Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mi się bardzo podobała historia Anny Kareniny i Wrońskiego. "Dama Kameliowa" zresztą też.
Bardzo podobała mi się historia miłosna z "Damy kameliowej", ale moją ukochaną książką jest "Mistrz i Małgorzata" i ta para według mnie nie ma sobie równych.
Krystyna Żywulska "Przeżyłam Oświęcim"
Chciałabym się doweidzeć jakie są Waszym zdaniem najlepsze opowiadania pani Sandemo. Ja czytałam jak do tej pory tylko "dziewicę z Lasu Mgieł" i mam ochotę na więcej, tylko nie moge sie zdecydować, które wybrać. Dlatego prosze o radę :) Chodzi mi tylko o opowiadania, bez sag. Z góry dziękuję.
Czeska literatura współczesna! Hrabal, Kundera, Pavel, Kohout i inni - to prawdziwe mistrzostwo świata!
Najpiękniejsza historia miłosna w literaturze? Ja ma dwa typy: stare jak świat "Co się wydarzyło w Madison County" Roberta Jamesa Wallera i hit ostatnich lat czyli "Samotność w sieci" Janusza Leona Wiśniewskiego. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Biblionetki i życzę wysokich literackich lotów! :-)
"śmierć pięknych saren" - zawsze kiedy o niej myśle wpadam w błogostan; ota pavel jest niezwykłym pisarzem i trzeba powtarzam trzeba go czytać - z poważaniem;)
Małgorzata i Mistrz (z powieści Bułhakowa, oczywiście). Hadrian i Antinous ("Pamiętniki Hadriana" Marguerite Yourcenar).
"Pięć lat kacetu" Stanisław Grzesiuk
Według mnie najpiękniejszą historią miłosną jest zasłyszany niedawno romans, który wywiązał się w największej fabryce śmierci, w Oświęcimiu. Naprawdę wzruszyło mnie życie Mali (żydówki) i Edwarda Galińskiego (polaka). Mówiono o nich: "To było coś wspaniałego. Nie było drugiej takiej uciczki, żeby iciekł Polak i Żydówka. I żeby było wiadomo, że się kochają..."
bardzo pilnie poszukuję!! odkupie, albo zapłacę za pożyczenie bądź skserowanie!! kontakt : sadie@interia.pl
Dodałabym jeszcze: - "Anus Mundi" Wiesław Kielar - "Las umarłych" Ernst Wiechert - "Numery mówią" - "Numer 4410 opowiada" - "Hiszpańskie oczy" M. Nurowska (o łagrze) Jak coś jeszcze mi się przypomni, to wrócę...
"Auschwitz. Naziści i <ostateczne rozwiązanie>" - nowa pozycja na rynku. Bardzo polecam.
Seweryna Szmaglewska-"Dymy nad Birkenau"
drodzy moi ja nadal ślicznie proszę o komentarz szczególnie że widzę w was pokłady chęci:) wszystkie 10 opowiadań znajduje sie w 1 książce: "10 x miłość" wydał ją świat książki nie reklamuje bo nie mam zysku od sprzedaży:) ale mi się podoba możecie ją kupić wypożyczyć z tego co wiem..każdy zna kogoś zapisanego do tej "księgarni", bo to taki spory klub.. czekam i wierzę że przeczytacie napiszecie...
Pozwólcie nam krzyczeć - Fleszarowa-Muskat Najeżdźcy - Dobraczyński Niemcy - Kruczkowski Kolumbowie rocznik dwudziesty - Bratny
Gorąco polecam "Zegarek mojego ojca" Michała M. Chęcińskiego!!
Na mnie duże wrażenie zrobił "Eugeniusz Oniegin" Puszkina. Ukazany jest w niej bardzo dobitnie sens życia Romantyka: cierpienie z powodu niespełnionej miłości. Wczoraj miałam także przyjemność obejrzeć film na podstawie tej książki.. CUDO!!! Polcema każdemu, jest po porstu piękny!!!
Koniecznie większość książek HANNY KRALL, m.in. "Zdążyć przed Panem Bogiem", "Wyjątkowo długa linia".
"Inny świat"- Grudzińskiego, ale rzecz się dzieje w obozie pracy z ZSRR w czasie II wojny. Nie ma tam nic o Żydach, więżniami są ludzie różnych narodowości.
Medaliony Nałkowskiej, mnóstwo pozycji Borowskiego, Pianista Szpilmana i wiele, wiele innych, o których na pewno ktoś zaraz napisze ;).
Szukam książek o obozach koncentracyjnych i zagładzie żydów, ogolnie tez o II wojnie światowej, chciala bym dowiedziec sie jak to wszystko wygladalo, odbywalo sie i jak do tego doszlo...Dzieki
Też czytałam na oba sposoby, przy czym wbrew Cortazarowi tylko raz, a zgodnie z jego wskazówkami - wielokrotnie, i zdecydowanie polecam trzymanie się rzeczonych wskazówek. Autor wie, co robi;-). Amoretko - erudycja Cortazara to nie jest "pusta erudycja", zapewniam! (Przynajmniej w "Grze..."; we " W 80 światów..." być może tak? - jakoś nigdy ich nie zmogłam w całości). "Gra w klasy" jest lekturą wielorazową, im bardziej - tym ciekawiej, za k...
Generalnie to jedna z moich ulubionych książek, ale nie da się ukryć że jest raczej trudna w odbiorze. Przeczytałem ją kilka razy na oba sposoby i teraz widze że lepiej przeczytać wg. wskazówek Cortazara. Na marginesie w 80 światach dokoła dnia, Cortazar wspomina, że nie nalezy tego robić , znaczy czytać na dwa sposoby i cały myk jest w tym, że trzeba sobie jeden sposób wybrac i być może coś w tym jest. Ja w każdym razie polecam czytanie wg. kluc...
Jakie są ulubione książki poszczególnych użytkowników Biblionetki - łatwo wyśledzić. Wchodzisz na "Ocenione" takiej osoby i klikasz na "Sortuj wg ocen". To z 6 i 5 to najlepsze...
haha u mnie jest podobnie:)
Poszukuję książki "Skarbiec wiedzy" Brunetto Latiniego. Najchętniej odkupię, choć nie wykluczam zamiany.
Czytam w absolutnej ciszy, ponieważ wszystko mnie rozprasza. Najchętniej leżąc na wersalce lub tapczanie albo wieczorem w łóżku. Nie próbowałam z muzyką, bo nie mam takich warunków. Myślę, że mogłabym przy dobrej muzyce, działającej na wyobraźnię, np. filmowej, poważnej, spokojnej, relaksacyjnej, przestrzennej...
Chętnie wzięłabym udział, ale nie znam ani jednej z tych pozycji.:-( I nie wiem, czy mam się wstydzić, martwić, nie przejmować. Natomiast sam pomysł jest dobry.
Moim umubionym czernym charakterem był dotychczas profesor Snape z "Harry'ego Pottera". Nie był nigdy tak jednoznacznie negatywny jak Voldemort, poza tym zawsze bronił go Dumbledore, a jednak ta niejasna przeszłość i "życzliwość" ;) dla Harry'ego mówią same za siebie...dopiero w ostatnim tomie autorka wszystko zepsuła, starając się znaleźć psychologiczne uzasadnienie niechęci Snape'a do Harry'ego. Traumatyczne wspomnienia z dz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)