Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zaintrygowana jestem tym Accelerando. Pierwsze słyszę, ale w schowku umieszczam.
Recenzuje: Adam Wieczorek Wielki sukces i późniejsza tragedia na szczycie Broad Peak w Karakorum, jak nigdy dotąd poruszyła polskie społeczeństwo. Zarówno eksperci, jak i kompletni laicy wypowiadali się na temat programu Polski Himalaizm Zimowy, krytykowali kierownictwo oraz samych uczestników wyprawy. W zgiełku medialnym łatwo było zatracić obiektywne spojrzenie. Dlatego też tak cenna jest książka „Broad Peak. Niebo i piekło”. Tytuł ten ...
Widzę, że i Tobie spodobała się opowieść o powrocie Hitlera. Zaskakująco dobra.
Uwielbiam grube książki, te wszystkie Lalki i Sagi rodów Forsythów. Problem w tym, że w tamtych nic się nie da usunąć, żeby książka nie straciła. A u Kinga - owszem. W każdym razie takie miałam wrażenie czytając. Czułam w tym rzemieślnicze wykonanie kontraktu na ileś tam arkuszy. A nie artystyczną konieczność napisania jeszcze olejnych 100 stron. No ale ja nie jestem fanką współczesnej amerykańskiej powieści, może za mały kredyt dostał King na we...
Mnie się spodobało, że kręcą w Miasteczku Galicyjskim w skansenie nowosądeckim. Rzeczywiście ma swój niesamowity urok. Za każdym razem, jak tak jestem, czuję się właśnie, jakby mnie wciągał XIX wiek.
Recenzuje: Katarzyna Julke-Bogacka Poznajcie Marcina Hłaskę (nie, nie jest spokrewniony z TYM Hłaską), byłego policjanta i mistrza w odnajdowaniu osób zaginionych, któremu „ten od małej Madzi mógłby buty czyścić”. Najnowsza książka Mariusza Czubaja, „Martwe Popołudnie”, rozpoczyna nowy cykl kryminalny z Hłaską w roli głównej. Zdobywca Nagrody Wielkiego Kalibru w roku 2008 za najlepszą polską powieść kryminalną udowadnia, że świetnie czuje...
Recenzuje: Dorota Tukaj Znacie? Znamy! No to posłuchajcie… Była sobie ładna i miła sierotka, której los nieustannie rzucał kłody pod nogi, lecz ona, żyjąc w ubogiej chatce z ukochaną babunią, nieustraszenie czekała na księcia. A kiedy książę przybył i zabrał ją do swego zamku, dalszy ciąg okazał się z zupełnie innej bajki… Ów schemat fabularny wykorzystywało już wielu pisarzy. I nic w tym dziwnego, ponieważ toksyczny związek pełen przemoc...
Recenzuje: Grzegorz A. Nowak Gdyby Don Kichot urodził się we współczesnej Polsce, byłby młodym doktorem polonistyki z Krakowa, fanatycznym pasjonatem rodzimej fantastyki i miałby skłonność do ubrań z tweedu. Kreując takiego bohatera, Wit Szostak postanowił zmierzyć się z nadwiślańską społecznością akademicką i już na wstępie należy zaznaczyć, że nie pozostawia na niej suchej nitki. Wit Szostak dał się poznać jako twórca wszechstronny, któ...
Ostatni dzień KONKURSU, ostatnia szansa na świetną lekturę! http://dajprzeczytac.blogspot.com/2014/08/konkurs.html zapraszam!
Jedno porządne tomisko i kilka chudzinek. Bez piątek, ale i tak było bardzo miło :) Demon ruchu i inne opowiadania (3,5) - Grabiński w małych dawkach mnie wciągnął, ale w tym wypadku co za dużo to niezdrowo. Niektóre opowiadanka wyraźnie się wyróżniały, ale większość po jakimś czasie stała się monotonna. Do tego w książce są one poukładane tematycznie, a czytanie 10 historii o pociągach pod rząd było lekko nużące. Dilvish Przeklęty (3,5) - ...
