Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mnie też to zastanawia, bo mi się wynik nie potwierdził. :-) A akomodacji test nie badał np. wcale.
A tego nie wiem. Wiem, że ma swój kurs autorski. Na pewno na niższych poziomach, bo mnie uczył tylko rok i dalej nie. :( Ale to było daaaawno temu, więc mogło się zmienić wszystko, włącznie z tym, że on sam mógł odejść z Lingwisty. :-) A to świetny człowiek, gra na gitarze w Irish Pubie, chodziliśmy grupą na jego występy. ;-)
A ja mając lat 4-5 słuchałam Queen, mając lat 10-12 słuchałam Pink Floyd. Tak zostałam wychowana (tzn. nie miałam w domu nic innego, więc zdawało mi się, że to NORMALNE). Potem pojechałam na kolonie i dzieci z miasta mnie wyśmiały, że słucham tak starej muzyki, bo do mnie na wieś pewnie nie dochodzi radio i telewizja...
Nie, widziałam wszystkie jednakowo czarne. Zastanawia mnie jedno - czy to jest rzeczywiście wiarygodny (w miarę) test, czy raczej reklama firmy optycznej? Bo jednego nie rozumiem: jak można czarne paski na ciemnym granatowym tle widzieć tak samo wyraźne jak na jasnym, czerwonym, kontrastowym?
Dopisuję "Postrzyżyny" - bardzo misię, 5. Muszę poczytać coś więcej Hrabala, bo widzę że warto... Pasuje mi taki sposób opowiadania.
Nie czytałam jej książek, ale mojej koleżance podoba się Ala Makota. Spotkałam się również z opiniami podobnymi do Twojej.
Wiem, "nazwana Plotkarą w Hollywood". Ok, ale czy Dean Zoey nie za bardzo ściągnęła z Cecily?
Ostatnio ukazała się też, wydana nakładem Rzeczpospolitej, książeczka Grzegorza Polaka "Śmiejmy się z Papieżem. Anegdoty o Janie Pawle II niedawno odnalezione". Anegdotki te nie tylko są zabawne i wywołują uśmiech, ale także mówią nieraz więcej o Papieżu niż uczone rozprawy. Warto wziąć je do ręki!
Wiesz dla mnie czytanie Prousta to jest takie, że na 4 stronach się wynudzę, a na piątej znajdę jakąś frazę myśl, od której pieję z zachwytu o geniuszu Marcela. Ale poważnie. Jak to ktoś kiedyś tu napisał - Proust pisał o tym co go interesowało, a to nie zawsze pokrywa się z zainteresowaniami czytelnika. W trzeciej części było dla mnie za dużo roztkliwiania się nad obrazami... no ale przy tym mnóstwo pięknych scen, jak choćby Robert skaczący prze...
Wysłane! :-)
Jestem fanką tego serialu "od pierwszego odcinka". Według mnie ciekawą postacią jest nietylko Kate i inni najczęściej pokazywani, tylko Sun i Hugo. A Wy, inni fani, co sądzicie na ten temat?
Niezłe. Astygmatyzm mi się potwierdził :) Na szczęście mam lekki i soczewki kontaktowe nie muszą mi go korygować (dzięki Bogu, bo cylindryczne są potwornie drogie...). Jeśli ktoś jeszcze robił test - czy przy fragmencie o astygmatyzmie też widzieliście poziomy pasek ciemniejszy? :) Bo mnie to zadziwiło niezmiernie...
Ale widzę, że różnimy się nieco ocenami Prousta. Ty "Stronę Guermantes" oceniłeś niżej niż dwie poprzednie części, ja - przeciwnie - wyżej. I odnoszę wrażenie, że dopiero w tym tomie rozsmakowałem się w Prouście na dobre:) Dlatego też po zaczętej dziś "Sodomie i Gomorze" wiele sobie obiecuję...
Ja się z oceną Wertera zgodzę - nie przebrnęłam przez niego... A część IV Dziadów jest moim zdaniem najlepsza. Więc również popieram :)
Ale w bibliotekach "Dzienniki" są.
Hermann Hesse-Korespondencja Tomasz Mann.
Pamiętam, jak oglądałam "Egzorcystę", to żeby nie obgryzać paznokci ze strachu, piłowałam je! "Inni" też...
"Gorączka sobotnie nocy" - zapomniałam
"Dirty Dancing"
"Lśnienie" "The Ring" "Klątwa" (japońska) "Zły skręt" ("Droga bez powrotu") I trochę na pierwszej części "Obcego". Byłam wtedy trochę mała. Reszta części jest do d**y... A szczególnie "Obcy kontra Predator". Oglądałam to z kuzynką (tak jak ja, jest miłośniczką horrorów) i pękałyśmy ze... śmiechu! Ja kibicowałam Obcemu, ona Predatorowi. Boże, co za porażka!
Napisz coś proszę o książce Wata :)
NIestety, taką "prawdę" podawały podręczniki do historii do końca lat osiemdziesiątych.
"Lost", "Dr Quinn" (mama mi o nim powiedziała), "Chirurdzy" (czasem) Z polskich? Hmmmmmmmmm... Tylko czasami "Nianię" i "Falę zbrodni". Z "Kryminalnych" już się wyleczyłam. Teraz zrobili się nudni....
To dobrze, bo jest naprawdę bardzo, bardzo, szczególnie dla kogoś, kto lubi tamtą epokę. :-)
"Tylko mnie kochaj", "Ja wam pokażę", "Nigdy w życiu" jeszcze jakoś, ale tamte... Wszystkie części "Oszukać przeznaczenie" - tfu ble tfu ble Brazylijskie telenowele - niedobrze mi się robi "I tak i nie" - bez komentarzy Idiotyczne komedie, np. amerykańskie, z żartami typu facet staje na skórce od banana i bum Bu ha ha ha ha ha - ale śmieszne! Nic bardziej żenującego!
Jak już dało się zauważyć - nieco nam się zmniejszył stan osobowy na dzisiejszym spotkaniu, tym niemniej odbyło się, o czym niniejszym donoszę. Dotarłam do Wayne's Coffee skandalicznie spóźniona, dopiero na 18, jako jedyne usprawiedliwienie mając wywiad z Bogusławem Kaczyńskim w TVN, chyba pierwszy po chorobie, z uwagi na który zdecydowanie za późno wyszłam z domu. Exilivia już była, na szczęście nie rozzłoszczona moim opóźnieniem, jako że zao...
e-booka dla półlenia :) Podesłać?
Dzięki, będę szukać tych lepszych Gardnerów:-) Masz rację z tym Alexem, w "Labiryncie" też zbyt szybko wiedziałam kto zabił, żadnego zaskoczenia.
e-booka Gardera czy e-booka dla półlenia takiego jak ja?:)
Jeszcze Kelly Family było ;) Ale na szczęście jeszcze w podstawówce odkryłam Doorsów, Deep Purple, Bruce,a Springsteena itd. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)