Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ponad dwuletnia przerwa w uzupełnianiu czytatnika dobiega końca (mam nadzieję), tak jak dobiegają końca moje przygody w Szkole poetów. Dużo mądrzejszy (jasne) i bogatszy w doświadczenia z lektury klasyków mniejszych i większych, postaram się wznowić tutejszą działalność i dalej zamieszczać krótkie podsumowania przeczytanych rzeczy.
Przesłuchałam jeszcze z dzieckiem w samochodzie audiobook O krasnoludkach i o sierotce Marysi. W dzieciństwie nie byłam zachwycona książką, ale moje wrażenia nie były też zupełnie negatywne. Teraz są. Nudne to, drętwe, nachalnie dydaktyczne... Fuj. Dziecku też się zresztą nie podobało.
Mam jeszcze pytanie odnośnie "Jak zabić nastolatkę (w sobie)". Mogłaby Pani napisać coś o kulisach powstania tej zabawnej opowiastki?
A chcesz? Na 90% mam teraz w domu (bo na 100% to nigdy nie jestem pewna, zawsze mi coś umknie); zaraz sprawdzę i w razie czego podam Misiakolutkom.
Michael Dummett, uważany za jednego z najwybitniejszych filozofów ostatniego półwiecza, w najbardziej przystępnie napisanej książce w swoim dorobku kreśli obraz uprawianej przez siebie dyscypliny jako analitycznego opisu i wyjaśniania pojęć i zasad, za pomocą których ujmujemy rzeczywistość. Omawia naturę problemów filozoficznych, relację filozofii do nauk szczegółowych i religii, a także krytykuje niektóre rozpowszechnione stanowiska, takie jak s...
D.Nicholls "Jeden dzień" (4) B.Reid "Dom z pyłu i snów" (3) A.Camilleri "Szary kostium" (3) F.Springer "Miedzianka : Historia znikania" (5,5) E.M.Remarque "Nim nadejdzie lato" (3,5) L.Aboulela "Tłumaczka" (4) M.Matyjaszczyk "Mój pierwszy rok w Toskanii" (2) J.Lennox "Florenckie lato" (3) L.Sepulveda "Express Patagonia" (4) M.Jungstedt "Podwójna cisza" (3,5) E.-E.Schmitt "Marzycielka z Ostendy" (3,5) E.Schrefer "Efektowna katastrofa" (3...
Ostatnio dużo pozytywnych opinii widzę na temat książki, więc poproszę o dopisanie mnie do listy :-)
No i Ród Aszura został zarezerwowany już w bibliotece. Skoro Noblista... I to ejszcze zachwalany... Może podniesie średnią moich lektur noblowskich? Bardzo mi się zresztą ta akcja podoba, bo czytam książki, po które normalnie bym nie sięgnęła.
I jeszcze na tym filmie pokazane było jak kłamał bez zmrużenia oka, a gdy mu udowadniano, że mija się z prawdą, tak samo bez emocji zmieniał zeznania. Bez emocji. A jednocześnie pisał tam, w więzieniu list do syna, i między innymi wspominał o różnych wartościach. Niepojęta dychotomia - różna moralność na różne okazje!
Odstręczający był z pewnością. Według mnie znacznie bardziej, niz gdyby okazał się psychopatą. Gdyby był psychopatą - wszystko było jasne: chory człowiek, nie socjalizuje się, nie odróżnia wartości, nienawidzi, itd... A tak - mamy problem: dlaczego? jak to możliwe, że to zwykli i normalni ludzie tak się zachowali?
Interesowałaby mnie "Diuna dżihad Butleriański". Napisz do mnie, proszę.
Książki z marca: 1. Zamek z piasku, który runął - 4,5 - taka rewelacja jak wszyscy mówią, piszą to to nie jest 2. Bojowa pieśń tygrysicy - 4,5 - dobre czytadło na jeden wieczór 3. Strefa Mroku: Jedenastu Apostołów Grozy - 3,0 - opowiadania bardzo nierówne, największe rozczarowanie to Sapkowski 4. Astrid Lindgren: Opowieść o życiu i twórczości - 4,0 - dużo nawiązań do twórczości, ale brak ciekawych szczegółów z życia samej autorki, bardzo po...
