Dodany: 11.08.2014 00:00|Autor: Sylwia_

Książka Borowiaka wyprzedziła Cejrowskiego i Coelho




„Emerytura nie jest Ci potrzebna”, poradnik finansowy autorstwa Jacka Borowiaka, zajął pierwsze miejsce na liście TOP 7 Dni OSDW Azymut.

W ubiegłym tygodniu, w rankingu sprzedażowym Azymutu, jednego z największych dystrybutorów książek na polskim rynku, „Emerytura nie jest Ci potrzebna” wyprzedziła m.in. „Wyspę na prerii” Wojciecha Cejrowskiego i „Dziewczyny z Powstania” Anny Herbich.

W sumie w ofercie Azymutu jest obecnie blisko 100 tys. tytułów. Od grudnia ub. r., czyli od momentu wprowadzenia do sprzedaży książki „Emerytura nie jest Ci potrzebna”, rozeszła się ona w ponad czterech tysiącach egzemplarzy. Cieszy się tak dużym zainteresowaniem, że autor kilka razy w miesiącu zleca dodruki. Co ciekawsze, po raz pierwszy w historii polskiego rynku wydawniczego numerem jeden rankingu sprzedażowego jest drukowana książka self-publishera. Jacek Borowiak, po nieudanych próbach przekonania tradycyjnych wydawców, sam wydał swój poradnik. Zrobił to za pomocą platformy Rozpisani.pl, czyli oferty self-publishingu Grupy PWN.

Dzięki Rozpisanym.pl autorzy mogą skorzystać m.in. z profesjonalnej redakcji, korekty, druku, konwersji na ebooka. Zyskują także dostęp do szerokiej dystrybucji – m.in. Amazon, Empik, Ravelo, Merlin, Gandalf. Unikatową w skali rynku częścią oferty są usługi marketingowe dla autora, wspierające sprzedaż jego książki. Może na przykład skorzystać z doradztwa w zakresie działań promocyjnych, pomocy w dotarciu do zainteresowanych tematem dziennikarzy czy blogerów. Może także zlecić przygotowanie materiałów prasowych i reklamowych, czy zorganizowanie spotkania autorskiego.

W formule self-publishingu autorzy zyskują również większą niezależność. Zachowują prawa autorskie do swojej twórczości, kontrolę nad zawartością i projektem książki, decydują o jej cenie. Mogą wydać każdy nakład, a w zależności od wyników sprzedaży zlecać dodruk kolejnych. Nawet przy niedużej liczbie wydrukowanych egzemplarzy, ich książka może znaleźć się na półce w księgarni. Atutem oferty jest też atrakcyjne honorarium – znacznie wyższe niż w tradycyjnych kontraktach wydawniczych.


Ponadto w przeciwieństwie do polskiego rynku, gdzie sukces Borowiaka jest jednym z pierwszych, na świecie self-publishing doczekał się wielu bestsellerów. Pisarze-wydawcy tacy jak John Locke czy Amanda Hocking sprzedali już miliony książek dzięki tej formule.


Źródło: informacja prasowa Rozpisani.pl; dane o rankingu TOP 7 ze strony Azymut.pl
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: