Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Witam! Poszukuję książek na temat klasztorów. Mam na myśli powieści z motywem zakonników (np. Filary ziemi), eseje bądź pamiętniki zakonników. Jeśli ktoś zna jakiś tytuł dotyczący buddyjskich mnichów to nie pogardzę ;] Wolę raczej omijać książki dotyczące księży, chyba, że są naprawdę interesujące. Dziękuję z góry :)
Dziwna rzecz. Strona 30 kończy się słowami "Ze snem przyszło" - nie ma kropki, jakby to był początek zdania. Ale nie ma jego końca. Numeracja stron jednak się zgadza, kolejna ma nr 31, zaczyna się na niej kolejny rozdział od słów "Dni wypełniały mu spotkania z lekarzami i badania". Co jest pomiędzy tym zdaniem a "Ze snem przyszło"? Czy ktoś ma tę książkę i mógłby mi streścić albo zrobić zdjęcie? Może to tylko jedno zdanie? Będę wdzięczna. ;) M...
Zauważyłem pewną powinność u Cooka: czym nowsze tym gorsze. Dlatego polecam jego pierwsze książki: Rok Interny, Coma, Epidemia i ewentualnie Oślepienie.
Książki w klasycznej formie są niejednokrotnie trudne do zdobycia, jeśli chodzi o biblioteki. Ebooki są dużo łatwiej dostępne, choć oczywiście nie mogą zastąpić prawdziwej książki. Sam także nie lubię czytać ebooków.
1.tydzień 2.nie 3.Mickiewicz,Słowacki,Sienkiewicz,Prus 4.nie mam bladego pojęcia 5.Ossolińskich 6."Panna Nikt" Tomka Tryzny 7.chyba Ferdydurke 8.Gombrowicz 9.hmm...Pottera może? 10.nie więcej niż 3, nie wliczając podręczników 11.ostatnio ok.10 12.Rok 1948, Ojciec chrzestny, Niebezpieczne związki 13.Orwell 14.jak w pyt.4. 15.nie mam 16.nie mam 17.nie, ale zawsze mam w planach zacząć 18. w domu 19. markiz...
Majowe lektury: 1) Andrzej Stasiuk "Opowieści galicyjskie" (4) 2) Sławomir Shuty "Zwał" (4) 3) Włodzimierz Paźniewski "Eseje wędrowne" (5) 4) Martin Buber "Droga człowieka według nauczania chasydów" (5) 5) Jacek Dehnel "Lala" (powtórka, 5 - ocena bez zmian) 6) Martin Buber "Problem człowieka" (5) Nie mam nadal czasu na dokończenie kilku rzeczy, i niestety nie mam nawet czasu n...
Czy ktoś może polecić nowa ksiażkę Lehane'a?
Czyżby znużył Cię "Kwiat Sniegu"?
Marnie w maju, a w czerwcu będzie jeszcze marniej, bo przede mną gorączka końca roku szkolnego... Afrykanin (Le Clézio Jean-Marie Gustave) 4 Dziennik (Palahniuk Chuck (właśc. Palahniuk Charles Michael)) 4 Fruwająca dusza (Tawada Yoko) 5 Kato-tata: Nie-pamiętnik (Opfer Halszka) 4 Kelner doskonały (Sulzer Alain Claude) 3 Komórka (Schulze Ingo) 4 Miasto poza czasem (Moriel Enrique) 3 Piękno świata (Wojasiński Rafał) 3 Piknik fryzjerów (Ho...
Widzę, że nie bardzo lubisz Stine'a Jolu:) Ja lubiłem, ale jakieś siedem-osiem lat temu:)
Bez mojej zgody (Picoult Jodi) 5 Co usłyszała Holly? (Stine Robert Lawrence) 2 Czarna skrzynka (Oz Amos) 5 Czekolada (Harris Joanne) 4 Kronika zapowiedzianej śmierci (García Márquez Gabriel) 5 Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz (See Lisa) nie zainteresowana Opowieść o miłości i mroku (Oz Amos) 3 Poboyowisko (Dołęgowska-Wysocka Mirosława) 6 Pościg za czarną hondą (Szymeczko Kazimierz) 3 Widnokrąg (Myśliwski Wiesław) 4 Za grosze: P...
Harry Potter i komnata tajemnic - Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert) [5] Tektonika uczuć - Schmitt Éric-Emmanuel [5] Aimée & Jaguar: Historia pewnej miłości, Berlin 1943 - Fischer Erica [4], ogólnie dobra książka, ale ciężko mi się ją czytało. Przetrwać w Nowym Jorku - Carroll Jim [4] Traktor albo błąd w sztuce - Kalada Juhasia [4] Rozbitek - Palahniuk Chuck [5] Harry Potter i kamień ...
1. Ile czasu zajmuje Ci przeciętnie, przeczytanie jednej książki? W zależności od grubości - od jednego dnia do dwóch tygodni. 2. Czy masz wybrany region, czy kraj, z którego autorzy przypadli Ci najbardziej do gustu? nie 3. Polska klasyka to dla Ciebie przede wszystkim... (tytuły) "Dziady", "Lalka" 4. Jaki jest według Ciebie najbardziej niedoceniany polski pisarz? --- 5. Jakie jest twoje ulubione wydawnictwo? ...
Jak rozumiem - Rotteneberg warto? Zaś nie do końca warto Siedlecką o Herbercie? Tak się ostatnio zastanawiam, czy wziąć się za Siedlecką, bo jeszcze nic jej nie czytałam.
1. Lenin, Ferdynand Ossendowski, 5 2. Polski hydraulik i inne opowieści ze Szwecji, Maciej Zaremba, 6 3. Braciszek i Karlsson z dachu, Astrid Lingren, 3 4. Eseje dla Kassandry, Jerzy Stempowski, 6 5. Listy, Jerzy Andrzejewski & Jarosław Iwaszkiewicz, 5 6. Czosnek i szafiry czyli sekretne życie krytyka w przebraniu, Rith Reichl, 3 7. Ta, którą nigdy nie byłam, Majgull Axelsson, 5 8. Tematy żydowskie, Stanisław Vincenz, 4 9. Malutka czarow...
ciekawe. podejrzewam, że za jakieś pięć lat będe całkiem niezłym specem od tego rodzaju kwestii, bo zamierzam właśnie poświęcić się badaniu pierwszych lat chrześcijaństwa, patrologii, późnemu antykowi i herezjom tamtych wieków. pozdrawiam!
Jung był dla mnie przez ostatni rok lekturą numer jeden - czytałem różne jego książki i myślę, że podobnie jak większość jego czytelników, uległem fascynacji erudycją i głębokim humanizmem pism Junga. U niego można było odnaleźć to, co łatwo gubią dzisiaj filozofowie i naukowcy, głębię i ducha, obecne pomimo naukowości i wysokiego poziomu rozważań. Jednakże Jung wydawał mi się często mglisty, nieokreślony i jakby zbyt bogaty. Symbole i mity wyr...
A.Frankowska "Zatańcz z moją dziewczyną" (4) D.Lessing "Piąte dziecko" (5) P.Mercier "Nocny pociąg do Lizbony" (6) J.Updike "Pary" (5) R.Pausch "Ostatni wykład" (4) J.Seghers "Zbyt piękna dziewczyna" (4) M.Duras "Pisać" (4) S.Chwin "Dziennik dla dorosłych" (5)
1. Do dwóch tygodni. 2. Nie. 3. Trylogia, Chłopi, Pan Tadeusz, Przedwiośnie 4... 5. Nie mam. 6. "Niewolnica" 7. "Lalka" Prusa 8. Nie mam 9. Baśnie tysiąca i jednej nocy. 10. Kilka 11. około 6. 12. Przeminęło z wiatrem, Pogoda dla bogaczy, Spalona żywcem 13. Nie mam 14... 15. biografie, literatura obyczajowa. 16. merlin.pl 17. Nie. 18. W domu. 19. Ania z Zielonego Wzgórza 20. Kto zabrał mój ser?
