Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Powieść zagraniczna 1. W domu innego (4,5) - rok 1946, rodzina brytyjska i niemiecka pod jednym dachem w zniszczonym w wyniku alianckich nalotów dywanowych Hamburgu 2. Powrót do Killybegs (4) - Irlandia Północna, IRA, zdrada Autobiografia 3. Żona Beduina (4,5) - Nowozelandka wychodzi za mąż za Beduina, sprzedawcę pamiątek w słynnej Petrze w Jordanii i zamieszkuje z nim w jaskini 4. Niełatwo być dziewczyną (4,5) - fragmenty pamiętników dzie...
Jeśli wziąć pod uwagę, że praktycznie przez cały kwiecień byłam na urlopie, to ta ilość specjalnie nie poraża - jakoś tak powoli mi szło z wszystkim;) * Morderstwo na plebanii - 5.0 * Zniknąć - 5.0 * Wymarzony dom Ani - 5.0 * Teraźniejszość i przeszłość - 4.5 * Czekaj, mrugaj - 3.0 * Agatha Christie i jedenaście zagubionych dni - 4.5 * Tak to już jest - 5.0 * Sprawa bigamisty - 5.0 * Miedziaki - 5.0 * Ania ze Złotego Brzegu - 4.5
Kto nie jest o tym samym przekonany wobec siebie?:) Ręka do góry;) Swoją drogą to najważniejsze, żeby „czytaczowi” czytanie umiliło czas:) Poza tym nie zawsze chce się przeczytać nie wiem ile książek, a i są też inne rzeczy do roboty. No i... „pobyczyć się” też trzeba!:)
A swoją drogą powroty do przeczytanych książek mają swoje plusy, inaczej pewnie nie znalazłabym tego tytułu, który od razu wrzuciłam do schowka: Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa :)
Śmiertelne napięcie - 4,5 W ogrodzie bestii - 5,5 Factfulness: Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy czyli Jak stereotypy zastąpić realną wiedzą - 6 Hrabia Monte Christo - 6 Micro - 2 Wakacje pana Łaskawego - 3 Szczegóły tutaj: Moje czytanie w roku 2020
U mnie kwiecień okazał się dość bogaty ilościowo, między innymi ze względu na dokończenie kilku książek zaczętych w poprzednich miesiącach. Jakościowo też nie najgorzej - wrażenia generalnie pozytywne, a nawet te słabsze lektury nie zniżały się poniżej pewnego poziomu. Epidemia (3,5) + Zaraza (3,5) + Pandemia (3,5) [wspólna czytatka: Trzy razy podejrzane zarazy] Poprawiny (5) [czytatka: Czytatka-remanentka IV 20] Osiecka: Tego o mnie nie w...
Byłam przekonana, że będzie lepiej. Ale skonczyłam tylko trzy: 12. Folwark zwierzęcy - 5 (z półki) 13. Daltonowie na ślubie - 4 (z półki) 14. Na tropie Daltonów - 4 (z półki) W trakcie, czyli nic nowego ...:) Biblia (utknęłam) Warszawa Wołanie w górach Kompania braci (w ramach powtórki)
Wydaje mi się, że decyzja dotycząca bibliotek należy do gmin. Podobnie jak otwarcie przedszkoli. Odgórna zgoda jest, ale to nie obowiązek. Łódź przedszkoli nie otwiera. Zobaczymy w poniedziałek, co z bibliotekami. Choć mnie osobiście już się nie tęskni. Na półkach nadal mnóstwo zaległości.
Kwiecień 2020 - drugi miesiąc „Kwarant Anny”: Agrafka - 5, 28 kwietnia 2020 Bohaterowie literaccy czytający książki (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Zniknięcie wszechświata; ocena: 3,5 Książka napisana w formie dialogów pomiędzy autorem a rzekomo odwiedzającymi go duchowymi przewodnikami z zaświatów. Głównym celem ich wizyt jest przedstawienie prawidłowej interpretacji „Kursu Cudów”, księgi dyktowanej przez samego Jezusa. Jednak w zaprezentowanych przez Renarda dyskusjach więcej jest samo-zachwalania, arogancji i niewybrednych żartów niż treści duchowych. Te fragmenty, które zawierają jakąś ...
Widziałem info, że zamiary są otwarcia bbtek właśnie po majówce. Aha - żeby nie było, czytałem z własnej półki, ale pożyczki biblioteczne pokutowały swoją drogą! Właśnie wczoraj zacząłem taką zaległość: Pułapka nadopiekuńczości: Czy wyrządzamy krzywdę swoim dzieciom, starając się za bardzo?
To tak :) Luty Cytrynowy stolik rewelacja :) Marzec Dziedzictwo ognia młodzieżówka 3+ Królowa cieni 3+ Imperium burz 3+ zmęczyłam Smoczy Tron świetna, leniwie się toczy Hannibal: Wróg Rzymu dobra Kwiecień Kamień Rozstania bardzo dobra Obóz świętych ależ porażająca ... 4 Twarze Ojców Pustyni świetna, króciutka - zabawna i wnikliwa. Polecam Wieża Zielonego Anioła: Kręta droga świetna Wieża Zielonego Anioła: Cierpliwy kamień bardzo d...
W czasie, kiedy zamknięto wszystkie biblioteki, pozostają własne półki lub nowe zakupy;) Ciekawe, czy po majówce gminy zdecydują się na otwarcie bibliotek, czy nadal nie.