A ja niedawno czytałem książkę pióra podopiecznej Iwony Majewskiej-Opiełki - Kariny Sęp - "Mapa marzeń, mapa celów". Bardzo ciekawa pozycja.
Jasne, że musi dźwigać – aż rozboli kręgosłup ;) Majewska-Opiełka pisze, że sukces jest wypadkową wkładu pracy i zaangażowania każdego pracownika, ale to zadaniem szefa jest zespół zgrać i właściwie nim pokierować. Każdy pracownik jest inny, z innym bagażem doświadczeń, zainteresowaniami, osobowością, kompetencjami i zdolnościami. „Umysł lidera” radzi, jak to wykorzystać. Jedna osoba jest bardzo skrupulatna i zorientowana w przepisach, druga - pr...
A więc to jest "trochę mało"?? :D Idę się gdzieś schować ze wstydu :D
To ja mam chyba jakieś kinogowoilościowe zboczenie, bo choć "Dallas" jeszcze nie czytałam, zawsze mi Kinga mało:) Jak dla mnie mógłby płodzić nawet 2000 stronicowe powieści, naprawdę nie miałabym dość:)
Trochę mało (jak na moje możliwości), ale ten miesiąc był pod każdym względem feralny i czytać się dało dopiero od drugiej połowy. 1. Zamieć (5) Bardzo oryginalny motyw wieży Babel, spójny świat przedstawiony, dobrze poprowadzona akcja, interesujący bohaterowie. Bez szczególnych zachwytów, ale za całokształt należy się piątka. 2. Za pięć rewolta (5) Piątka trochę inna niż ta powyższa. Kain jest świetną alternatywą dla Masłowskiej, której m...
Indeks strachu (3,5) Pompeja (4,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (5,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (4,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (3,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (3,0) Labirynt (5,0) 36 dowodów na istnienie diabła (3,0) On wrócił (5,0) Szczegóły w czytatce: Rbita lektury sierpnia 2014
Dziękuję za informację. Z chęcią zapoznałbym się z nową wersją "Rewizora". Bo sens sztuki można faktycznie przekuć na nasze bardzo znane realia miasteczkowe. Byłem na "Rewizorze" w reżyserii Igora Gorzkowskiego, ale spektakl okazał się mocno pretensjonalny i karykaturalny. Uniwersalizm opowieści został zawieszony w jakieś dziwnej, nieokreślonej rzeczywistości. Szkoda. Dlatego bacznie będę obserwował, jak można wymyślić Gogola na nowo.
Dokładnie. Nigdy więcej, bo zwyczajnie szkoda czasu!
Postanowiłam wysłać kolejną ksiązkę w Polskę- wybór padł na "C" jak cisza Są chętni? :)
To masz dobre wspomaganie. :) Ja chyba jeszcze przed wyjazdem podrzucę coś na temat Prowadzący umarłych: Opowieści prawdziwe: Chiny z perspektywy nizin społecznych, czyli znowu Chiny. Co prawda czytałam wcześniej, ale jak zasiadłam by porobić notatki, to okazało się, że ponowne spotkanie jest tak samo fascynujące jak pierwszy kontakt i wessało mnie zupełnie. Na wakacje zabiorę W cieniu drzewa granatu, ale planuję dość intensywnie spędzać czas...
Opiekuńcze oblężenie - 4.0 Wiatr - 4.0 Upadłe Anioły - 4.0 Miłość dobrej kobiety - 4.0 Opowieści ucieszne - 4.5 Miliard lat przed końcem świata: Rękopis odnaleziony w zagadkowych okolicznościach - 4.5 Wierszyki łamiące języki - 5.0 Przyjaciel z piekła - 4.5 Wujaszek Wania - 4.5 Wiśniowy sad - 5.0 Trzy siostry - 5.0 Płotki giną pierwsze - 4.5 Co to znaczy...: 101 zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powied...
