Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jung był dla mnie przez ostatni rok lekturą numer jeden - czytałem różne jego książki i myślę, że podobnie jak większość jego czytelników, uległem fascynacji erudycją i głębokim humanizmem pism Junga. U niego można było odnaleźć to, co łatwo gubią dzisiaj filozofowie i naukowcy, głębię i ducha, obecne pomimo naukowości i wysokiego poziomu rozważań. Jednakże Jung wydawał mi się często mglisty, nieokreślony i jakby zbyt bogaty. Symbole i mity wyr...
Ku rozpaczy mojego męża, na jakiś czas zostałam niejako wyłączona z obiegu. Wszystko za sprawą jednej książki - "Sprawiedliwość owiec". Nieszczęsny małżonek starał się na wszelkie sposoby zwrócić na siebie moją uwagę. Zrobił furę naleśników z czekoladą (zjadłam je, trzymając nos w książce). Posprzątał całe mieszkanie (po prostu przyjemniej mi się czytało w czystym otoczeniu). Włączył film (zasnęłam w połowie, bo było zbyt ciemno, żeby można b...
A.Frankowska "Zatańcz z moją dziewczyną" (4) D.Lessing "Piąte dziecko" (5) P.Mercier "Nocny pociąg do Lizbony" (6) J.Updike "Pary" (5) R.Pausch "Ostatni wykład" (4) J.Seghers "Zbyt piękna dziewczyna" (4) M.Duras "Pisać" (4) S.Chwin "Dziennik dla dorosłych" (5)
Mocna rzecz. Nawet bardzo mocna. Książka, od której nie można się oderwać i jednocześnie opowieść, w jaką nie chce się wierzyć. „Kato-tata” jest pamiętnikiem zdarzeń, jakie nigdy nie pójdą w niepamięć i dramatyczną spowiedzią kobiety, która przez całe dorosłe życie musiała borykać się z mrocznymi widmami dzieciństwa. Historia Halszki Opfer jest przerażająca i stanowi ostrzeżenie. Nie jestem w stanie pojąć, że tak ogromne nagromadzenie zła, któreg...
Cóż, zebrało mi się na literaturę feministyczną. Zresztą zawsze sympatyzowałem z feministkami. Pamiętam, że kiedyś w czasach licealnych mieliśmy zastępstwo z pewną studentką filozofii. Posłuchała mnie trochę i stwierdziła "Ty byś się nadawał na spotkania feministek". No cóż, na żadne nie poszedłem jak dotąd. No, ale po książkę sięgnąłem. To "Rykoszetem" Agnieszki Graff, w podtytule "Rzecz o płci, seksualności i narodzie". Myślałem, że tego ty...
1. Do dwóch tygodni. 2. Nie. 3. Trylogia, Chłopi, Pan Tadeusz, Przedwiośnie 4... 5. Nie mam. 6. "Niewolnica" 7. "Lalka" Prusa 8. Nie mam 9. Baśnie tysiąca i jednej nocy. 10. Kilka 11. około 6. 12. Przeminęło z wiatrem, Pogoda dla bogaczy, Spalona żywcem 13. Nie mam 14... 15. biografie, literatura obyczajowa. 16. merlin.pl 17. Nie. 18. W domu. 19. Ania z Zielonego Wzgórza 20. Kto zabrał mój ser?
1. Od paru dni do paru tygodni, zależy od książki i nawału obowiązków. 2. Lubię literaturę skandynawską, zarówno dziecięcą, jak i dla dorosłych. 3. Trylogia Sienkiewicza to moje pierwsze skojarzenie, poza tym twórczość pisarzy i poetów odbębniana, że się tak kolokwialnie wyrażę, w szkołach, spośród książek żyjących autorów na pewno wszystkie powieści Myśliwskiego. 4. Zapewne najbardziej niedoceniany jest ten, którego nazwiska nawet nie kojarz...
A gdzie teraz można ją kupić? Strona www.trzeciklucz.pl niestety nie działa. Za pomoc z góry dziękuję.
