Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Masz rację, szkoda żeby fajna zabawa i ciekawa lista ksiązek, stała się przyczynkiem do rozpoczęcia "polowania na czarownice".
O, dziękuję za ciekawy trop - w ogóle tej książki o Piłsudskim nie widziałam ani w zapowiedziach, ani w nowościach!
* Nobel 1913 1. Dom i świat (4,5) * Nagroda Pulitzera 1998 2. Amerykańska sielanka (5) * 100 niemiecko-języcznych książek z XX i XXI wieku, które warto przeczytać według Deutsche Welle 3. Minuta ciszy (5) * Powieść historyczna 4. Paryż (4) o dzielnicach - arrondissements Paryża w cytat z książki * Wywiad/rozmowa 5. Dziwny, dziwny, dziwny (5) książka o Tomku Lipińskim - liderze zespołów Tilt i Brygada Kryzys. Więcej w opisie z okładki i d...
Dzisiaj dotarła do mnie nagroda, którą wylosowałam. Wybrałam z oferty księgarni PWN książkę Ostatni samuraj: Rozmowy o generale Petelickim: Triumf i dramat człowieka honoru. Dziękuję :)
Wiemy też, że doszukiwaniem się wszędzie "wrogich" ideologii i intencji można popsuć nawet najlepszą zabawę.
Trafiłem na tą stronę, bo mnie też nie podoba się tłumaczenie. Na polskiej wikipedii pojawia się termin "strażnik w zbożu". To byłby dobry tytuł z kategorii poszukujących metafory do oryginału. Tytuł "Buszujący w zbożu" przypomina mi o beznadziejnych tłumaczeniach tytułów filmów na język polski. Tłumacz próbuje wtedy zaistnieć, ulepszyć oryginał. Jak choćby wyśmiewana przez Tomka Beksińskiego "kobieta wąż". Generalnie tytuł nadany przez aut...
Drogi Biblionetkołaju, bardzo dziękuję za niespodziewany prezent! Dziś dotarła do mnie książka A jak królem, a jak katem będziesz. Skąd: nie mam pojęcia, gdyż zapewne masz nieliche znajomości na poczcie, ponieważ pieczątka była idealnie nieczytelna ;-) Nie wiem, który prezent był milszy: pamięć, sama powieść czy list, który był do niej dołączony. Za każdą z tych rzeczy przeogromnie dziękuję! Życzę Ci samych cudowności i wszystkiego, co najl...
Kochana. Można, a czasem wręcz trzeba zastanawiać się nad ateizmem, ale wiemy już chyba, że od marksistów niczego dobrego nie oczekujemy.
To był całkiem udany miesiąc. 1. Tamtego ranka, kiedy po nas przyszli: Depesze z Syrii - 4.5 2. Na szpulce niebieskiej nici - 4.5 3. Na glinianych nogach - 4.0 4. Dom nad kanałem - 3.5 5. Wierzyliśmy jak nikt - 6.0 6. Czeski Raj - 4.0 7. Jedwabny krawat - 4.5 8. Niebieska łódka - 5.0 9. Długi zew - 4.5 10. Esther the Wonder Pig czyli Jak dwóch facetów pokochało świnię - 4.0 11. Sprawa podmienionego zdjęcia - 4.5 12. Góra Tajget - 3....
Praca głęboka: Jak odnieść sukces w świecie, w którym ciągle coś nas rozprasza (4,0) "spędził w pracy dwanaście godzin w ciągu dnia (...) Ze wspomnianych dwunastu godzin tylko półtorej godziny zajmował się „prawdziwą” pracą" Dobra odtrutka na kult wielogodzinnej pracy. Jak na poradnik całkiem spoko. Ściana (5,0) Warto sięgać po starsze i zapomniane przykurzątka. Bardzo dobra rzecz. Niby tylko samotność, kobieta, pies, kot, ...
Listopad to niedobry czas dla Polaków. Czy może niebezpieczny? Jak to mówił Wielki Książe? Nie pamiętam chyba dokładnie. No i niedobry - słabo jakościowo, dużo wpadek. Najlepszy był stary kryminał. 66. Skunks i Borsuk, ocena: 5 O tym jak Borsuk i Skunks po wielu przejściach zaprzyjaźnili się. A w tle: kury, przeskok kwantowy, ukulele, Bardzo Ważna Praca nad Kamieniami. Urocza opowieść. 67. Śledztwo, ocena: 4 Powiedzieli mi, że to będzie...
Moje zdziwienie było natury socjologicznej (wyłącznie), więc chyba nie ten sam tytuł był jego powodem.
Gorąco dziękuję Biblionetkołajowi z Lubaczowa za smaczny kąsek książkowy Malcolm i ja czyli Rozkosze posiadania kota , za życzenia i zakładkę. :) Na święta życzę Ci tego, czego życzyłeś mnie, bo piękne to życzenia. :) Serdecznie pozdrawiam.
