Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Historia roślin jadalnych: Trunki, słodkości i wyrafinowane potrawy z roślin w dziejach człowieka - 3,5 (zdecydowanie ciekawsze i bardziej erudycyjne teksty niż te noty historyczno-encyklopedyczne o owocach, ale często niespójne i autorski pogląd, że wcale nie jemy nawet wystarczającej do zdrowia dawki cukru przypomniał mi, dlaczego nie lubię publikacji Bellony) Koniec dnia - 3 (tak zagmatwana, że po wczorajszym spotkaniu dyskusyjnym niemal każd...
Zasłona dymna -> 5 Nieobliczalni -> 4 Czarna owca medycyny: Nieopowiedziana historia psychiatrii -> 4 Paryż -. 4,5 Wina -> 5,5 Ostrzegam czytelnika -> 4 Wielka księga pierwiastków, z których zbudowany jest wszechświat -> 6 Zaraza: Najskuteczniejsi zabójcy naszych czasów -> 6 Marina -> 1 Miasto duchów -> 5,5 Ziemia obiecana -> 4,5 Inny punkt widzenia 2 -> 5 Szczegóły tutaj: Lektury roku 2021
… „»«” »« „” Marżin nieresponsywny i załamany… »« „”❤️⚡ Lipiec 2021 - już siedemnaście! miesięcy rządzą „Kwarant Anna” i „pan Demia”: Tajemnice Gór Izerskich - 5,5; 31 lipca 2021 - przyznam, że BARDZO dobrze czytało mi się o zakątkach i nazwiskach, które znam i miło wspominam:) Nawet nie „łapałem się” specjalnie na tym, ale po prostu przez zdecydowaną większość książki „wędrowałem” tamtędy:) Tarmosia - 5,5; 8 lipca 2021 - „bo Samojlik”. ...
Czerwiec i lipiec razem. Oceny bez szału, bo ostatnimi czasy jakoś nic mi się za bardzo nie podoba. 1. Strzały w Stonygates - 5.0 2. Niezatapialny: Pełna historia RMS Titanic - 4.5 3. Charlotte Isabel Hansen - 4.0 4. Malwina przegrała milion - 4.0 5. Marta - 4.0 6. Może pora z tym skończyć - 1.5 7. Hurt/Comfort - 4.5 8. Pięć dni w Madison City - 3.5 9. Przebudzenie; Do wynajęcia - 4.0 10. Britt-Marie tu była - 4.5 11. Poprawiny - 5.0...
Stillness Is the Key – Holiday Ryan; ocena: 5 Wyciszenie, kontemplacja – stan psychiczny, który promuje autor, a o który coraz trudniej w naszym hałaśliwym świecie. Dużo szczegółów biograficznych, które obrazują rolę kontemplacji w życiu wybitnych osób, jak również dewastujące konsekwencje jej braku i nieprzemyślanego działania. Ciekawe i pouczające. czytatka: Pochwała kontemplacji From Here to Paternity – Jill Churchill; ocena: 3 Kryminał ...
SF 1. Łzy Mai t. 1 (5) 2. Spektrum t. 2 (5) Żołnierze 3. Afgański Tryptyk (4,5) Poezja 4. Adam Asnyk: Wybór poezji (4)
Poznaję Tajemnice Gór Izerskich
Zapraszam. :)
A gdzie kupujecie ebooki?
Wolę Goodreads.
Cześć Ha!:) Może nie będę powtarzał tego, o czym Olimpia wspominała. Witam, zawsze miło widzieć nam tu nowy nick, tym bardziej może stałego bywalca. Ten wątek zlotu może przez to był na górze wątków spotkaniowych, że po prostu nikt nie poruszał innego, bo nie były organizowane żadne spotkania. Taka podpowiedź, że jeśli odpowiadasz już komuś konkretnemu w jakimkolwiek wątku to wciśnij boczną odpowiedź w komentarzu tej osoby, nie środkowe ,,do...
Dzięki za szybką odpowiedź! Oczywiście, chętnie wezmę udział w budowaniu biblioteczki. Szukałem alternatywy dla LC czy NK. Pozdrawiam PS Widzę, że jednak omyłkowo wziąłem wątek za świeży, skoro mamy już 2021 rok;) Tym bardziej dzięki za odpowiedź
Cześć. Faktycznie mamy aktywne grono użytkowników, a raczej znajomych i przyjaciół, z którymi spotykamy się przy każdej możliwej okazji. Pandemia co prawda utrudniła spotkania, ale jestem pewna, że każdy z nas nie może się doczekać kolejnych wyjazdów, spotkań w restauracjach itp. Zachęcamy również do zaangażowania się w budowanie bazy Biblionetki. Pozdrawiam, Olimpia
Cześć :) Piszę tutaj, bo chyba nie ma podobnego wątku a widzę, że ten jest w miarę aktywny. Jestem tutaj nowy, widzę jednak że macie grono w miarę aktywnych użytkowników skoro planujecie spotkania. To dobrze, bo książek w biblioteczce jest szalenie mało, przynajmniej sądząc po tym, jak nie odnalazłem dwóch, które czytam obecnie (w tym Strugackich!!). No cóż, może trzeba będzie się zaangażować nieco w wolnych chwilach. Tak czy inaczej si...
I niechcący powtórzyłam Wołoszańskiego. :)
Ostatnio trzy: "Ostatni król Polski" Karol Stefan Habsburg: Historia polskich Habsburgów Honor żołnierza SS Nowy początek
Ostatnio stałem się pasjonatem historycznych książek. Jakiś czas temu dostałem książkę od przyjaciela “Loty ku Zwycięstwu” Wacława Króla. Przeczytałem ją w 3 dni, a dodam że zazwyczaj książki czytam bardzo długo. Historia opowiedziana strasznie mnie wciągnęła, a ilość detali w niej jest szokująca.
Książka "Fatalizm Niesfornego Czasu Świt Bezgranicza" - jest to prawdziwa perła wśród dzisiejszej/współczesnej literatury pięknej, dlatego chcę ją polecić. Książkę udostępniam za darmo. Kategoria: Poemat, Filozofia, Sztuka, Literatura Piękna, Proza Współczesna, Poetyzowana Liryzowana Proza, Mistyka, Gnoza Link do pdf: https://app.box.com/s/t137q7cvzimkzhda9zfjoi88zglgud4m Link do księgarni: https://ridero.eu/pl/books/...
Do tej pory praktycznie nie czytałam typowych romansów. Jako nastolatka poczytałam trochę harlequinów od mamy, ale szybko mi zbrzydły, a tak, to czytałam gł. fantastykę i jedyny naprawdę dobry romans, jaki kojarzę, to "Duma i uprzedzenie" 😛 Niestety wśród fantasy z wątkiem romantycznym wyczytałam już chyba wszystko, co mogło mi się podobać, więc pomyślałam, że może jednak od czasów tej "Dumy i uprzedzenia" pojawiło się coś równie błyskotliwego ...
Ostatnio dwie: Honor żołnierza SS Nowy początek
Kończyłam studia podyplomowe z bibliotekoznawstwa na wskz. Program kierunku ciekawy, mnie najbardziej zainteresowały takie przedmioty jak polska literatura współczesna czy literatura dzieci i młodzieży. Mogę Ci polecić jeśli podobnie jak mnie marzyła Ci się zawsze praca w ciszy i spokoju. :D
A ja się nauczyłam na stare lata, pod wpływem książki Tevisa - po prostu chciałam lepiej zrozumieć, o czym on pisze. No i uzależniłam od zadań szachowych na jednej ze stron internetowych. Grałam też trzy partie z botem, jedna wygrana, jeden remis i jedna przegrana. Okropnie jest przegrywać, nawet z botem :) A w realu męczę mojego lubego, ale on średnio chętny do grania.
Kiedyś grałam w szachy, ale dawno temu, tylko dla przyjemności. Szalenie mi się to podobało. Może w innym czasie, innej przestrzeni; dane mi będzie zaznać tej radości :)
Z czystej ciekawości zapytam: grywasz w szachy? :)
Gambit królowej
Trzeba jednak oddać MG sprawiedliwość - dali polskim czytelnikom mnóstwo niedostępnej dla nas klasyki (powieści sióstr Bronte, Wilkie Collinsa, Louisy May Alcott, Elizabeth von Arnim) bądź od dawna niewznawianej (Orzeszkowa). Podejrzliwość warto zachować względem tych zagranicznych książek, które były obecne w polskich księgarniach wcześniej, a MG je wznowiło.
Wielokrotnie i wielu miejscach temat tragedii wydań MG był poruszany - ja wolę unikać. Skróty to największy z grzechów - i właściwie dyskwalifikujący. Nie wiem, jak z tym Bułhakowem, "Fatalne jaja" są króciutkie, może tu się powstrzymali…
Z korespondencji z autorem wiem, że "tak, to mój tekst - wydrukowany chyba w "Modlitwie przeciw rozpaczy" (albo w "Łagodnym, miłym"). Nie mam już tych tomików, a później nie umieszczałem go w żadnym zbiorze." Jako że oba tomy wydane w wydawnictwie podziemnym, czarno widzę możliwość dotarcia do tego.
Witajcie, chciałem poznać opinie ludzi którzy przegladąli/posadają książki z wydawnictwa mg. Na stronie Bonito jest fajna promocja: https://bonito.pl/wydawnictwo/wydawnictwo+mg/0 Z tego co pamietam, to wydawnictwo wydawalo jakies niepelne wersje klasyki literatury rosyjskiej. Czy ktos zakupil inne książki od nich? Jeżeli tak to czy są to pełnowartościowe, oryginalne wersje, czy jakieś 'niedoróbki'? Szczególnie interesuje mnie ...
Tak obie te książki są o podobnej tematyce. "Samotność liczb pierwszych" jest bardziej przejmująca. Już pisałam gdzieś na forum, że czytając ją ciągle płakałam, co mi się za często nie zdarza przy czytaniu. Początkowo oceniłam ją na 5,5, ale później zmieniłam ocenę na wyższą. Polecaną przez Ciebie książkę już wrzuciłam do schowka. Dzięki.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)