Jeszcze jedna dokończona książka: Kobieta w 1000°C: Na podstawie wspomnień Herbjörg Maríi Björnsson (4.5)
Szczerze mówiąc, ja byłem daleki od zachwytu. W mojej opinii to tani, źle napisany wyciskacz łez. A już końcówka poprowadzona pod hasłem: "zobaczcie w jednym akapicie, co się stało u naszych bohaterów" jest żenująca. Dałem temu 3, ale to była za wysoka ocena. Nigdy więcej Evansa.
"Mały budzik brzuchaty - Drr, drr!... - woła co ranka." - tak zaczynała się jedna z moich ulubionych książeczek z dzieciństwa. Zegar jest wierszykiem opisującym rozkład dnia dwójki dzieci, Ewy i Janka. Szczególną uwagę zwraca na upływające godziny i wszechobecne zegary. Może to dlatego nigdy nie identyfikowałam się z żadnym z dzieci, lecz z budzikiem brzuchatym - do tego stopnia, że przez pewien czas codziennie rano biegłam witać rodziców okrzy...
Mała, niepozorna książeczka, która potrafi wycisnąć ogrom łez. Historia możnaby powiedzieć stara jak świat - ktoś, kto był kiedyś dobry, stał się zły i pazerny, a potem nagle zachodzi w nim przemiana i pragnie zadośćuczynić swoim "ofiarom". A wszystko w klimacie bożonarodzeniowym. Stokrotki w śniegu to po prostu dobrze skonstruowany wyciskacz łez, z oczywistym przesłaniem. Trochę zapachniało mi Coelho, a Dickensem wprost kipiało...
Rewizora właśnie reżyseruje Stuhr w Teatrze Telewizji, jesienią ma być premiera. http://film.onet.pl/artykuly-i-wywiady/rewizor-jerzy-stuhr-wskrzesza-tradycje-teatru-telewizji-relacja/spdv9 No i jest stara ekranizacja Gruzy z 1977 roku. Mnie się podoba.
Chłopiec z latawcem to dowód na to, że nie ma co kierować się opinią innych. Z lekką rezerwą zabrałam się do tej lektury, a po dwudzistu-trzydziestu stronach wadłam jak śliwka w kompot. Mimo, że temat znów (jak przy "Sorry") dla mnie bolesny, bo związany z krzywdą czynioną najmłodszym, bezbronnym, nie mogłam się od niej oderwać. Do tego opis innej kultury niż nasza, spowodował, że książkę pochłonęłam. Podobnie jak "Tysiąc wspaniałych słońc" tego ...
Całkiem dobry sierpień, tylko Rudnicki na koniec marny. 1. Franciszek Józef I, ocena: 5 (w ramach Na 100 rocznicę wybuchu I Wojny Światowej) Wreszcie dobra biografia (po nieudanych lipcowych) – warsztat, wiedza, styl. Franciszek Józef był sympatyczny i dobry. Czy był wielkim władcą? Chyba nie. Ale był pracowity i skromny. Polubiłam go. A i podwaliny pod zrozumienie Wojny Światowej zrobione. 2. Wyrok, ocena: 4,5 Sensacja, która w połowie opis...
U mnie pod względem ilości raczej skromnie: Pożegnanie z bronią (ocena: 3,0) - przyznam, że wymęczyła mnie ta książka porządnie. Czytałam ją niemal dwa tygodnie... Wątek wojenny ujdzie. Natomiast wątek miłosny był po prostu straszny. Królobójcy (4,0) - książka, którą czytałam już kilka razy. Teraz w ramach przypomnienia. Pieśń duchowa (5,0) - również około 2 tygodni lektury, ale chyba nie dałabym rady szybciej - tym razem nie dlatego, że...
Długo musiałam czekać na lekturę Modliszka, ale się opłaciło. Bardzo ciepła, wesoła, mimo powagi tematu. Podobała mi się zdecydowanie bardziej niż dwie kryminalne pozycje z serii o komisarzu Dynii. Wolę takie obyczajowe wydanie pani Matuszkiewicz. I na pewno jeszcze się z nią spotkam nie raz.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)