Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
jesli ostatnio, to w TV, "Donnie Darko". Mozna go wielorako interpretowac, na roznych plaszczyznach, a i tak nie ma sie pewnosci, o co chodzilo naprawde. Jest psychodeliczny i porusza kwestie "rzeczywistosci" i "czasu", poza tym niela muzyka jest do niego dobrana. Rewelacja!
hm, muminkowa antypatia zakrawa mi na ignorancje ;) przeciez to skondensowana madrosc i prawda, tylko podana w innym sosie! z charakterow to widze, ze przewija sie tu Wloczykij i Mala Mi- pewnie dlatego, ze to najbardziej wyraziste postaci. To tez moje ulubione :) Identyfikuje sie z Wloczykijem, a zazdrosze pewnych cech Malej Mi.
Ach, a dla mnie jest cudowna. Już teraz wiem, że obok "Rozmowy w Katedrze" będzie to moja ulubiona książka. Doszło do tego, że ją sobie dawkuję, po 100 stron dziennie maksimum. Już nie pamiętam kiedy ostatnio tak oszczędzałam książkę.
1. Buka - tajemnicza, przerażająca, wprowadzająca klimat grozy, Włóczykij - niezależny, tajemniczy, opsanowany i całkowicie wolny, zawsze blisko przyrody. 2. Tygrysek - nie ma to jak sobie pobrykać :) 3. Nie oglądałem, pamiętam tylko stary serial i podobał mi się. 4. W ostatnich 10 latach to chyba żadnej, choć chętnie bym sobie część przypomniał... zwłaszcza "Braci Lwie Serce". 5. Nie mam ani rodzeństwa ani dzieci.
O! I jak Trylogia? Na Austera mam chrapkę już od bardzo bardzo dawna, nie potrafię tylko się zdecydować na zakup, a na biblio nie mam co liczyć. Zachęta mile widziana :-)
O, tak, Pismaqu, doskonale zrozumiałeś treść mojej wypowiedzi:-))). Poza jednym (dość istotnym wszakże) drobiazgiem*: nie twierdzę bynajmniej, że Herbert i NN są obligatoryjnie do siebie przypisani, tylko że - moim zdaniem - powinni do siebie należeć**:-). --- * Pewnie zmylił Cię ton mojej wypowiedzi - zamierzenie niepoważny, przy całkowicie poważnym jednak podejściu moim do meritum:-). ** Wobec (niepodważalnej, przyznaj) wielkości Herberta...
Przede wszystkim - Sz. Rustaweli i "Rycerz w tygrysiej skórze". Z historycznych - Abaszydze i "Syn królowej Tamar" i "Długa noc" - jest też trzecia część, ale po polsku chyba się nie ukazała Otar Ioseliani Nodar Dumbadze Zresztą, przejdę się po bbliotekach i zobaczę, co konkretnie czytałem, pododawać trzeba... Aha, Ajtmatow to Kirgiz :)
A już myślałam...;)
Zwłaszcza jak ta siła ma niewiele latek...
Można na przykład kupić biżuterię z drewna lub kamyczków albo jakiegoś aniołka na szczęśćie (gliniany, szklany, witrażowy), albo ładną poduszkę, albo album na zdjęcia (widziałam takie ładne z papieru czerpanego), albo jakąś ładną szkatułkę na drobiazgi...
Jung Afrodyta czy Atena?
Warto, warto. Mnie zachwyciło. A książke przez przypadek znalazlam - była w stosie "oddanych" w bibliotece. Niestety Biblionetka więcej powieści tego Weissa nie pokazuje.
Bo Faber jest wyjątkiem. Jednym jedynym wyjątkiem. Bo i był wyjątkowy. :D
Introwersja. Freud czy Jung?
A jeszcze bardziej Ci polecam "Udrękę i ekstazę". "Pasje utajone", jak trafisz, to też przeczytaj. :-)
Notki nie znalazłam, autorkę zapamiętuję. a wiktorianizm "nie"?? wydawało mi się, że Faber przypadł Ci do gustu.
