Teksty i komentarze

Teksty i komentarze z okresu:

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 30.03.2017 10:57

No tak, ale ja obniżę oczekiwania co do klimatu właśnie, co do głębi rozterek czy większej dawki negatywu - po prostu się starzeję i już tak bezkrytycznie nie przyjmuję pewnych zbyt grubymi nićmi szytych historii ;)

Zobacz całą dyskusję

„Lód” Jacka Dukaja ukaże się w Wielkiej Brytanii

Autor: hburdon Dodany 30.03.2017 10:56

Znakomita wiadomość! Żeby tylko znaleźli tłumacza równie genialnego jak autor...

Zobacz całą dyskusję

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: jolekp Dodany 30.03.2017 10:53

Wybacz, mój plebejski inżynierski umysł to takich rzeczy nie wyłapuje :D

Zobacz całą dyskusję

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: jolekp Dodany 30.03.2017 10:51

Nie, to absolutnie nie chodzi o to, że "Brulion" jest jakiś gorszy, tylko to zupełnie inny klimat - bliżej mu raczej do "Szóstej klepki" czy "Kłamczuchy" niż do "Opium", a to pewnie bardziej uderza, kiedy się te książki czyta jedna po drugiej, jak to jest w naszym przypadku.

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: misiak297 Dodany 30.03.2017 10:51

"Każdy z nas ma wybór..." A jaki polscy czytelnicy będą mieli wybór dzięki tej ustawie "promującej". Ta ustawa "daje wybór": NIE kupujemy i NIE czytamy książek młodszych niż rok. Bingo.

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: margines Dodany 30.03.2017 10:47

Miałem nie udzielać się w tej dyskusji, ale niech tam! Z Ktryą nie zgadzam się tutaj chyba od początku wątku. Wydaje mi się, że większość ludzi na półkach sklepowych czy bibliotecznych jednak szuka nowości, nawet nie wiesz, ile osób za każdym razem pyta o n-tą część jakiegoś cyklu, która albo wyszła dosłownie wczoraj, albo premiera po 50 razy przesuwa się. Potem te książki owszem, są czytane, ale o wiele, wiele rzadziej. Ustawa ma na ce...

Zobacz całą dyskusję

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 30.03.2017 10:45

Żona mojego kuzyna od paru miesięcy kompletuje sobie Jeżycjadę (wcześniej chyba pojedyncze tomy czytała) i właśnie mówiła, że na "BBB" się zawiesiła... Ok, ale obniżę swoje oczekiwania, może dzięki temu lepiej mi wejdzie.

Zobacz całą dyskusję

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: misiak297 Dodany 30.03.2017 10:44

Może to jest kwestia innych czasów? "Brulion..." dzieje się po stanie wojennym. I obie książki łączy milion nawiązań do romantyzmu i "Dziadów". W "Brulionie" jest to nawet bardziej czytelne. Aż sobie chyba powtórzę, jakoś ominąłem przy ostatnich powtórkach.

Zobacz całą dyskusję

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: jolekp Dodany 30.03.2017 10:37

Tylko potem przeskok z "Opium w rosole" na "Brulion Bebe B." może być trochę bolesny. Niby to wciąż dobra książka, ale ładunek emocjonalny już jednak nie ten.

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: Szeba Dodany 30.03.2017 09:24

Nic dodać, brawo.

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: Eida Dodany 30.03.2017 09:23

Przecież dalej, w tym samym punkcie artykułu , jest fragment: "Dlaczego to zakupy biblioteczne powinny być priorytetem? Argumentów jest kilka. Po pierwsze, państwo już dziś wydaje duże pieniądze na biblioteki i nie budzi to większych kontrowersji. Utrzymujemy często nieatrakcyjne księgozbiory, opłacamy etaty, inwestujemy w infrastrukturę. Naturalnym obszarem ewentualnej głębszej interwencji państwa – a tą jest zarówno przekierowanie dochodów b...

Zobacz całą dyskusję

„Lód” Jacka Dukaja ukaże się w Wielkiej Brytanii

Autor: WiadomościOpiekun BiblioNETki Dodany 30.03.2017 09:20

Podczas niedawno zakończonych Targów Książki w Londynie brytyjskie wydawnictwo Head of Zeus ogłosiło, że nabyło prawa do przetłumaczenia i opublikowania Lodu    Jacka Dukaja . Wydawca, Nicolas Cheetham, zdradził, iż od dekady pragnął wydać tę książkę –  według niego jedno z największych dzieł polskiej fantastyki naukowej, „słynne tysiąc stron lingwistycznego, naukowego i filozoficznego bogactwa”...