Ja niestety najpierw obejrzałam film (bardzo dobry swoją drogą). Zwykle filmy zawierają tylko część "prawdy" książkowej, ta adaptacja była jednak bardzo wierna i przy cztaniu wiedziałam co będzie dalej-trochę to psuje odbiór. Przy okazji pytanie do tych którzy czytali i widzieli: czy w książce jest też ten fragment, kiedy dosłownie tuż przed egzekucją Delacroix dowiaduje się od Percyego Wetmora że nie ma żadnego Mouseville? Dla mnie...
Książkę gorąco polecam!! Bardzo mi się podobał jej „specyficzny klimat”. Czytając nie mogłam się od niej oderwać. Przeszukując nieprzebrane zasoby Internetu natknęłam się na recenzję „Pomocnika”, która sprawiła, że postanowiłam po tę książkę sięgnąć, a nawet kupić ;) Poniżej podaję link: http://www.pinezka.pl/recenzje-archiwum/215-bernard-malamud
Zbiór opowiadań "Czarujące obiekty latające" zawiera w sobie wszystko, co każda szanująca się fantastyka zawierać powinna - duchy i upiory, smoka (co prawda tym razem w charakterze pułapki na myszy, co jednak nie umniejsza jego smokowatości), demony, podróże w czasie i przestrzeni, inwazję Obcych... Spotkamy tutaj Śmierć, dobrego znajomego miłośników twórczości Pratchetta, tym razem w roli melomana, posiadającego w swych zbiorach imponującą ko...
Powieść osnuta jest na historiach kilku niezwykłych postaci. Jej akcja rozgrywa się między innymi w Wiedniu, Gdańsku i Monachium. Narrator - Peter Mazurowsky, Niemiec o polskich korzeniach - jest świadkiem i uczestnikiem najważniejszych wydarzeń pierwszej połowy dwudziestego wieku. Swój los - przygodne miłości, przyjaźnie, nieudane związki - przeżywa jako ciąg tajemniczych epizodów. Każda z poznanych osób wnosi w jego życie własną, niepowtarzalną...
Prawda, Misiaku :) Jestem dopiero na 51 stronie, na razie Hamleta ani widu, ani słychu :))
Stolica Katalonii jest wdzięcznym tematem literackim. Dość wspomnieć bestsellerowe powieści Zafóna, twórczość Mendozy czy „Złudę” Carmen Laforet. Barcelona to miasto pasjonujące i tak niezwykłe, że doczekało się wielu literackich wizerunków. Do grupy powieści, w jakich poznajemy to miasto, dopisać można wydaną przed dwoma laty w Hiszpanii powieść Enrique Moriela. Książka, która tak bardzo zachwyciła iberyjskich krytyków i czytelników, dzięki star...
Większość to audiobooki i e-booki: Salman Rushdie, Czarodziejka z Florencji (4+) Ian McEwan, Pokuta (3) Knister, Szkoła do góry nogami czyli Czarodziejskie sztuczki Lili (4) Knister, Obłaskawić smoka czyli Lili podróżuje w czasie (4) Knister, Pod piracką banderą czyli Lili wśród korsarzy (4) Abe Kobo, Czwarta epoka (4) Maria Pruszkowska, Przyślę panu list i klucz (5) Ewa Białołęcka, Wiedźma.com.pl (4+) Tomasz Mann, Doktor Faustus (4) ...
No i jak, no i jak?:) Prawda, że cudowne?:) A ta scena z Hamletem - bezcenna:)
Za chwilę sesja, więc nie ma tego dużo, no ale... Przy mikrofonie (Kaczkowski Piotr) Ocena: 6 - Tak właśnie powinno się przeprowadzać wywiady! Kaczkowski to pasjonata i to tutaj czuć. A poza tym ocena kilku artystów mi się podniosła (szczery i bezpośredni gitarzysta Metalliki), paru mi podpadło (Fish marudzący gorzej niż stara baba na straganie), ale ogólnie wychodzi z tej książki bardzo pozytywny portret muzyka jako wrażliwego, kochającego sw...