Wyjątkowo u mnie bez opóźnień: LISTOPAD 2021 (ΣR=22233s; Σm=1867s;𝔼m=2021) Kontynuując KWP[6][2021-12-13] 1.(58.) My fajnopolacy Dużo słabsza od poprzedniej, gdzie autor obiektywnie (plusy i minusy) opisuje "polskość" - tutaj dużo więcej marudzenia, słabsze teksty, chaos, silniejsza (dyskusyjna) myśl lewicowa. Choć przyznaję - niektóre teksty cenne i naprawdę dobre ("Głęboki szabat, czyli sztuka odpoczynku" - jak mniej się przejmowa...
Którą książkę masz na myśli? Musiałem ją przeoczyć lub zbyt pobieżnie analizowałem treść poleconych utworów.
Zapraszam. :)
Ej no, ale 5 tomów to już nawet nie zaliczka, to prawie komplet! Zostały Ci najcieńsze, przez rok (2022.) może dasz radę ;)
Dachołazy Przeurocza książka!
Mam za sobą 5 tomów "W poszukiwaniu straconego czasu" przeczytanych wiele lat temu i... od tamtej pory należę do KUPPy (Klub Usiłujących Przeczytać Prousta) wymyślonego/założonego przez Anna 46 Akcja nie dla mnie, nie dla mnie ;-)
No wiesz, istnieją tylko ludzie, nie ideologie. Co nie przeszkadza zapewne niektórym polecającym wykorzystywać takiej szansy na szerzenie odpowiednio kierowanej propagandy - a nuż ktoś się skusi :)
Obecność niektórych pozycji mnie cieszy, bo sam bym je dodał, mając większy limit; pojawienie się niektórych rozumiem, choć w życiu bym ich nie dał nawet wśród pierwszych 777; ale np. pojawienie się dzieła obłąkanego marksisty, po co najmniej 100 milionach ofiar śmiertelnych z inspiracji Marksa, jest poza moją wyobraźnią.
Serdecznie dziękujemy Mikołajce z Sicienka za: Tristan 1946 Otherhood: Mamusie bez synusiów Gorączka świątecznej nocy Kiedy będziemy wolne: Moja walka o prawa człowieka oraz "Lost Kitties. Bezdatownik kociarza" i cudną kartkę. Ten wstrętny, późnolistopadowy, zawichrzony, szaro-bury, wilgotny dzień miał piękny finał w postaci wizyty na poczcie. :-)))
Wow. Dzięki wielkie! Tak samo chciałem, żeby wyszło, ale coś sknociłem. Jak zawsze, na kogoś z Was można liczyć :)
Napracowałeś się. Dzięki Tobie wiem, że dużą część z tej listy znam, ale znalazłam kilka, które chcę poznać.
Podlinkowana lista książek polecanych Benzmanowi - dla łatwiejszej analizy (jesli komuś się przyda) 1. 13½ życia kapitana Niebieskiego Misia 13½ życia kapitana Niebieskiego Misia (Moers Walter) 2. 13 bajek z królestwa Lailonii dla dużych i małych oraz inne bajki 13 bajek z królestwa Lailonii dla dużych i małych oraz inne bajki (Kołakowski Leszek) 3. A lasy wiecznie śpiewają A lasy wiecznie śpiewają (Gulbranssen Trygve) 4. Agonia dźw...
Ach, jaka radość! Dostałam Brzoskwinie dla księdza proboszcza od Mikołajki z Rybnika (chyba, bo pieczątka przystawiona po szpiegowsku ;)). Do książki dołączone zostały życzenia, które sobie zamierzam przeczytać za jakieś trzy tygodnie, bo na razie usiłuję zaprzeczać upływowi czasu.
Ogromne podziękowania dla Mikołaja Książek (Mikołaja Książka?) za wspaniały prezent, tj. Światło między oceanami
I wszystko jasne :) Pisałeś o tym, ilu jest polecających i książek, ale dopiero widok tej listy pokazuje, że wybór łatwy nie będzie/nie był. Obecność niektórych pozycji trochę mnie zaskoczyła, ale jakich to zachowam dla siebie.
Ekhm... Najdroższy Mikołaju, rozpoznaj się, bardzo Cię proszę, po darach, albowiem wstrząs wynikający z faktu otrzymania drugiej już w tym roku książki biblionetkołajowej sprawił, że bezrozumnie zniszczyłam kopertę przed przeprowadzeniem śledztwa adresowo-stemplowego... Ofiarowałeś mi mianowicie Mężczyzna na balkonie plus dwie piękne zakładki plus psiężyc w pełni plus kartkę z życzeniami, a papier ozdabiały Kubusie Puchatki — wszystko w punkt! ...
Miesiąc 85.: nic… Miesiąc 86.: 6. Biesy
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)