Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No to idę czytać!! :-D Też chcę mieć trochę radochy dzisiaj!
U mnie skromnie bardzo: Plaga gąsienic: Powrót do afrykańskiego buszu - 5 Miedzianka: Historia znikania - 5 Dom nad rozlewiskiem - 3,5 (ale nie wiem, czy chce mi się czytać pozostałe części) Czytam: Dzienniki gwiazdowe [2001]
To ja z kolei polecam Biblię w najnowszym tłumaczeniu wydawnictwa Edycja św. Pawła. Bardzo współczesny język i dużo dobrych komentarzy, wyjaśnień, odnośników, map itp.
Dzięki, chyba masz rację. Jak teraz to czytam, to faktycznie można się było domyślić. A ja głupia się nie zorientowałam i wam tu głowę zawracam... :(
Mam dokładnie tak samo. Podkreślam, robię notatki i wprost uwielbiam czytać przy śniadaniu!
Przeczytane w maju: 1.Nie mogę się doczekać... kiedy wreszcie pójdę do nieba (4,5) 2.Salonowe życie (3,5) 3.Marcowe fiołki (4) 4.Hryciowie (4,5) 5.Bez mojej zgody (4,5) 6.W naszym domu (5,5) 7.Krucha jak lód (4,5)
Podpisuję się pod każdym Twoim słowem. Nie dajmy się zwariować!
Jakieś 90% książek, z których korzystam pochodzi z najróżniejszych bibliotek. Na pierwszym roku studiów też robiłam skrupulatnie notatki przez pierwsze miesiące, lecz zorientowałam się, że mimo iż siedziałam nad książkami po całych dniach, przeczytałam niewiele. Teraz bez wyrzutów sumienia podkreślam ołówkiem najważniejsze fragmenty (a własne książki bezlitoście kolorowymi markerami). Dla mnie książka to pewna treść, przedmiot użytkowy, który do...
Przeczytane: Skarby Trzeciej Rzeszy: Tajemnice zamku Czocha - 5 Smażone zielone pomidory - 5,5 Zielona Mila - 5,5 W trakcie: Dom nad rozlewiskiem Poza prawem (z półki) Egipcjanin Sinuhe Więzy honoru Natalii 5
W takim razie polecam to: Pocztówki z grobu
W maju przeczytane: 1. Jak żyć z wyrachowanym kotem (3) 2. Byłem asystentem doktora Mengele (5) 3. Świeże soki z warzyw i owoców mogą uratować twoje życie! (5) 4. Kuchnia zdrowia i młodości (4) 5. Nadmiar kwasu rujnuje zdrowie: Przyczyny i skutki (5) 6. Głodówka zasadotwórcza (6) 7. Malowanie ciemności (5) 8. Jak wychować dziecko, psa, kota... i faceta (3,5) 9. Panie z Cranford (3,5) 10. Babunia (4,5) 11. Minuta nonsensu (5,5) 12. Nie...
Poruszająca powieść o amerykańskiej rodzinie muzułmanów zmagających się z kwestiami wiary i przynależności w świecie sprzed jedenastego września. Hyat Shah był zafascynowany Miną na długo przed tym, zanim ją poznał. O pięknej i błyskotliwej przyjaciółce jego matki od zawsze opowiadano w domu Shahów legendy. Kiedy chłopak dowiaduje się, że Mina przyjeżdża z Pakistanu, by zamieszkać pod ich dachem, nie posiada się ze szczęścia. Jego ojciec ...
Wyrysował kredek dwieście... Bardzo kolorowy zbiorek fenomenalnych, żartobliwych historyjek o nieznośnym Gryzmole. Jest nim sympatyczny osobnik w wieku przedszkolnym, przejawiający dokuczliwą dla otoczenia kreatywność plastyczną. Kredki, farby i pędzel stają się w jego rączkach postrachem ludzi, zwierząt oraz ścian i okolicznych murów. Aż strach pomyśleć, co z tego Gryzmoła wyrośnie! Taki z niego psotnik! Bajka uwielbianej przez dzieci (i r...
Proszę, polećcie mi najlepszy waszym zdaniem tom o Wiedźmach z Lancre. Nie potrafię się przekonać do tego podcyklu.
"Teleny" jest, że tak powiem, bardziej... hm... roznamiętniony?:)
Nie wiedziałem Krzysiu, że również jesteś w fanklubie Kowalewskiej;)
I jak wrazenia? W swoim czasie przymierzalam sie nawet do recenzji. Bardzo chcialam ja polubic, ale uczucia wzbudzila mieszane...
Terry P. jest na miejscu zawsze i wszędzie, Piotr Ch. - w moim rankingu tłumaczy fantasy będący od początku na jednej z czołowych pozycji - takoż, ale biała czcionka na fioletowym (podobnie zresztą jak na czarnym, zielonym, granatowym, czerwonym - niepotrzebne skreślić) tle - tylko i wyłącznie w nagłówku! Zastosowana do jakiegokolwiek tekstu, katuje wzrok niemiłosiernie. Apeluję do Literadarowych grafików o litość! Nie musi być ślicznie - musi b...
Ooo, urodziny! No to samych FANTASTYCZNYCH lektur!
Niestety sztuczność bohaterów odstrasza. Sama historia może nie jest najgorsza, ale tak wysokie mniemanie bohaterów o sobie jest dla mnie nie do przyjęcia. Czy autorka tak widzi nastolatków w swoim kraju? Dużo w moich oczach przez to książka straciła. Dawno się nie spotkałam z tak "kwadratowymi" bohaterami.
Bogom nocy równi (3,0) Jajecznica na deszczówce (5,0) Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań] (4,0) Sekretny język kwiatów (5,0) Zawód: Wiedźma: Tom 1 (5,0) Niezwykłe odwiedziny (5,0) - powtórka Pięć małych świnek (5,0) Zawód: Wiedźma: Tom 2 (5,0)
Ja przeczytałam wiele części z nienienackiego Pana Samochodzika i jestem zadowolona z nich, bo klimat się utrzymuje. Owszem, że Nienacki najlepszy, ale jak na kontyunuacje, który są pisane przez Miernickiego, Czarnego,, Niemirskiego, Olszakowskiego i wspomnianego Szumskiego cykl utrzymuje bardzo dobry poziom. A dlaczego seria liczyła 12 książek? Pomijając te pierwsze trzy, które później dołączyły, seria Nienackiego liczy 14 książek.
Elizabeth i jej ogród
4 to oczywiście miała być książka W pierścieniu ognia (druga część cyklu), a 8 to Teleny.
Zdziwiłam się bardzo, bo mimo sesji i zaliczeń książek przeczytałam co niemiara jak na mnie. Gorzej jest niestety z jakością tych książek: 1. Prawdziwy świat ocena: 3,0 2. Kadysz za nienarodzone dziecko ocena: 2,0 (ten noblista nie dla mnie) 3. Supermarket kultury: Kultura globalna a tożsamość jednostki ocena: 4,0 4. Kosogłos ocena: 3,5 5. Kosogłos ocena: 2,5 (im dalej w las tym gorze, po 1 części autorka chyba nie miała pomysłu na dalsze,...
Samo ostrze świetna Igrzyska śmierci bardzo dobra Vatran Auraio rewelacja, mój typ na książkę roku Dlaczego piloci kamikadze zakładali hełmy? czyli Ekonomia bez tajemnic dobra, choć nie nasze realia, ale dobrze tłumaczy mechanizmy Zbój przeciętna plus, książka z pudła ;) Potęga mitu lepsza Obcy - 8 pasażer Nostromo przeciętna plus Dziwny przypadek psa nocną porą rewelacja, świetnie i prawdziwie napisana :D Kapuściński non-fiction świetna ...
O tak, czytałam je już dość dawno, ale pamiętam, że szczególnie "Siostra Agnieszka" mi się podobała i chyba nawet uroniłam łzę przy tej powieści.
"Nawet po książkach z biblioteki nie potrafię bazgrać" Nie wyobrażam sobie pisać czy podkreślać coś w książkach z biblioteki, ale po swoich już owszem. Dosyć często zdarza mi się podkreślać coś ołówkiem, albo nawet robić krótkie notatki na marginesie (również ołówkiem). Chyba nie mam aż tak nabożnego stosunku do książek, dla mnie to po prostu przedmioty użytkowe. Jeśli podkreślenie czegoś, czy wynotowanie ma mi pomóc w zapamiętaniu albo lepszy...
Przeczytane w maju: Biały zamek - 5 - (Akcja "Noblista na dobry początek miesiąca") Bar dobrych ludzi - 5 Przypomnij sobie - 4 Dzidzia - 4 Nie wierzę w życie pozaradiowe - 4 Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów - 5 Tequila - 5 Ból kamieni - 4,5 Ptaszyna - 5,5 Nowe przygody Pana Samochodzika - 5 Przygody Václava Vratislava z Mitrovic - 4,5 Inna wersja życia - 5 O, święty grzechu: Greckie wiersze miłosne - 2,5
Sto lat!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)