Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zagubione dni oraz film http://www.filmweb.pl/Zagubione.Dni#
Coś ode mnie za Turgieniewa i/lub Zweiga?
Przeczytane w maju: 1.Śmierć w Breslau (3,5) 2.Autobus do San Juan (4) 3.Puszczyk (4) 4.Układ (5) 5.Pod akacją Zachodu (5) 6.Śląskie dziękczynienie (5) 7.Bezcenny (5) 8.Odwaga straceńców: Polscy bohaterowie wojny podwodnej (5)
Nie wiedziałam, że Eliza Piotrowska pisze nie tylko dla dzieci. Ja ją znam tylko z historyjek o cioci Jadzi, uroczych zresztą. :) Edit: Przepraszam, nie zauważyłam, że to też w sumie literatura dziecięca/młodzieżowa.
Ja poproszę o dopisanie.
Właśnie skończyłam lekturę i napisałam w sprawie adresu do Dominiki. Wyślę książkę w trakcie któregoś dnia roboczego.
Pegaz zdębiał: Poezja nonsensu a życie codzienne: Wprowadzenie w prywatną teorię gatunków (5,0) Matematyka: Daj się uwieść! (3,5) Myśl to forma odczuwania (5,0) On wrócił (3,5) No Space, No Choice, No Jobs, No Logo (4,0) Lot nisko nad ziemią (3,0) Wywiady bez kitu (3,5) Na własne oczy (3,0) Chirurgiczna precyzja: Elegie i piosenki z lat 1995-1997 (5,0) Jak zostałam wiedźmą: Opowieść autobiograficzna dla dorosłych i dzieci (4,0) My ludzi...
Lektura kolejnych książek Józefa Mackiewicza (jestem w trakcie "Kontry") jest efektem nadrabiania zaległości, a właściwie zaniedbań powstałych z własnej winy. Bezpodstawnie uznałem kiedyś, że twierdzenia o wartości jego prozy są wysnuwane na wyrost, w związku z określonymi poglądami politycznymi piewców Mackiewicza. Zdawało mi się też, że jego proza będzie jednostronnie upolityczniona. Jakże się myliłem!
Zaskakująco wiele przeczytanych książek jak na tak szalony miesiąc... 1. Tekst roboczy, recenzja przedwydawnicza. 2. Neuland (6 - potężne dzieło! Znaczeniowo, warstwowo, emocjonalnie. Pewnie tak naprawdę mogą je zrozumieć w pełni tylko nieliczni, którzy znają dobrze opisywaną codzienność, ale i na mnie zrobiło wielkie wrażenie. A na dodatek tak pięknie napisane, takim przecudownym językiem, że zatrzymywałam się i podziwiałam kunszt konstrukcj...
Chyba nigdy tego wątku nie odkryłam. Nadrabiam więc - http://ksiazkowo.wordpress.com
Mój,całkiem udany maj: 1.(49)Nomen Omen -5,5 2.(50)Dziecioodporna -4 3.(51)Droga utraconej niewinności -4 4.(52)Wielki kłamca -4 5.(53)Czekolada -4 6.(54)Boks na ptaku czyli Każdy szczyt ma swój Czubaszek i Karolak -3,5 7.(55)Ostre przedmioty -3,5 8.(56)Bridget Jones: Szalejąc za facetem -3,5 9.(57)Szalone życie Rudolfa -4(podebrana synowi:)) 10.(58)Tysiąc wspaniałych słońc -6 11.(59)Świniobicie -6
Śmierć to jest inna sprawa. A wiesz, ja mam dużo tych książek, jakbyś potrzebowała...
http://ksiazki-bibliofila.blogspot.com/ Polecam całkiem fajnie się zapowiada :)
No wiecie co! Na wszystkie wolne weekendy w czerwcu, akurat siódmego muszę jechać do Częstochowy :-(( A już się cieszyłam, że wreszcie oddam dwie książki. Nie mogę ich nawet podać przez Czajkę, ech...
W maju wzięło mnie na powtórki i wykopki. Zaczęłam od książki, którą znam od zawsze, najpierw w wersji czytanej w radiu (jak przez mgłę pamiętam lektora i wydaje mi się, że mógł to być Marian Kociniak) Trzech panów w łódce, nie licząc psa - nadal mnie ta powieść bawi, nie zestarzała się za bardzo. Zapiski na biletach - podróżowanie po Polsce pamiętam dużo wyraźniej niż słuchowiska radiowe, więc lektura książki Olszewskiego obfitowała we wspomn...
A co powiesz na wymianę Wojna i pokój w zamian za Nędznicy (2 tomy) lub coś innego z mojego schowka?
