Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Aż mam ochotę wyciągnąć trzecią lokatorkę z półki i przeczytać, żeby się sama przekonać :)
Twoja recenzja jest taka wspaniała, że nie wiem, co napiszę w swojej, gdy sama przeczytam tę książkę.
Moja pierwsza wędrująca książka: rozpoczynam zwiedzanie Miasteczko Middlemarch
Nie, to zbiór opowiadań. Tu jest wątek: "Obligacje za milion dolarów" jako zbiór opowiadań "Obligacje za milion dolarów" i "Kradzież obligacji za milion dolarów" są tym samym opowiadaniem.
Wnuczka do orzechów - 6 - bardzo miły początek roku z "Jeżycjadą". Feblik - 6 Inicjały zbrodni - 4,5 - ciekawy kryminał, przeczytałam z przyjemnością. Temat na pierwszą stronę - 3,5 - dobrze się zapowiadało, ale ostatecznie książka okazała się mało ciekawa. Nowa Polska: Przewodnik dla Polaków - 5 Inferno - 3,5 - Brown nie jest już chyba w stanie mnie zainteresować ani zaskoczyć. Strasznie się wynudziłam.
1. Ludzie na walizkach 4.5 pierwsze spotkanie z Hołownią, całkiem udane, choć on sam niewiele zabiera tu głos - parę cytatów umieściłem w czytatce Co można zrobić ze śmiercią i cierpieniem? 2. Kościół dla średnio zaawansowanych 4.0 tu już styl autora czuć, bo osobiście układał hasła i anegdoty dotyczące Kościoła. Czasem bardzo interesujące, czasem trochę mnie razi zbyt humorystyczne komentowanie bez konkretnej informacji. Niektóre twierdzenia ...
U mnie: 1. "Harry Potter i czara ognia" J.K. Rowling - drugi tom serii o Potterze, który naprawdę mi się spodobał. Pierwsze dwa były dla dzieciaków, trzeci, czwarty i czytany aktualnie przeze mnie piąty to już naprawdę mroczne powieści... Jestem oczarowana światem, jaki stworzyła J.K. Rowling, rozmachem. W grudniu zaliczyłam moje pierwsze z nią spotkanie i już wiem, czym wszyscy się zachwycają! ;-) 5 2. "Tak sobie myślę..." Jerzy Stuhr - No...
Kurczę, ta Aleksiejewicz trochę mnie przeraża, ale oceny są tak wysokie, że szkoda nie spróbować...
Czytałam tylko Spóźnionych kochanków i Rubio - i to w liceum. Rubio odebrałam "na poważnie", Spóźnieni kochankowie już jakoś na mnie nie wpłynęły. Zdecydowanie komercja i ile można poświęcić na opisy remontów. Tak jak napisałam, 3 to wysoka ocena wystawiona tylko ze względu na podejście (pomyłkę?) lektora. Słuchając go przypominali mi się Trzej Panowie w Łódce - oczywiście gdyby ktoś obrał TPwŁ z całego polotu i finezji i przerobił na amerykańską...
W końcu byłam bardziej wyrozumiała do Cudowne i pożyteczne: O znaczeniach i wartościach baśni. Chociaż w pewnym momencie było ciężko. Jednak przed lekturą trochę się obawiałam, że najbardziej znudzi mnie fiksacja na jednym aspekcie baśni - a pod tym względem było różnorodnie.
Dot, czyżbyś się w końcu złamała w kwestii MWDziadka nr 3? I widzę, że to całkiem niezłe spotkanie :D
Popatrz wyżej, co tym razem mam w ramach noblistów! :-)
Jestem bardzo zadowolony z doboru styczniowych lektur. Ołowiane żołnierzyki - 5,5 {Akcja: Nobliści} Tam, gdzie nie sięga już cień - 4,5 Gdy zniknęły gołębie - 5 (Akcja: Czytam literaturę fińską) Skarb pana Isakowitza - 4 Cztery pory roku - 5 Ścieżki północy - 6 Martin Eden - 5 Przemytnik doskonały: Jak transportować tony kokainy i żyć szczęśliwie - 4 Majsterka - 4
Dużo dobrych lektur w tym miesiącu, ale na recenzje już mi czasu brakło. Trochę nadrobiłam czytatkami. Echo winy (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] Dziennika ciąg dalszy (5,5) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] My z Jedwabnego (5,5) [czytatka: Problem, którego u nas w ogóle nie ma (???) ] Make-up (4) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] Pingpongista (5) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] Zwierz w łóżku (4) [czytatka: Czyt...