Zobacz całą dyskusję

Lektury 2017

Autor: miłośniczka Dodany 30.03.2017 09:17

Bardzo lubię te Twoje krótkie wrażenia z lektury! :-)

Zobacz całą dyskusję

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: misiak297 Dodany 30.03.2017 09:16

Rozumiem, o co Ci chodzi. "Opium w rosole", "Dziecko piątku", "Język Trolli", "Tygrys i Róża" i chyba jeszcze "MacDusia" odstają trochę od cyklu. Są smutne, refleksyjne, mniej w nich humoru. Musierowicz i samokrytycyzm? Szczerze wątpię.

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: Szeba Dodany 30.03.2017 09:07

Ja cię jednak przepraszam, ale o co ty więc właściwie kruszysz kopie? Jaki jest cel twoich wypowiedzi tutaj, tzn. o co ci w ogóle chodzi? Jeśli bronisz ustawy wiedząc, że będzie/jest zła, to trzeba było powiedzieć od razu. Nie dość że kompletnie cię nie rozumiem, to w tej chwili już w ogóle nie wiem o czym my tu rozmawiamy, co ja tu robię? Co za bezsens, jakieś przekorne i przewrotne - jak ktoś tak, to ty siak, jak inaczej, to ty na wspak, ta...

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: misiak297 Dodany 30.03.2017 09:05

"Kto kupował książki, będzie je dalej kupował. Może mniej, a może tyle samo - z pominięciem nowości." Owszem - tylko że ja nie chcę sobie jako czytelnik wprowadzać embarga na nowości, bo przestanie to być opłacalne. To jest po prostu zwyczajne ograniczanie dostępu do kultury. "Argument, że po roku, gdy kampania reklamowa ucichnie, nikt już o nowościach nie będzie pamiętał, wcale mnie nie przekonuje. W internecie, aż roi się od blogów liter...

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: Eida Dodany 30.03.2017 08:49

"Takie jest prawo rynku i żadne nakazy ani zakazy tego nie zmienią. " Konkurowanie ceną to też jest prawo rynku - czemu niektórym podmiotom chce się to prawo odebrać? Jeśli jesteś taką orędowniczką wolnego rynku, to bądź konsekwentna i bądź nią od początku do końca. I co to jest za argument, że każdy z nas ma w schowku więcej tytułów niż czasu na przeczytanie? Przecież to chyba moja sprawa czy mam na coś czas, czy nie, i czy chce kupować nowo...

Zobacz całą dyskusję

Nie wszystko w Toruniu da się lubić, ale wiedźma – owszem

Książka: Złodziej dusz (Jadowska Aneta)
Autor: dot59Opiekun BiblioNETki Dodany 30.03.2017 08:30

No cóż, zdarza się, mnie też nie każdy podgatunek i nie każdy autor pasuje...

Zobacz całą dyskusję

Kaj znów się śmieje

Autor: melania35 Dodany 30.03.2017 08:24

Książka u mnie :) Zaraz biorę się za czytanie :)

Zobacz całą dyskusję

Nowy świat II

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 30.03.2017 07:58

A na to Richie Pierdu: "GB opuszcza strefę €uro" ;D

Zobacz całą dyskusję

Nie wszystko w Toruniu da się lubić, ale wiedźma – owszem

Książka: Złodziej dusz (Jadowska Aneta)
Autor: gosiaw Dodany 30.03.2017 07:54

"Nie wszystkim może odpowiadać konwencja gatunku (jeśli komuś podobały się „Patrole” Łukjanienki, istnieje spora szansa, że i seria z Dorą okaże się dlań atrakcyjna, choć podobieństwo tkwi raczej w konstrukcji świata przedstawionego niż w kreacjach postaci czy w rozwiązaniach fabularnych)(...)" Nie zachwycił mnie "Złodziej dusz" i przy "Nocnym patrolu" też teraz się męczę, patrząc co jakiś czas na odtwarzacz mp3 (bo słucham wersji audio) ile t...

