Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jasne! Można w każdej chwili :) Nie trzeba mieć pozwolenia ;)
Jakoś te miesiące mi wolno schodzą, jak patrzę, co czytałam na początku kwietnia, i myślę sobie, jak to było dawno temu. Poza tym kwiecień uboższy, bo człowiek się musiał zagłębić w literaturę specjalistyczną, ale za to zróżnicowany i ogólnie dobry. 9. Słowa klucze: Różne języki - różne kultury Sama teoria z gatunku "przecież to takie oczywiste (jak już ktoś o tym napisał)", ale studium przypadków bardzo wciągające. (4,5) 8. (z półki) Kraj z...
W tym miesiacu przeczytałam tylko trzy: Kino Venus - 5 Wojna nie ma w sobie nic z kobiety - 5 Daleko od Toledo czyli Rzecz o Abrahamie Pijanicy - 4 Ale wystarczy, że skończę to, czego jeszcze nie skończyłam i na pewno będzie lepiej: Psy wojny Rajska jabłoń Casus belli Koty i ich sławni ludzie ;)
Jeszcze nie czytałam.
Jakby co ksiązka leży u mnie, przeczytana.W każdej chwili mogę wysłać potencjalnemu chętnemu :)
Świat bez kobiet: Płeć w polskim życiu publicznym 5,5 Pod Huncwotem 5 Legendy o elfach 4 Magia seksualna 4 101 argumentów za niewiarą: Przewodnik młodego ateisty 4,5 Pod Przechytrzonym Lisem 5 Pod Anodynowym Naszyjnikiem 4
1. Gawędy o księgarzach, ocena: 3,5 To 3 książka Arcta. Niestety – powtarza się, a tego nie lubię. Anegdoty są kiepskie, mało naprawdę ciekawych informacji. No i ten zachwyt czytelnictwem i wydawaniem książek w ZSRR i w PRLu… Średnie, ocena podwyższona o pół za antykwariuszy. 2. Miłośnik wulkanów, ocena: 4 Dziwna książka. Fragmenty eseistyczne – bardzo dobre. O kolekcjonerstwie albo o tym, że każdy kraj ma swoje południe. Ale czemu tyle wulgar...
Serialu niestety nie oglądałam. A przez ten drobny maczek spróbuję się jakoś przedrzeć.
Przeczytane w KWIETNIU 2014 r. 1. Tracy Anne Warren "Miłosna pułapka" t.1 "Miłosna pułapka" (5) 2. Tracy Anne Warren "Miłosna pułapka" t.3 "Lekcja miłości" (5) 3. Kerrelyn Sparks "Miłość na kołku" t.13 "Szaleję za Tobą, Misiu" (6) 4. Kerrelyn Sparks "Miłość na kołku" t.14 "Wampir z tatuażem" (6) 5. Jerzy Edigey "Niech pan zdejmie rękawiczki" (4) 6. Quinn Cari "Miłość jest konieczna" t.2 "Kwiaty nie są konieczne" (4) 7. Lucy Gordon "Braci...
Pkt.2 - zdecydowanie polecam rozpocząć od cyklu biblijnego Anny Świderkówny. Pkt.1 - co ciekawe, zdaję sobie doskonale sprawę za co wielu czytelników może lubić "Szatę", jednak dla mnie nie do przebrnięcia był choćby nieporadny, szkolny, styl. Odwykłem od składania zdań w sposób: X wstał, powieddział, Y wstał, odparł mu, X zdziwił się i podszedł dwa kroki, Y ... itd.
Może komuś się przyda: Drzewo genealogiczne rodu MacGregorów: http://speedy.sh/NyEDr/drzewo-rodzinne-MacGregorow.jpg
Książka dotarła już wczoraj ;) a jutro zaczynam lekturę. Pozdrawiam!
Rozumiem :) Dzięki wielkie :)
Przez to nawet mnie było ciężko przebrnąć. Ale lektura dobra.
Dzisiaj dostałam "Policjantów". Czy jestem ostatnia?
