Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Aaaaa! No tak, nie wiem, czemu miałam na myśli Doroteę! :-D O tak, to jednak cofam wszystko, mam odczucia dokładnie jak Twoje. ;-)
Jaka to aplikacja?
O, a cóż to, cenzura? Autor napisał książkę. Czytelnik ma prawo zrobić z nią, co zechce: czytać lub nie, czytać wybiórczo lub dokładnie, zacząć i nie skończyć, skakać po tekście, zakreślać fragmenty, wielbić lub potępić i rzucić w kąt. Nie ma jednak prawa nakazać innemu czytelnikowi, które rozdziały z książki należy czytać, a których nie. To jest przekroczenie kompetencji. A na marginesie: czy regulacji liczebności "ludzkiego stada" i sta...
Zadziwiająca jak na mnie ilość, a to za sprawą aplikacji do czytania. Wspaniały wynalazek. :) 43. Nowy dom na Wyrębach Ocena: 4. No cóż, dostałam od znajomego, bardzo zafascynowanego autorem, sama nigdy bym nie kupiła. Pierwsza część naprawdę mnie zaciekawiła, a czasem nawet wystraszyła, a ta zdecydowanie pisana jest pod naciskiem czekających na kontynuację czytelników. Ale końcówka wywołuje lekkie ciarki na pleckach. ;) 44. My z Jedwabnego...
Niech to się nigdy nie kończy - jakoś nie przepadam za Erikiem Winterem, same historie kryminalne są niezłe, ale pan policjant mnie nudzi. Tak było i tym razem. Makuszyński: O jednym takim, któremu ukradziono słońce - czekałam od dawna na tę bografię, bo mam ogromną słabość do Makuszyńskiego, do jego wiary w dobro, lekkiej egzaltacji i umiejętności wyciskania łez, więc tym bardziej przykro mi było czytać o jego antysemickich wypowiedziach, ch...
Wakacje - i od razu więcej czasu na czytanie! :) ...i wieloryb wysadził Jonasza na ląd: Czy biblijne cuda z udziałem zwierząt mogły zdarzyć się naprawdę? (5) Gniazdo żmij: Rzecz o laborantach z Karkonoszy (4,5) Oszukana (5) Oryks i Derkacz (5) Rok potopu (5) MaddAddam (4,5) Pochwała powolności: Jak zwolnić tempo i cieszyć się życiem (4) Magia rzeczywistości: Skąd wiemy, co jest prawdziwe (6) Zaginione miasto (4) Zakazana psychologia: ...
Autorka książki jest osobą mało mi znaną, a to z tego względu, że jako aktorka, niestety – jak sama o tym pisze – nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów, którzy nie angażowali jej do filmów i zagrała tylko kilka rólek – prawie że epizodycznych. Nie miałam też okazji nigdy być w teatrze Komedia, w którym występowała. Dopiero rola w serialu "M jak miłość" sprawiła, że ją zauważyłam. I pewnie nie tylko ja. W 1981 roku – przed stanem woje...
Louri - przecież Koziołek nie narzuca jedynej słusznej interpretacji, każdy krytyk proponuje spojrzenie, które jest mu najbliższe. Gdyby każdy miał pisać o wszelkich możliwych interpretacjach to a) tekst byłby nieczytelny i chaotyczny, bo właściwie nie byłoby wiadomo, jakie stanowisko przyjmuje autor - wówczas można byłoby mu zarzucić brak zdecydowania, szastanie teoriami na lewo i prawo; b) to nie byłyby eseje krytyczno-literackie tylko akademic...
A to mnie zaskoczyłeś Koziołkiem. Aż go przesunę na górę kupki do czytania.
Jakoś tak złożyło się, że w moich planach czytelniczych znalazł się Wypadek - powieść angielska, która powstała w roku 1976, a do Polski przywędrowała w 1982. „Oczywiście” okazuje się, że sięgnąłem po tę historię jako pierwszy biblionetkowicz.
Ilościowo - dobry miesiąc. Jakościowo - niby parę wpadek, ale nie odbieram tego jako miesiąca z marnymi lekturami. Może latem robię się bardziej wyrozumiała dla złych książek? 44. Gra w czerwone, ocena: 2,5 Seria Klub srebrnego kluczyka - myślałam, że tam są kryminały. To w ogóle nie kryminał. Niby mamy trupy, nawet seryjnego mordercę, policjanta, antropologów, dziennikarza. I ani trochę kryminału. Jakieś problemy, romanse, przemyślenia, przy...
To nie był dobry miesiąc. Nic mnie nie zachwyciło, nie spodobało się, albo porzucałam po kilku stronach albo jak już jakieś fragmenty ciekawe były, to całość wydawała się przeciętna. Potrzebuję prawdziwej Literatury... Światło obrazu: Uwagi o fotografii - 4 Przestrzeń i miejsce - 4 Powieść w świecie prasy: Bolesław Prus i inni - 3,5 [http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2017/07/25/co-ostatnio-przeczytalam-albo-co-powinna...
Nora Garrel jest młodziutką, piękną i bogatą hrabianką. Zakochuje się z wzajemnością w młodym, przystojnym lekarzu – Lucjanie Darby, dziedziczy spadek po zmarłym ojcu i wydaje się, że nic nie stanie na drodze do jej szczęścia. A jednak… Odziedziczone miliony są powodem nieszczęść, które jak lawina spadają na Norę i jej ukochanego. Zmuszona do poślubienia hrabiego Noirville, w dniu ślubu traci męża i zostaje wdową. Nie wie, że motorem wszelkiego z...