Reklama w otwartej przestrzeni to jedna z najstarszych i najbardziej zrozumiałych form informowania. Komercyjne komunikaty są wszechobecne – począwszy od rzymskich tablic na murach po dzisiejsze olbrzymie ekrany wideo i laserowe projekcje na Times Square czy Piccadilly Circus. Książka analizuje to dynamiczne, ekscytujące medium, którego historia pozostaje w dużej mierze nieudokumentowana, i środowisko, w którym jest prezentowana. Daje świadect...
komentarz usunięty
Wolę zapytać - ostatnio ciągle na marne książki trafiam. :)
No i tego Rodina przez Ciebie muszę dodać do schowka. :-)
6. Zmowa mężczyzn Jarosław Iwaszkiewicz - męczyłam chyba 2 tygodnie, straszne (jak lubię Iwaszkiewicza) (...) 9. Księżyc i anioł Gina B. Nahai 10 Śpij, kochanie Daria Dońcowa 11 Eryk Terry Pratchett 12 Trzy wiedźmy Terry Pratchett 13 Straż! Straż! Terry Pratchett 14 Mikołajek i inne chłopaki Sempe & Gościnny - czytane na głos 15 Nagi przyszedłem, powieść o Rodinie David Weiss - niesamowite!! 16 La Cucina Lily Prior - okropne, unikać ...
Kilka pozycji, które pamiętam 1. Karol Bunsch "Bracia" 2. Lewis C. S. "Lew, carownica i stara szafa" 3. Lewis C. S. "Książę Kaspian" 4. Lewis C. S. "Podróż wędrowca Do świtu" 5. Małgorzta Budziszyńska "Ala Makota - notatnik sfrustrowanej nastolatki" 6. Gerber Michael "Barry Trotter i bezczelna parodia" 7. Stephen King "Ballada o celnym strzale" 8. Stephen King "Czł...
Uwielbiam "Asteriksa"! Zarówno kreskówki, jak i komiksy ;P. Z komiksów to czytałam tylko "Asteriks legionista", "Tarcza Arwenów" i "Asteriks na Igrzyskach Olimpijskich". Chętnie przeczytałambym resztę, ale niestety nie mam do nich dostępu ;(.
Książka ta to zbiór czterech opowiadań: "Białe noce", "Gospodyni", "Mały bohater" i "Potulna". Mówią one o miłości mężczyzn w różnym wieku i z różnych warstw społecznych do wybranek ich serca. Problem (a zarazem atut tych historyjek) polega na tym, że są to wszystko miłości nieszczęśliwe i ma się wrażenie, że innej miłości być nie może! Uderzają, jak to u Dostojewskiego, wspaniale przedstawione portrety psychologiczne głównych bohaterów i ich dyl...
Byatt to opowiadanka ocierające się o sztukę. Każde nawiązuje jakoś do obrazu Mitisse'a, ale nie jest ani o sztuce, ani o Matissie. Niezłe, ale nie ma nic wspólnego z biografią. Saki - nie ma nic wspólnego z wiktorianizmem, inaczej w życiu bym nie przeczytała. :) To są takie różne opowiadanka. Króciutkie formy, zabawne, z morałem. O Oates pisałam już, komentując notkę pod książką. ;) REWELACJA.
Stone'a warto zawsze, Monia. :-)
"Pasja życia" I.Stone - warto? Wpadłam w obsesję dobrych fabularyzowanych biografii. Monika
Ja też uwielbiam Klakiera ze "Smerfów" :). Bardzo przypomina mi on mojego kota, który potrafi być czasami tak samo wredny, jak Klakier :P.
Daga, a mogłabyś coś powiedzieć więcej o: - Opowiadania z Matisse'em w tle - przeczytalam fabularyzowaną biografie Rodina i chcę więcej. O czym to??? - Małomówność lady Anny– Saki, może kolejna współczesna powieść wiktoriańska? - W średnim wieku – Joyce Carol Oates, jakas dobra obyczajówka?? Monika
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)