski - Czy mężczyźni są światu potrzebni? (9/23)
13. William Goldman - Maratończyk (6/23)
14. Adam Bahdaj - Stawiam na Tolka Banana (14/23)
15. Tony Parsons - Mężczyzna i chłopiec (8/23)
16. Michael Bond - Paddington daje sobie radę (11/23)
17. Stanisław Barańczak - Chirurgiczna precyzja - Łzy w kinie (13/23 + 1 autor)
18. Edward Stachura - Siekierezada albo Zima leśnych ludzi (11/23 + 1 autor)
19. Nick Hornby - Był sobie chłopiec (10/23)
20. Jerome Dawid Salinger - Buszujący w zbożu (14/23)
21. Dan Brown - Kod Leonarda da Vinci (18/23)
22. Marek Hłasko - Piękni, dwudziestoletni (11/23)
23. Wiesław Myśliwski - Kamień na kamieniu (7/23)
24. David Lodge - Kinomani (7/23)
25. Jonathan Carroll - Upiorna dłoń - {opowiadanie - Pokój Jane Fondy} (9/23)
26. Mario Vargas Llosa - Miasto i psy (8/23 + 1 autor)
27. Georges Perec - Rzeczy (9/23)
28. Wiech (Stefan Wiechecki) - Wiech na 102 - Byłem na "Krzyżakach" (9/23 + 4 autor)
29. Khaled Hosseini - Chłopiec z latawcem (12/23)
30. Larry McMurtry - Ostatni seans filmowy (8/23)
Nominacje do BiblioNETkowego Oscara za rolę pierwszoplanową otrzymują:
Akrim
beatrixCenci
hburdon
janmamut
Vemona
Oscara otrzymuje: ..chwila napięcia, otwieram właśnie kopertę z wynikami:
beatrixCenci, która jako pierwsza opuściła plan filmowy.:))
A to pełna lista laureatów filmowego konkursu:
1. beatrixCenci, hburdon, Akrim, janmamut, Vemona - 60
2. Krasnal - 57
3. McAgnes - 50
4. terra - 33
5. aniamania - 26
6. Syrenka - 18
7. PiotrekS, Annvina - 17
8. Paweł Wolniewicz - 16
9. Inaise - 13
10. kasiunia2, galenlomiel - 12
11. Czajka - 11
12. _nika_ - 10
13. nacpla, Mika_P, bluejanet - 7
14. Mafia - 6
15. Alva, Melusia - 4
16. Sznajper - 2
I jeszcze:
Reżyseria: Joy
Mini konkurs na trzy ulubione filmy, cieszył się umiarkowanym powodzeniem, toteż nie rozsądzę, który film wygrał w tej zabawie, popatrzcie sami, jak się rozkaładały głosy BiblioNETkowiczy.:)
PiotrekS.
1. American Beauty - Mendeza
2. Euforia - Wyrypajewa
3. Wielka majówka - Rogulskiego
bluejanet
1. Pluton - O. Stone
2. Ojciec chrzestny - F. F. Coppola
3. Przyczajony tygrys, ukryty + Hero (z Jetem Li)
beatrixCenci
1. Piknik pod wiszącą skałą
2. Ja cię kocham, a ty śpisz
3. Shrek 1
aaniamania
1. Przeminęło z wiatrem
2. Ojciec chrzestny
3. Across the Universe dlatego, że lubię musicale i Beatlesów:)
Sznajper
1. Doktor Strangelove - Kubricka
2. Edward Nożycoręki - Burtona
3. Czarny kot, biały kot - Kusturicy
Melusia
1. "Miś" (ten Barei, rzecz jasna)
2. "Poszukiwany, poszukiwana" (na drugie imię mam Marysia)
3. "Stowarzyszenie umarłych poetów" (z tych smutnych filmów)
Paweł Wolniewicz
Amelia
Seksmisja
Pół żartem, pół serio
Czajka
1. Pożegnanie z Afryką
jednak, jednak, lubię wszystkie sceny i wszystkie spojrzenia Redforda
2. Sami swoi
No, arcydzieło. Każdy dialog to perełka, super śmieszne, świetnie zagrane
3. No i tu nie wiem. Lubię "Pulp fiction" i "Ojca chrzestnego" i
"Dziewczynę z perłą" i "Amadeusza" i "Lot nad kukułczym gniazdem"
ale nie moge już za bardzo go oglądać. No i co mam zrobić?
3. "Amadeusz" niech będzie za dyktowane Requiem i za jego pogrzeb, na
którym zawsze płaczę. :))
Inaise
1. "Duża ryba" reż. Tim Burton,
2. "Amelia" reż. Jean-Pierre Jeunet
3. "Eternal sunshine of a spotless mind" reż. Michael Gondry (nie lubię bardzo polskiego tytułu...).
McAgnes
1. Władca pierścieni
2. Łowca androidów
3.Wielki błekit
krasnal
1."Przeminęło z wiatrem" - znam ten
film na pamięć, wychowałam się na nim. Nie mam pojęcia, ile razy mogłam
go oglądać, ale pewnie ze 30 by się uzbierało.
Z resztą już trudniej o wybór. Łatwiej byłoby chyba reżyserami (Tim
Burton, Almodovar), ale jak mają być konkretne filmy, to chyba te:
2. "Gdzie jest Nemo"
i z bollywoodzkich
3. "Veer-Zaara":)
A ulubione trzy filmy reżysera to:
1. Ojciec Chrzestny (cała trylogia)
2. Forest Gump
3. Masz Wiadomość