Tym razem kiepsko. Fabuła naciągana, a psychologicznie jest płytko aż do nieprawdopodobieństwa. W dodatku postać Pearl irytowała mnie z każdą stroną mocniej, trudno było znosić jej zachowanie. Najsłabsza jak dotąd część cyklu.
1. Tygrys i Róża - 4.5 Chyba pierwsza rysa na kryształowym wizerunku rodziny Borejków, szkoda, że chyba nieco niezamierzona. Dobrze, że pani Musierowicz tak nam wyraźnie wskazuje palcem, kto jest zły w tym układzie, bo sami byśmy się nigdy nie domyślili. 2. Harry Potter i czara ognia - 4.0 (powt., bez zmian) Niekwestionowany zwycięzca w konkursie na najbardziej skomplikowany plan niepotrzebny do niczego. Trochę rozwleczone, ale nadrabia ...
"...zawsze zastanawiałem się, jak to możliwe, że Wilk połknął babcię i wnuczkę w całości, a one bezczelnie nie zaczęły ulegać trawieniu!..." A to z tej prostej przyczyny, że pierwotnie nie było żadnego myśliwego, który przybywa na ratunek, został dodany później celem "złagodzenia" całej historii, co tak na marginesie zdarzyło się wielu historiom, zwanych teraz bajkami (patrz choćby przykład braci Grimm). W oryginalnej-pierwotnej wersji z Kaptu...
Czytanie biografii poszerza wiedzę o pisarzu, to oczywiście banał, ale to, że może również zmienić odbiór książki napisanej przez tegoż autora, nie jest już takie oczywiste. Nie wiem jeszcze, czy w najbliższym czasie sięgnę po "Lalkę", "Emancypantki" lub "Faraona", są to bowiem pozycje tak bardzo obowiązkowe, że znane niemal na pamięć. A jednak... Monika Piątkowska przeprowadziła śledztwo biograficzne i w biografii Aleksandra Głowackiego odkry...
Jestem skutecznie zachęcona :)))
Nie lubiłem Dorothei - ale w końcu się polubiliśmy:)
Straszna jest ta książka. Historia byłaby ok, ale główni bohaterowie są okropni. Liczyłam na dobry romans i mocno się przejechałam. Nie polecam - strata czasu.
Alez oczywiscie ze mozna. Tym bardziej zaskakuje ze nie lubisz Dorotei. Po prostu jest w tym dla mnie jakas niekonsekwencja. To co zarzucasz Dorotei jest w duzej mierze slowami i deklaracjami, czesto traktowanymi satyrycznie, wynikajacymi z niedoswiadczenia i naiwnosci. Dorotea nie krzywdzi. Rozamunda dziala i aktywnie szkodzi innym. Dla mnie to bardzo istotna roznica i na ogol decydujacy czynnki przy lubieniu lub nie :)
Jeszcze dwie: „Gdzieś dalej, gdzie indziej” Czaja (4) „Pocztówki z kresów przedwojennej Polski” Jamski (4)
Bardzo dziękuję!
Oczywiście, nie przeczę żadnemu z Twoich zarzutów. Wydaje mi się jednak, że skoro to literatura, można darzyć te postaci sympatią przy ich wszystkich złych czynach. Odrobina satyry w tym jednak jest, ale bardziej na płaszczyźnie narracyjnej. Eliot czasem wybornie ironizuje. Kojarzy mi się to z Austen. Wydaje mi się, że w tym wyrachowaniu Rosamundy jest więcej bezmyślności, naiwności. To, co mi się podoba w postaciach z tej książki - one są mo...
Nie jestem winien powstania tej książki. W każdym razie nie jestem winien sam. Rozliczni znajomi dokuczali mi stale: "Dlaczego nie zbierzesz w jedną całość teatralnych i filmowych swoich felietonów rozsianych po gazetach, »Przekrojach« i wyczerpanych przeważnie książkach? Wydał Boy »Flirt z Melpomeną«, wydaj ty, jak przystało na Wiecha, ksiuty z tąże boginią! Będzie to kawałek historii teatru w Polsce Ludowej, widzianego oczami pana Piecyka, pańs...
Bylam przekonana ze mowimy o Rozamundzie i jej mezu :)
62. Diaspora (4,0) Transhumanizm i bardzo twarda SF głównie dla nerdów, miłośników fizyki cząstek elementarnych 63. Prywatyzując Polskę: O bobofrutach, wielkim biznesie i restrukturyzacji pracy (5,0) Bardzo dobry opis polskiej rzeczywistości lat 90-tych na przykładzie rzeszowskiego zakładu Alima-Gerber 64. Wielki strach (3,0) Autobiograficzne rozliczenie autora z komunistyczną przeszłością, głównie we Lwowie lat 1939-41. Przeciętne 65...
Miesiąc pod znakiem Agatki + biorę się za małe wyzwanie książkowe. Wyzwanie: 1001 Books You Must Read Before You Die. Na podstawie tej listy: http://www.listchallenges.com/1001-books-you-should-read-before-you-die-complete Uznałam ostatnio, że czytam same lekkie rzeczy, więc obiecałam sobie, że przeczytam co najmniej jedną książkę miesięcznie z tej listy. Póki co mam przeczytane 75 pozycji, więc całość powinna mi zająć tylko 1...
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)