Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Powrót do Missing ocena: 5 Piękna epicka opowieść o braterskiej miłości, medycynie i Etiopii za czasów Haile Selassie i, po jego detronizacji, rządów junty wojskowej. Akcja rozgrywa się na terenie szpitala misyjnego w Addis Abebie w środowisku lekarskim i ilość szczegółów medycznych czasem przytłacza. Ale jest to tylko drobny mankament. Głównym tematem jest opowieść o braciach bliźniakach i ich skomplikowanych relacjach, na tle wydarzeń polityc...
Wyznania gejszy (5.0) - trochę książka, a trochę przewodnik po Japonii środka XX wieku, bo zawiera całe mnóstwo informacji o życiu i zwyczajach gejsz. Historia dość przewidywalna, ale przyjemna - dziewczyna zostaje sprzedana do szkoły gejsz i po początkowym buncie znajduje sobie miejsce w życiu, przy okazji robiąc sobie wrogów i przyjaciół. Wciągnęła, nawet bardziej niż się spodziewałam. Tylko końcówka potwornie kiczowata. Geniusz ptaków (5.0)...
Literatura zagraniczna 1. Ściana (6) austriacka, książka przeczytana dzięki interesującej recenzji Que_Sabe Tej jesieni pojawiła się biała wrona i liście Losice 100 niemiecko-języcznych książek z XX i XXI wieku, które warto przeczytać według Deutsche Welle 2. O bohaterach i grobach (6) argentyńska, cytat z książki, cytat z książki, Lista dziennika "El Mundo" - 100 najlepszych powieści hiszpańskojęzycznych XX wieku Literatura polska 3. Bokserk...
Zapraszam. :)
Ballada wojenna? Jeśli nie, to poddaję się, nie potrafię znaleźć właściwego określenia.
Właśnie go zapowiedziano, premiera 23/8/2023 :) Żniwo
Marżin ma idée fixe, jak Idefix! I woła: W tej dzielnicy żadnej łaciny
Zakończenie konkursu się zbliża (30.06., godz. 23.oo). To już ostatnie chwile na włączenie się chętnych do zabawy, zapraszam :)
1. Kwiat paproci i inne legendy słowiańskie 2. Nawia: Szamanki, szeptuchy, demony 3. Cztery pory magii 4. Tajemnica domu w Bielinach 5. Dzieci z Bullerbyn
Nie była to wielce opinia, raczej wrażenie zapisane na gorąco ;) Każdemu może się podobać taki "styl" pisania – dla mnie trudno się przebić do sensu przez taki las symboli. Ale i tak dobrze, że nie użyto p0k3m0n1a5t3G0 pI5m4 (=pokemoniastego pisma), które swego czasu było bardzo popularne u młodszych użytkowników internetów ;)
A on się nazywał Montag, czyli prawie jak Montague. ;-)
Rosyjska tak, ale nie Dumka.
Poszukuję książki z cyklu harlequin. Czytałam ją bardzo dawno temu. Małżeństwo po rozwodzie zostaje zwabione przez swoje dzieci do domku chyba letniskowego. Każdy z rodziców ma się tam niby pojawić z nowym partnerem. Małżonkowie wdają się w romans. Ona zachodzi w ciążę. Coś wtedy jadła, chyba oliwki. Książka niezbyt wymagająca, ale po trudnym czasie w pracy dobra na odmóżdżenie
Tak. Absolutna klasyka gatunku. Bardzo polecam!
4. - 451º Fahrenheita
Trudna zagadka. Mam wrażenie, że to rosyjska pieśń ludowa. 6 - Dumka.
Poszukaj czegoś tutaj: Szkoła międzywojenna A prócz tego: Księżniczka i chłopcy Słoneczniki Gorycz sławy Kiedy to się zaczyna?: Wybór opowiadań Wszystkie jasne miejsca Wybrane zagadnienia z fizyki katastrof Zabić ptaka 7 razy dziś Kartki z zielonego zeszytu Szalone życie Rudolfa Tajemnica Abigail
Hehe, smutne nieco porównanie. Powiedziałabym, że jest, wbrew zawodowi, trochę poetą ;)
Już wiesz, że nie. A ponieważ z Marylkiem dążymy do tego, byś to koniecznie przeczytała (prawda, Marylku?), to ten M. z dusiołka jest takim prawie Romeo.
Polecam: - Jeszcze będziemy szczęśliwi - Eleonora i Park - Piękni i martwi i staroć, ale dobra - Wspomnienia niebieskiego mundurka
Ożogowskiej chyba wszystko czytałem. Najbardziej chyba lubię dylogię Głowa na tranzystorach (i Za minutę pierwsza miłość). Czarne Stopy czytałem jak miałem 9 lat. Darmowy obiad chętnie poszukam. Wakacje z duchami znam tylko z filmu. Chętnie przeczytam. Dzięki za wszystkie polecajki i proszę o więcej. W tej chwili jestem na I tomie Magisterium "Próba żelaza".
Nie. Minier to nie jest klasyka.
Dziękuję za polecenie - nie znałam tego podcastu, a jest faktycznie bardzo ciekawy. Posłuchałam sobie odcinka o powieści Żar, z którą ma pewien problem. Ja najczęściej zaglądam do WLot - podcastu Wydawnictwa Literackiego - https://www.youtube.com/playlist?list=PLIR4mOindHpuyNqX4fxAn6pv4zwIPBoII, a przynajmniej tak było do tej pory.
I jeszcze jedna książka, tym razem bardzo współczesna, bardzo szkolna i jak najbardziej młodzieżowa - Darmowy obiad Jest dobra moim zdaniem dla młodzieży i dla dorosłych.
To ja polecę chyba najstarsze z dotychczas wymienionych młodzieżówek. Czytałam je w latach 70. i były wtedy bardzo popularne, choćby ze względu na ekranizacje. Autorem jest Bahdaj Adam (pseud. Damian Dominik) Co prawda preferowałam te z wątkiem wakacyjnym, a nie szkolnym, ale przecież wakacje to najlepsza część roku szkolnego, więc spełniają warunki. Wakacje z duchami Podróż za jeden uśmiech Równie "historyczne" i też wakacyjne są Czarne Stop...
4. - B. Minier - Noc. Strzelam w ciemno, a nuż?
Ze starszej literatury jest jeszcze oczywiście Ożogowska Hanna a z polecanego juz Edmunda Niziurskiego moja ulubiona książka Sposób na Alcybiadesa
Michaela Ende jeszcze jako dziecko słuchałem w Radiu Dzieciom książki Momo. Bardzo mi się podobała. Kilkanaście lat temu robiłem reread. Innych książek tego autora nie znam, ale poszukam. Dzięki.
Jeśli fantastyka wchodzi w grę, to polecam absolutnie wszystko Ende Michael , z Niekończącą się historią na czele. Oraz młodzieżowe książki Gaimana - Koralina Ocean na końcu drogi Gwiezdny pył
Chciałbym się podzielić moim ostatnim internetowym odkryciem, a mianowicie podcastem Pana Radosława Romaniuka pt. "Pełnia literatury. Nocny podcast literacki". Coś tam sobie wyszukiwałem związanego z jakąś książką i zupełnie przypadkiem natrafiłem na ten podcast. I muszę przyznać, że prowadzący mnie oczarował. Przede wszystkim sposobem w jaki realizuje swój program, barwą głosu, doborem utworów, które komentuje, interpretuje i przybliża słuchaczo...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)