mafia zasypała nas propozycjami swoich zestawień tematycznych. Ponieważ czytaliśmy "ojca chrzestnego", to wiemy, że mafia nie lubi czekać i dlatego dzisiaj prezentujemy aż dwa rankingi przygotowane przez biblionetkową Mafię. Żeby nie przedłużać, oddajemy głos autorce listy:
"Kolejna moja lista tematyczna dotyczy literatury dziecięcej i młodzieżowej. Rzecz jasna, lista jest subiektywna, a znalazły się na niej:
1. "Dzieci z Bullerbyn" Astrid Lindgren - nie trzeba chyba przedstawiać tej książki i na pewno jest jedną z tych, do których warto wracać.
2. "Kosmohikanie" Ewy Lach - świetna książka na wakacje. Jedna z tych, do których chciałabym wrócić.
3. "Tomek w krainie kangurów" Alfreda Szklarskiego - pierwsza z cyklu książek o przygodach Tomka. Czemu by z Tomkiem nie podróżować po świecie.
4. "Szósta klepka" Małgorzaty Musierowicz - tej książki też nie trzeba przedstawiać. A znajomość z niezwykłymi bohaterami zawrzeć warto.
5. "Kłamczucha" Małgorzaty Musierowicz - trudno nie lubić Anieli i jej talentu... do kłamania. Chociaż lepiej powiedzieć, że to wyjątkowy talent aktorski. ;)
6. "Podróż za jeden uśmiech" Adama Bahdaja - czyli jak dojechać autostopem nad morze. A ile przygód po drodze. Można pozazdrościć. ;)
7. "Podwodny świat Dzikiej Mrówki" Andrzeja Perepeczki - czyli jak Dzika Mrówka uczy się nurkowania i odkrywa świat ukryty pod wodą. A z Dziką Mrówką nudzić się nie da. ;)
8. "Niesamowity dwór" Zbigniewa Nienackiego - słynny Pan Samochodzik odkrywa tajemnice niezwykłego dworu i poszukuje skarbów zmarłego właściciela. Rzecz ciekawa, choć momentami niebezpieczna. ;)
9. "Szaleństwa panny Ewy" Kornela Makuszyńskiego - panna Ewa sympatyczną bohaterką jest, a do jej szalonych pomysłów warto wracać.
10. "Tajemniczy ogród" Frances Hodgson-Burnett - historia osieroconej dziewczynki, jej chorego kuzyna oraz smutnego wuja. Historia do której warto wracać i poznawać na nowo.
Świetnych książek dziecięco-młodzieżowych jest całe mnóstwo, wybór dziesiątki do łatwych nie należał."