Zobacz całą dyskusję

Tête-à-tête z Jeżycjadą

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 30.03.2017 07:45

Zobaczy się, zobaczy ;) Natomiast jestem pozytywnie na razie wkręcony w "Opium w rosole" - tematyka przestała być banalna, tło historyczne daje się we znaki (choć aluzje są bardzo enigmatyczne). Sama też intryga uczuciowa jest z wyższej półki - chyba trochę samokrytycznie Musierowicz na s.77. pisze: "Opowiadała długo i zawile, zagłębiając się w liczne szczegóły i dygresje, ze szczególnym uwzględnieniem komplikacji uczuciowych. Prawdę mówiąc...

Zobacz całą dyskusję

"Za trzydzieści parę lat, jak [nie]dobrze pójdzie..."*

Książka: Hel 3 (Grzędowicz Jarosław)
Autor: Marylek Dodany 30.03.2017 07:42

Hehe, wstrzymaj się na razie. Pytałam teoretycznie. :-)

Zobacz całą dyskusję

"Za trzydzieści parę lat, jak [nie]dobrze pójdzie..."*

Książka: Hel 3 (Grzędowicz Jarosław)
Autor: dot59Opiekun BiblioNETki Dodany 30.03.2017 07:27

Niestety... u mnie był tylko przez chwilę, kupiłam młodemu na urodziny, przeczytałam bezśladowo i wręczyłam przedterminowo :-), bo we właściwej porze się nie będziemy widzieć. W razie czego mogę u niego zaklepać pożyczkę na później.

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: yyc_wanda Dodany 30.03.2017 05:55

„Ta ustawa nie ma zachęcić ani zniechęcić do kupowania nowości, bo o nabywców książek najmniej tu chodzi”. I tu się zgadzam się z Ktryą. Kto kupował książki, będzie je dalej kupował. Może mniej, a może tyle samo - z pominięciem nowości. Ta ustawa ma na celu ograniczenie biznesu księgarni internetowych. Czy im się to uda? Osobiście wątpię. Nie samymi nowościami rynek księgarski stoi. Argument, że po roku, gdy kampania reklamowa ucichnie, nikt j...

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: misiak297 Dodany 30.03.2017 01:52

Ktrya, no przecież to, że ja nie kupuję w empiku i Ty nie kupujesz, nie znaczy, że on/oni nie kupują - proste. Empiki nie świecą pustkami.

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: ktrya Dodany 30.03.2017 01:18

No tak, ale to jest tak pokrętnie napisane, że przez chwilę nie byłam też pewna, czy "zakupy biblioteczne" to zakupy dla bibliotek, czy indywidualne wzbogacanie domowych księgozbiorów. Czytelniej byłoby sprecyzować, że biblioteki/państwo/instytucje tyle wydają, użycie czasownika "wydajemy" sugeruje, że my obywatele. W takim razie to ma sens, choć właściwie będzie błędne koło (choć w tym pozytywnym aspekcie), bo więcej wydatków, to większy zwro...

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: ktrya Dodany 30.03.2017 01:08

Przecież większość ustaw w tym kraju jest pomyślana tylko teoretycznie, wprowadzana na zasadzie, a zobaczymy, co z tego wyjdzie. Zwłaszcza, że równocześnie funkcjonuje kilka innych ustaw, które przeczą właśnie tej wprowadzonej. Na takim prawie nasz kraj funkcjonuje od dziesięcioleci. Jeśli dobrze kojarzę, to nigdzie w projekcie tejże ustawy nie ma mowy, że będzie służyć ludziom, którzy kupują książki. Ma służyć kilku innym podmiotom, instytucj...

Zobacz całą dyskusję

Jednolita cena książek jeszcze w 2017?

Autor: ktrya Dodany 30.03.2017 01:02

To może zdecydujcie się, czy ludzie kupują w empikach czy nie? ;-) Bo jak ktoś pisze o kupowaniu w empiku, to pojawiają się głosy: nie, no ja nie kupuję/ kto normalny kupuje w drogim empiku itd. Wydaje mi się, że taka "idea", choć mało realna, jest jedyną dobrą alternatywą dla ustawy i rozwiązania problemów wydawców.

Zobacz całą dyskusję

Christie #6: Poirot prowadzi śledztwo

Autor: J Dodany 30.03.2017 00:26

O, aż takie słabe? Trudno, teraz się przecież nie poddam :-) Hm, znalazłem właśnie różnicę zdań co do roku wydania "Pułapki na myszy": 1925 wg Biblionetki i 1950 wg Wikipedii. Ciekawe, kto ma rację.

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: