Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Sea Prayer jest wydane w Polsce, można ocenić: Modlitwa do morza
Hmmm, bardzo więc jestem ciekaw, jak byś odebrała tę bardzo krytyczną recenzję: www.youtube.com/watch?v=qEZ0qQ6v4Iw ?
Staram się przyspieszać, więc miesiąc 95.: 129. Bel-Ami 34.1 Justyna 34.2 Balthazar 34.3 Mountolive
SIERPIEŃ 2022 (ΣR=19013s;Σm=2637s;𝔼m=2377) 1.(46.) Tyll Czytatka: Tyll 5.0 (338s) 2.(47.) Malutka czarownica Czytane dzieciom do snu – im się bardzo podobało. Fajne przykłady tego, jak można być dobrym – a także o możliwych omyłkach przy rozumieniu, co znaczyć może "dobra czarownica". 4.5 (156s) 3.(48.) "Poczytaj mi mamo: Księga ósma" czytane dzieciom do snu, parę tu przyjemnych opowiastek, znalazłem także tę, która za dzieciń...
Ja mam słabość do powieści osadzonych w kameralnych, zamkniętych mikroświatach, w tym sanatoriach (z tego powodu "Walc pożegnalny" jest moją ulubioną ze wszystkich książek Kundery). Co do wykładu poglądów mizoginistycznych - urzekła mnie subtelna, acz dosadna forma krytyki tychże, która pojawiła się w nocie autorskiej: (nie)piękna lista sławnych (choć niekoniecznie z takich poglądów) mizoginów. Dla mnie to przede wszystkim powieść o uwikłaniu...
To był miesiąc ciężkich przepraw, gorzkich rozczarowań oraz paru rozbitych samolotów, ale udało mi się też natrafić na parę książek zdecydowanie godnych uwagi, w tym prawdopodobnie na najlepszą powieść, jaką czytałam w tym roku. Życie zaczyna się w piątek - 4.0, przedstawiciel literatury rumuńskiej w moim wyzwaniu europejskim Cisza po życiu - 5.0 Wszystkie kwiaty Alice Hart - 3.5, czytane w ramach Dyskusyjnego Klubu Książki Kamień na kamien...
Jak pięknie się różnić - mnie "Empuzjon" rozczarował. Jakbym czytała wykład o historii poglądów mizoginistycznych. Ale ja tak mam z Tokarczuk, wiele jej książek mi się nie podoba. Choć za "Księgi Jakubowe" kocham ją ogromnie.
Zielone światła: Wspomnienia - 4 Maria i Magdalena - 5 Prawdziwe fałszerstwa: Kilka niesamowitych historii o podrabianiu - 4 Wygasłe namiętności - 5 Ostatni pojedynek: Zbrodnia, skandal i sąd boży w średniowiecznej Francji - 5 Miłość i śmierć Krzysztofa Kamila - 4
Sierpień 2022 (niestety 24.02.2022 „światem zaczęła rządzić…” wojna): 24 sierpnia 2022 - Duda Tamara - spotkanie autorskie i cały Skovoroda Fest Wysiedleni (niedawno na żywo, teraz książkowi) 4,5; 14 sierpnia 2022 - towarzyszą mi Puk ze „Snu nocy letniej” i „Shakespeare lives”. Krzysztofa Pączka droga do sławy - 4, 3 sierpnia 2022 - „Bohaterowie literaccy czytający książki” - pomagali mi przy tym Puk ze „Snu nocy letniej” i „Shakespeare ...
Bardzo dobry miesiąc: 43. Rok tysięczny: Powieść z czasów Bolesława Chrobrego, ocena: 5 Chyba lubię Bunscha. Po prostu. Każdy kolejny dostaje 5. Może nie są to Srebrne orły, ale z pewnością to kawał porządnej powieści. Wszystko na 5: bohaterowie, warsztat, opowieść. Owszem, może wybieleni Polacy (Polanie?), a całkiem czarni Niemcy. Ale jakoś nie razi mnie to. A postać Cesarza Ottona III ciekawa. 44. Różewicz: Rekonstrukcja: Tom 1, ocena:...
Black Buck – Mateo Askaripour; ocena: 3 Powieść reklamowana jest jako satyra, choć nie za bardzo wiem co tak naprawdę ma ona ośmieszać. Jak na satyrę niewiele w niej humoru. Główny bohater z sympatycznego, młodego człowieka zmienia się nie do poznania pod wpływem zawodowego sukcesu i forsy, która za tym stoi. Nie bardzo mogłam uwierzyć w taką przemianę i im dalej w tekst, tym mniej miałam sympatii dla bohatera i zainteresowania całą historią. ...
Uwolniona: Jak wykształcenie odmieniło moje życie (60%) - 5 Człowiek, który spadł na ziemię (powtórka) - 5 Czas patriotów - 5 Wzlot i upadek D.O.D.O. - 5 Kardynał z Kremla - 5 Wielki Bazar; Złoto Brayana - 4 Legion - 5 Arszenik i stare obrazy - 4,5
1) Kiedyś tu było życie, teraz jest tylko bieda: O ofiarach polskiej transformacji - 3 [To w ramach nadrabiania literatury w tym temacie, by nie powoływać się na to, czego się nie zna. Książka pokazuje, co dobrego dla społeczeństwa posttransformacyjnego zrobiła obecna władza i dlaczego wciąż(?) będzie miała poparcie. Szkoda, że sama książka w ogóle nie przeszła redakcji, zwłaszcza wywiady żywcem spisane z nagrań, ale i w tekście pełno błędów.] ...
Literatura zagraniczna 1. Kramp (5) chilijska 2. Złuda (5,5) hiszpańska 3. Dziewczyna z konbini (5) japońska 4. More Happy Than Not: Raczej szczęśliwy niż nie (4,5) amerykańska 5. Święte słowo (5) islandzka Literatura dziecięca 6. O pięknej Parysadzie i ptaku Bulbulezarze (5) powtórka 7. Tatuś Muminka i morze (5,5) powtórka 8. Mały Książę (5,5) powtórka Poezja 9. Opale; Poezje (3,5)
Zapraszam. :)
Rada egipska, Jeszcze żyjemy, Kraina najczystszego powietrza.
autorzy obcy - R.Kipling Puk J.F.Curwood Władca skalnej doliny, Włóczęgi północy, Szara Wilczyca i Bari syn Szarej Wilczycy - jeden wspólny tom . F.Forsyth Psy wojny Polskie książki - Sienkiewicz Trylogia Boy Żeleński - Znaszli ten kraj j. Bocheński - Boski Juliusz - zapiski antykwariusza Podpowiem, ze wiele promocji na książki jest obecnie w tym miejscu [ciach]
Nawet już nie sprawdzam, czy! cokolwiek z tego podanego m.in. w tym wątku (i chyba dwóch innych) zmieniło się i działa, jak powinno. Byłem i jestem pewien, że prawie nic. Stopka strony została poprawiona, ale tylko za moją sprawą i to przez pw. Za to reszta rzeczywiście ani drgnie. Do tych podpunktów dołożyłbym to, że kiedyś klikając gwiazdki przy książce można było wystawić jej ocenę, a teraz gwiazdki zostały, ale w sumie powinny być j...
Minęły już ponad dwa lata i uznałem że sprawdzę, czy coś od tego czasu się poprawiło: Panel boczny "Patronaty Biblionetki" - bez zmian nawet w patronowanych książkach. Czy nie lepiej już ukryć tę smutną zakładkę? Teraz to jest tylko nagrobek dawnego "znaczenia" Biblionetki. Listy "Najlepsze książki", "TOP zapowiedzi", "Nagrodzone recenzje"nadal takie same tak samo pełne gwiazdki zamiast dodania połowy gwiazdki. "Biblionetka potrzebuje op...
Opowiadania z zabitego miasteczka, Kurator.
Autobusem jest w miarę szybko tak jak google podpowiadają? :)
I ja, też. Szkoda. :-(
My też coś znajdziemy.
Ja też!
Nie dotrzesz? Jakżem zawiedziona! :(
"dochodzący Krakowiak" to poprawna forma. i już.
Żadnej uszczypliwości w mojej wypowiedzi nie było. Ani w intencjach, ani w czynach. Krakowiak to ładne określenie. A na zjazd nie dotrę :(
Tak, dodatkowo poprawnie mieszkańców miast piszemy małą literą, formy oboczne do krakowianina, warszawianina itp. funkcjonujące to krakowiak, warszawiak, poznaniak itd.
Ej no, czuję uszczypliwość :-) Krakowiak to chyba poprawna forma, prawda?
Wyjechali, Bibliomania, Martwe miasto i inne opowiadania, O maskach, lustrach i demonach: Opowieści francuskich dekadentów.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)