1. Od paru dni do paru tygodni, zależy od książki i nawału obowiązków. 2. Lubię literaturę skandynawską, zarówno dziecięcą, jak i dla dorosłych. 3. Trylogia Sienkiewicza to moje pierwsze skojarzenie, poza tym twórczość pisarzy i poetów odbębniana, że się tak kolokwialnie wyrażę, w szkołach, spośród książek żyjących autorów na pewno wszystkie powieści Myśliwskiego. 4. Zapewne najbardziej niedoceniany jest ten, którego nazwiska nawet nie kojarz...
A gdzie teraz można ją kupić? Strona www.trzeciklucz.pl niestety nie działa. Za pomoc z góry dziękuję.
Prawda, Misiaku :) Jestem dopiero na 51 stronie, na razie Hamleta ani widu, ani słychu :))
Większość to audiobooki i e-booki: Salman Rushdie, Czarodziejka z Florencji (4+) Ian McEwan, Pokuta (3) Knister, Szkoła do góry nogami czyli Czarodziejskie sztuczki Lili (4) Knister, Obłaskawić smoka czyli Lili podróżuje w czasie (4) Knister, Pod piracką banderą czyli Lili wśród korsarzy (4) Abe Kobo, Czwarta epoka (4) Maria Pruszkowska, Przyślę panu list i klucz (5) Ewa Białołęcka, Wiedźma.com.pl (4+) Tomasz Mann, Doktor Faustus (4) ...
No i jak, no i jak?:) Prawda, że cudowne?:) A ta scena z Hamletem - bezcenna:)
Za chwilę sesja, więc nie ma tego dużo, no ale... Przy mikrofonie (Kaczkowski Piotr) Ocena: 6 - Tak właśnie powinno się przeprowadzać wywiady! Kaczkowski to pasjonata i to tutaj czuć. A poza tym ocena kilku artystów mi się podniosła (szczery i bezpośredni gitarzysta Metalliki), paru mi podpadło (Fish marudzący gorzej niż stara baba na straganie), ale ogólnie wychodzi z tej książki bardzo pozytywny portret muzyka jako wrażliwego, kochającego sw...
Hm... a czemu Chleb rzucony umarłym tak nisko? Mam to w kolejce, wydawało mi się ciekawe:) Swoją drogą autor to zięć Iwaszkiewicza:) A mogłabyś napisać coś więcej o Fototapecie?:)
Przeczytane w maju: 1. Wydrzyński Andrzej -"Ciudad Trujillo".(6).-ponownie. 2. Thorwald Jurgen -"Stulecie chirurgów".(5). 3. Damsz Jerzy - "Lwowskie puchacze ". (4). 4. Mann Thomas - "Czarodziejska góra". (3). 5. Kramer Clara & Glantz Stephen- "Wojna Klary".(6) -Życie jest najlepszym reżyserem, choć czasami bywa okrutnym! 6. Tyrmand Leopold - "Cywilizacja komunizmu".(3). 7. Cl...
A mi tam się podobało. Chyba najbardziej z serii:) Tylko jedno mnie raziło - albo źle coś zrozumiałam, albo pamiętnik Basi jest "przestrzelony", bo... niezgodny z "Powrotami..."
Złote jajko T. Krabbe (5) Dzień na plaży; Ryba H. Heeresma (4) Mój przyjaciel Leonard J. Frey (5) Czernobyl od katastrofy do procesu W. Siwiński (4) Ten, kto mrugnie, boi się śmierci K. Romer (4) Zupa z trawy: Dziennik z chińskiego gułagu Z. Xianliang (5) Chodź, obudzimy słońce J. de Vasconcelos (3) Groza wokół K2 A. Czerwińska (5) Martwa natura z wędzidłem Z. Herbert (5)
Teoretycznie mogę. Ale mam chyba za słaby Internet, ponieważ podczas słuchania sygnał się urywa i odbiera to całą przyjemność odbioru. Tradycyjne radio dawało większą swobodę miejsca i warunków słuchania.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)