Bidul - jak najbardziej, częściowo również tegoż autora Na imię mam Jestem Mniej niż nic - i dom dziecka, i adopcja Białe na czarnym - dom dziecka (a właściwie dom opieki dla dzieci niepełnosprawnych) w dawnym ZSRR
Aż sprawdziłam mój egzemplarz. Wydanie 1988. Rzeczywiście małe literki. :-(
Dzisiaj książka wyruszyła do Mmyszuni. :-)
Niestety tej książki w Polsce nie uświadczysz w innym wydaniu. A zważywszy na fakt, że jest to pokaźne tomiszcze, ten drobny druczek czyta się fatalnie! Serial widziałaś?
Ha, no w sumie każdy ma prawo uznać, że jego ulubieni autorzy są przez kogoś niedocenieni, a ci, których nie lubi, są przecenieni... Też bym znalazła paru laureatów Nobla (aczkolwiek nie krajowych), których twórczość jakoś mi nie leży, i paru literatów, którzy Nobla nie dostali, a moim zdaniem są świetni. Ale czy to znaczy, że inni się mylą? Takie rzeczy to można po dwustu latach sprawdzić - jeśli "niedoceniani" będą wciąż czytani (co do jednego ...
Wysłałam do użytkowniczki "independent", która teraz posługuje się nickiem "midori". Wysłałam w poniedziałek, mam nadzieję, że dotarła.
zaskoczyła mnie lektura artykułu: http://xiegarnia.pl/artykuly/najbardziej-przeceniani-i-niedoceniani-polscy-pisarze/ - co o tym myślicie?
powiem tak - kupowanie tableta do czytania jest bez sensu. jak już to czytnik, zwlaszacza, że nie chcesz psuć wzroku. tu jest fajne porównanie róznych czytników: http://www.morele.net/wiadomosc/ranking-czytnikow-e-book-2014/738/
Mój kwiecień: ~ Mały Brat 4,5 ~ Zawód: reżyser: Rozmowy 4 ~ Preludium Fundacji 4,5 ~ Wicehrabia przepołowiony 4,5 ~ Jakuck: Słownik miejsca 5,5 ~ Niedobre dziecię 4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
"Inteligencja: Sposoby oddziaływania na IQ" Nisbett (4.5) "Thinking in pictures" Grandin (5) "Sezon burz" Sapkowski (4.5) "Bestiariusz słowiański" Zych & Vargas (5) "Jak Jeżyk z Prosiaczkiem Boga szukali i co z tego wynikło" Schmidt-Salomon & Nyncke (6) "Miedzy elitą a półświatkiem" Kaczorowski (5.5) "Człowiek - instrukcja obsługi" Brycz (4.5) "Nomen Omen" Kisiel (4.5) "Stalowy Jeż" (5) "Warszawskie kawiarnie literackie" Makowiecki (4) ...
Wymagające, ale motywujące:) Póki co: 1/52 Silmarillion 2/52 Ojciec Goriot 3/52 Gra o tron 4/52 Szkoła żon 5/52 Sprawiedliwość owiec: Filozoficzna powieść kryminalna 6/52 Arsène Lupin, dżentelmen-włamywacz 7/52 Wołanie kukułki 8/52 Gra anioła
Smok w herbie: Królowa Bona - 4,5 Komu bije dzwon - 5,5 Tylko wzruszenie - 4 Blisko domu - 4,5 Pamiętnik z powstania warszawskiego - 5 Tajemnice Paryża - 4 Malowany welon - 4,5 Sposób na Alcybiadesa - 5 Jane Austen i jej racjonalne romanse - 5,5
Nie Twoja? Przepraszam! Przyjęłam za pewnik, że to Twój blog. [wstydzi się]
"Korzenie" mam w planach na ten rok. Robiłam już kilka podejść, ale ze względu na drobny druk musiałam odłożyć. Szkoda, że nie ma audiobooka.
Marylku, scenariusz (zwłaszcza serialowy!) ma swoje ograniczenia (i dobrze). Recenzja wprawdzie nie jest moja, ale potwierdzam, że książka jest jak najbardziej strawna. Tymczasem lista: 1. reniferze 2. miłośniczka .. .. 5. Buchling 6. marylek
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)