Hm... a czemu Chleb rzucony umarłym tak nisko? Mam to w kolejce, wydawało mi się ciekawe:) Swoją drogą autor to zięć Iwaszkiewicza:) A mogłabyś napisać coś więcej o Fototapecie?:)
Przeczytane w maju: 1. Wydrzyński Andrzej -"Ciudad Trujillo".(6).-ponownie. 2. Thorwald Jurgen -"Stulecie chirurgów".(5). 3. Damsz Jerzy - "Lwowskie puchacze ". (4). 4. Mann Thomas - "Czarodziejska góra". (3). 5. Kramer Clara & Glantz Stephen- "Wojna Klary".(6) -Życie jest najlepszym reżyserem, choć czasami bywa okrutnym! 6. Tyrmand Leopold - "Cywilizacja komunizmu".(3). 7. Cl...
A mi tam się podobało. Chyba najbardziej z serii:) Tylko jedno mnie raziło - albo źle coś zrozumiałam, albo pamiętnik Basi jest "przestrzelony", bo... niezgodny z "Powrotami..."
Rosyjski minister spraw wewnętrznych przegrywa wybory prezydenckie. Ale nie rezygnuje z przejęcia władzy. Umiejętnie szantażuje za pośrednictwem terrorystów rząd Stanów Zjednoczonych, by nie mieszał się do mających wkrótce nastąpić wydarzeń w Rosji i na Ukrainie. Jego plan wydaje się bezbłędny, lecz nie uwzględnił jednego: gotowej do akcji elitarnej jednostki Centrum Szybkiego Reagowania. [Wydawnictwo Amber, 2007]
Złote jajko T. Krabbe (5) Dzień na plaży; Ryba H. Heeresma (4) Mój przyjaciel Leonard J. Frey (5) Czernobyl od katastrofy do procesu W. Siwiński (4) Ten, kto mrugnie, boi się śmierci K. Romer (4) Zupa z trawy: Dziennik z chińskiego gułagu Z. Xianliang (5) Chodź, obudzimy słońce J. de Vasconcelos (3) Groza wokół K2 A. Czerwińska (5) Martwa natura z wędzidłem Z. Herbert (5)
Teoretycznie mogę. Ale mam chyba za słaby Internet, ponieważ podczas słuchania sygnał się urywa i odbiera to całą przyjemność odbioru. Tradycyjne radio dawało większą swobodę miejsca i warunków słuchania.
Teraz spacerujące Upiory podreptały na czoło kolejki :))
Tak! :)) Chyba by jeszcze dość długo poczekała w kolejce, gdyby nie Misiakowa recenzja :)
Davies w "Europie" wspominał o źródłach totalitaryzmu, ale zapomniałam trochę o co chodziło, zajrzałam teraz i znalazłam piękne zdanie, że, jak twierdzą niektórzy, korzenie totalitaryzmu tkwią w koncepcjach Rousseau. Och, Davies nie da zapomnieć, że jest Anglikiem. :)
Mogę stwierdzić, że na Siesickiej się wychowałam. Jej twórczość była moją towarzyszką w czasach dojrzewania i wiele z niej wyniosłam. Do "Dziewczyny mistrza gry" podchodziłam dwukrotnie, ponieważ za pierwszym razem jej nie zrozumiałam (byłam chyba jeszcze za młoda na to), a "Jezioro...", "Zapałka...", czy "Zapach rumianku" i inne, to wręcz sztandary. Kiedyś na pewno do nich wrócę, by powspominać.
1. Europa, Norman Davies - polecam 2. Mitologia, Jan Parandowski - polecam młodszym 3. Tako rzecze Zaratustra, Nietzsche - muszę polecać 4. Kronika ptaka nakręcacza, Haruko Murakami - nie dla mnie 5. Pierre Menard, autor Don Kichota, Borges :) 6. Cervantes, Zofia Szmydtowa - omatko, jaka piła A teraz zaczęłam "Labirynt nad morzem" Herberta - śliczne i zaczyna się fragmentem Odysei. O, mnie też padła. :)
Julia Stuart, Niezrównane usługi swata z Périgord (ocena: 3) Goscinny&Sempe, Nowe przygody Mikołajka, (ocena: 5) Goscinny&Sempe, Nowe przygody Mikołajka: Tom 2 (ocena: 5) Ryszard Ćwirlej, Upiory spacerują nad Wartą, (ocena: 5) Mariusz Urbanek, Waldorff: Ostatni baron Peerelu, (ocena: 4) Philippe Claudel, Wnuczka pana Linha, (ocena: 4)
Pewnie zachęcona przez Misiaka, hmmm? :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)