Jeden dobry dzień - 5,0 Echa pamięci - 3,0 Miłość: Ścieżki do wolności - 3,0 Ja także żyłam!: Korespondencja - 4,0 Akty wiary - powtórka po wielu latach, zmiana z 6,0 na 4,5 Ania z Avonlea - zmiana z 4,5 na 5,0 :) Pamiętnik księgarza - 3,5 Atramentowe serce - 4,5 Detektyw Blomkvist i Rasmus, rycerz Białej Róży - 5,0 W tych dziwnych czasach ciężko mi się skupić na czytaniu czegoś poważniejszego. Najlepsze są lekkie, relaksujące lekturk...
KWIECIEŃ 2020 (ΣR=11521;Σm=2379s;𝔼m=2880) Na homeoffisie czytanie idzie mi słabiej, ale co ciekawe - wszystkie książki były z własnej półki :) 1.(25.) Zimowe opowieści To dobry zbiór opowiadań. Przesycone są nostalgią, doprawione szczyptą realizmu magicznego (ale nie w stylu południowoamerykańskim), niosące ciekawe przesłania - parę z nich to wręcz przypowiastki filozoficzne. Szczególnie wybija się tutaj ostatnia "Budująca opowieść" - intr...
Zapraszam :)
Ponieważ niedawno odświeżałam Joe Alexa, to mogę polecić :) "Cicha jak ostatnie tchnienie" - jest rezydencja na wyspie, przyjęcie, goście bawią się w poszukiwanie Białej Damy - i jest trup! Większość pozostałych też jest zagadkami zamkniętego pokoju, ale chyba tylko tu jest przyjęcie.
Zaczęłam od Jeden dobry dzień. A potem zapragnęłyśmy z mamą przeczytać coś innego Ligockiej i tym sposobem zakupiłam Tylko ja sama. A że trafiłam na nią w internetowym antykwariacie za 5zł i inne książki były w podobnych cenach, to żeby rozłożyć koszt przesyłki ;) dokupiłam Duśka czyli Rzecz o Darii Trafankowskiej i Mój świat.
Niezwykła! Choć marzycielka o smutnych oczach to chyba częste zestawienie :-(
Cześć, robię research do gry, którą chcę zorganizować na spotkaniu przyjaciół i potrzebuję inspiracji. Poszukuję książek z gatunku "zagadki zamkniętego pokoju". Chodzi o powieści lub opowiadania, w których występuje podobny schemat: wyprawiono przyjęcie w jakiejś rezydencji i nagle ktoś odkrywa trupa na środku salonu. Wiadomo, że ktoś z obecnych jest mordercą, ale nikt nie wie kto i nikt nie chce się przyznać. Chodzi o coś w rodzaju fabuły...
Agrafka - w pokoju Miłki pojawia się Ania z Zielonego Wzgórza, w ogóle jest pełno „bardzo mądrych książek”. Potem Miłka czyta „Hobbita” (Hobbit czyli Tam i z powrotem) W szkole przerabiała Treny (szczególnie o Urszulce - „Tren VIII”). Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Masz rację kilkanaście lat temu mniej było rozrywek, mniej osób miało samochód. Nie każdy mógł sobie pozwolić na wycieczkę. Wielu rzeczy dowiadywaliśmy się z książek (lub telewizji). Dzisiaj, zamiast czytać o jakimś ciekawym miejscu, siadamy w samochód i jedziemy zobaczyć je na własne oczy. :) A poza tym zawsze się zastanawiam nad statystykami czytelnictwa. Bo np, gdy ja oprócz książek wypożyczonych z biblioteki i kilku kupionych, przeczytałam je...
Sprzedam poniższe książki lub wymienię na pozycje ze schowka, ale otwarta jestem na inne propozycje Żeby nie było śladów: Sprawa Grzegorza Przemyka Polski hydraulik i inne opowieści ze Szwecji Morderstwo pod cenzurą Haiti Pogrom w przyszły wtorek Skrzydlata trumna Cień góry Oskarżony pluszowy M.: Filozoficzna powieść o miłości, samotności i wolności Życie codzienne w muzułmańskim Paryżu I Bóg o nas zapomniał... Harar Inspiracje i mo...
Słowik Autor: Kristin Hannah
Przy mnie jest Agrafka
Życie: Piękna katastrofa Jako, że ma 700 stron, pewnie trochę potrwa, zanim skończę :D
Z ostatnio czytanych - bohaterowie "Normalnych ludzi" (Normalni ludzie) słuchają zespołu Vampire Weekend: https://m.youtube.com/watch?v=_XC2mqcMMGQ :)
Miesiąc 67.: 37. Gra o tron
Jeśli ktoś z Wrocławia i jest chętny, to zapraszam. Tomik trochę sfatygowany.
A to to wywodzi się chyba z języka polityki. Dziennikarze co i raz donoszą o jakiejś ustawie, która trafiła do sejmowej zamrażarki. Nie mam pojęcia, co to jest, ale intuicyjnie rozumiem, że przestano nad danym aktem debatować i czeka się z nim na lepsze czasy (bądź celowo chce się odwlec decyzje dotyczące tego aktu). Chyba. Mniej więcej z tej samej półki jest wyrażenie "grillować kogoś politycznie", czyli zadawać mu niewygodne pytania, stawiać...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)