Oooo, a mnie się "Oswajanie świata" tak bardzo podobało.
Dobrze, że mi to mówisz, wobec tego wrócę do reszty skoro już przeszłam przez najgorszą część. Na razie nie mam mocy przerobowych, ale wezmę pod uwagę :-)
No właśnie, w życiu się tak nie uśmiałam przy lekturze jak przy "Trędowatej". Boskie po prostu!
Grobowce to dla mnie najgorsza część cyklu. Najdalszy brzeg to powrót do starej formy
Mnie też takie naklejki odrzucają. Brr...
Dla mnie "Dom na Sekwanie" był nie do zniesienia. Przeczytałam ale rzuciłam pod łóżko. Jak oceniasz inne jego książki? Według mojej oceny to cały Wharton jest w zasadzie niestrawny. Tylko "Ptasiek", "Tato" i "Stado" dało mi satysfakcję z lektury. Reszta to czysta komercja, może płacili od literek?
Po "Czarnoksiężniku z Archipelagu" wydały mi się prawdę mówiąc o niczym. Nie mówię, że wymagam od książek koniecznie akcji - bo nie - ale ( może jestem głupia ) kompletnie nie połapałam o czym jest ta książka. Napaliłam się na cały cykl jak "szczerbaty na suchary" ale po "Grobowcach" na razie odpuściłam.
Szczerze myślałam, że już dawno wszyscy przeczytali i książka spokojnie leżakuje u kogoś na półce.
Oczywiście. Książka właśnie dotarła do Habiny, jesteś tuż za nią :-)
Styczeń, pomimo sesji, nie był taki zły, jeśli chodzi o czytanie. Obiecałam sobie, że chociaż trzeba się uczyć, to należy mieć też z życia trochę przyjemności. Zatem u mnie tak: 1 Liza Marklund „Testament Nobla” Testament Nobla Szósty tom z serii o Annice Bendgzon. Chociaż raczej czytam książki Marklund ze względu na główną bohaterkę i jej pogmatwane życie prywatne, to jednak mnie ujęła i zafascynowała historia kryminalna. Dlatego moja ocena:...
W Styczniu było kiepsko: 1. Powrót do Daringham Hall - (5) 2. Naznaczona - (5)
Ależ nie stanowi to najmniejszego problemu. Zatem aktualnie lista kolejkowa wygląda tak: 1/ Hard Sexy Mama - przeczytała 2/ espinka - czyta 3/ myfantasy 4/ Kasia95 5/ miłośniczka 6/ Wiridiana 7/ evuś:) 8/ Habina
Zadura - Kropka nad i, Kopiec kreta - 10 zł Masłowska - Więcej niż możesz zjeść - 15 zł Barnes - Poczucie kresu - 10 zł Myśliwski - Ostatnie rozdanie - 15 zł Stasiuk - Fado - 10 zł Stasiuk - Opowieści galicyjskie - 10 zł Rudnicki - Chodźcie, idziemy - 10 zł Witkowski - Zbrodniarz i dziewczyna - 15 zł Rylski - Człowiek w cieniu - 10 zł Taborska - Wieloryb czyli przypadek obiektywny - 10 zł Chmielewska - Jak wytrzymać z mężczyzną - 10 zł ...
Eee tam, naklejka. Zamaż pisakiem i napisz "Misiak to czyta!"
Od razu mi się skojarzyło z piosenką Myslovitz "Ściąć wysokie drzewa". Aż dreszcz przechodzi.
Dla mnie to bardzo intrygujący tytuł. Na taki na pewno zwróciłbym uwagę w księgarni czy bibliotece. I świetnie pasuje do książki. Mroczny tytuł, mroczny klimat, rewelacyjna lektura.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)