Witam. Bardzo dawno temu przeczytałam pewną książkę i z chęcią bym ją odnalazła. Akcja koniec I Wojny Światowej. Bohater zostaje ciężko ranny, po odzyskaniu przytomności okazuje się że ma amnezję do tego potwornie się jąka. Przebywa wiele miesięcy w szpitalu/sanatorium ponieważ nie można ustalić jego tożsamości. Całkowicie przypadkowo trafia na występy małej trupy i przyłącza się do nic a potem zakochuje się w jednej z aktorek (o ile pamiętam p...
A jednak skończyłam Historia brudu. Po pierwsze jestem mile zaskoczona jakością wydania. Drukowane w tym brązowym/sepia (?) kolorze, z mnóstwem zdjęć w tym samym odcieniu. Co do zawartości to już dla mnie informacje wtórne, więc trochę nużące. (4)
7. czerwca jest dobry, z tym że ja mogłabym dotrzeć dopiero ok. 15.
No to co? 7 czerwca - przyszły tydzień? Czy później? Ja mogę być od 13, zbieracie się wcześniej?
No jasne, że można. Każdy kiedyś się dopiero przyłączał. Tylko, jak widzisz, dyskusja co do terminu nadal trwa, ale zazwyczaj spotykamy się w antykwariacie Silva Rerum na Piotrkowskiej i po kilku przystankach książkowych parkujemy w końcu w Zaraz Wracam na Piotrkowskiej 101 na pysznych sałatkach i tartach albo w Manekinie czasem. Więc warto śledzić wątek.
A można się przyłączyć? Ze mnie też łodzianka, ale początkująca, jeśli chodzi o spotkania :)
A może ta autorka zainteresuje Cię? Molicka Maria
W maju przeważały książki bardzo dobre: 1. Jo Nesbo "Człowiek - nietoperz" 5/6 - świetny norweski kryminał. Po prostu. 2. Ann Patchett "Taft" 4/6 - właściwie nic się nie dzieje, ale zadziwiająco dobrze czyta się tę książkę. "Taft" nie dorównuje "Stanowi zdumienia", ale ma w sobie coś, co sprawia, że jednak czytasz i nie możesz się oderwać. 3. Simon Beckett "Chemia śmierci" 6/6 - każdy rozdział tej książki kończył się tak, że nie byłam w ...
Mam bardzo podobne odczucia co do "Legionu". Te dialogi, tylko akcja, jakieś to takie też było mocno naiwne. Przetrwałam coś ponad 100 stron i stwierdziłam, że nie będę się dalej męczyć.
Wysłałam wiadomość do mamuśki czy mam wysłać do Niej teraz książkę, ale nie odpisała. Poczekam jeszcze kilka dni.
Ta piłka nożna przypomniała mi mecz piłkarski jaki rozgrywała Karusia z Piaskowym Wilkiem na plaży. To było opowiadanie "Sprawiedliwa sprawiedliwość". Nagrodę dostał nie ten kto wygrał, bo ten ma już radość ze zwycięstwa. Ogromnie polecam Piaskowego Wilka. Wszystkie trzy części. Piaskowy Wilk Piaskowy Wilk i ćwiczenia z myślenia Piaskowy Wilk i prawdziwe wymysły A Siri nie znam. Dopiero do katalogu wprowadziłam.
Oto moje majowe przygody z literaturą: 1 Harry Potter i insygnia śmierci - 4 2 Ludzie szukają szczęścia i umierają ze śmiechu - 4+ - dziękuję, Alicjo 3 Na górze cisza - 5+ 4 Teraz i na zawsze - 4+ - jest recenzja Inspirowane życiem 5 Małe dzieci - 5 6 Gonitwa - 4+ - jest recenzja Pamięci Marka Nowakowskiego 7 Księżyc nad Karoliną - 4 - jest recenzja I gdyby tylko zgasić światło! 8 Jawne tajemnice - 4+ 9 Błękitny zamek - 5, powtórka, oc...
Gosiu dziękuję. Znalazłam jeszcze coś takiego: "Siri strzela gola", ale muszę przejrzeć żeby mieć pewność, że jest to dobre.
Oczywiście, że są. W ogóle Umberto awansował, bo dawniej numery były chronologicznie przyznawane, jak Dziadkowie zyskiwali moją Wyimaginowaną Dziadkowość. Stabilnie jest ich pięciu. Umberto na pierwszym miejscu. No i na szczęście (niby niedobrze, ale ja się trochę cieszę) w tych Wrogach to nie było bibliografii, tylko źródła w przypisach podawane. Bo inaczej bym umarła. Nie mam książki przy sobie, ale pozycję "O nikczemności sera" zapamiętam ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)