Zasadniczo boję się eksperymentów książkowych. Mam swoje ulubione gatunki (a w zasadzie odmiany gatunkowe) i jeśli mam wybierać między np. dobrze zapowiadającym się kryminałem a książką zaklasyfikowaną jako coś zupełnie mi nieznanego, z reguły stawiam na konwencję sprawdzoną. Od czasu do czasu jednak, żeby urozmaicić sobie nieco lekturę, stawiam na to, co nieznane. Tym razem postawiłam na coś, co dodatkowo napawało mnie lękiem. W ten właśnie ...
"Chyba mam problem, i to nie lada – We własnym domu deszcz na mnie pada". W takich okolicznościach losu odnajdujemy tytułowego zająca. I towarzyszymy mu w próbach zaradzenia sytuacji. Próbach, dodajmy uczciwie, nieudolnych. Zabawna i pouczająca opowieść o wartości różnych talentów i sile prawdziwej przyjaźni. Dowcipne ilustracje i piękny tekst to efekt twórczej współpracy Ewy Kozyry-Pawlak i Pawła Pawlaka. [Wydawnictwo Egmont, 201...
"Wstałam dziś rano w humorze raczej paskudnym, świat był za oknem szary, nudny i brudny". Początki "idealnego dnia" nie są łatwe. Szczęśliwie Natalia Usenko jest poetką, która niczego się nie boi. Skutecznie oswaja cyklopy i mumie, Babę Jagę i wróżkę, udomawia nawet Yeti. Jej wiersze nieodmiennie wywołują śmiech i zadumę. Piękne ilustracje Diany Karpowicz podbijają dowcip i wydobywają malarskość tej poezji. [Wydawnictwo Egmont, 2012]
Przeczytane: Jest super! - 5 Marynarze generała Kleeberga - 3 (z półki) Sycylijczyk - 5 Potępienie Paganiniego - 4 Jędza w domu czyli Co 26 kobiet myśli o seksie, samotności, pracy, macierzyństwie i małżeństwie - 4 Nigdy, nigdy mnie nie złapiecie - 4 W trakcie: Operacje specjalne Opowieści z Moulin du Bruit Smażone zielone pomidory
Jak widzę tylko dwie pozycje zostały odgadnięte przez wszystkich : Krzyżacy i Hobbit czyli Tam i z powrotem. Jednak edukacja szkolna się do czegoś przydaje ;)
Nie :) Ale podejrzewam, że tak może być. Bardzo dużo osób zachwala, nawet wczoraj pani bibliotekarka mi mówiła o tej książce. Niestety w mojej najbliższej miejskiej tego nie ma, więc trzeba się będzie pofatygować gdzieś dalej.
Najpierw był real, czyli vlepki typu "Mięso zjada mięso" czy "Legia Pany!", które widywałam w różnych miejscach. Trochę podrasowałam ten real wymyślając Kajtka, zeszyt jego matki (sama też kiedyś kolekcjonowałam aforyzmy) i Quaiet Squad Vleps.
Wydarzyła się rzecz odwrotna: to Gina zawojowała dla siebie znacznie więcej przestrzeni niż miała dostać, z konieczności zwężając do absolutniego minimum czasy PRL i miejsce, które przypadłoby Celinie. Ale do Celiny wrócę jeszcze pewnie jak nie w ten, to w inny sposób. Natomiast zauważyłam rzecz ciekawą, choć może dla wielu z Was oczywistą (dla mnie taką nie była), że jeśli coś ma się wydarzyć w przyszlości, to już teraz musi zakiełkować tego...
No, to "Eichmanna w Jerozolimie" do schowka. Oglądałam film o nim, tam zdawał się być odstręczjący, ale nie psychopatyczny; raczej wciąż przekonany o własnych racjach i ich wyższości nawet.
Jak to często bywa, pomysł jest dość stary (sprzed kilku lat) i w tym czasie leżąc w szufladzie, wyewoluował w coś, co jest nie tyle może całkiem różne od pierwotnego zamierzenia, ale jednak dość odległe. Zaczęło się od moich rozmów z jedną z przyjaciółek, która miała dość oryginalne poglądy. Rozmwiałyśmy godzinami przez telefon, a ja żałowałam, że ten fantastyczny materiał się nie nagrywa. Spośród rewelacji, jakie wtedy padły, było zdanie, które...
Jak widzisz przedtem przeczytałam "Wczesną jesienią w Złotych Piaskach", które okazało się przeciętne i prawie banalne. "Pod jednym dachem" zaś tak zaskakująco dobre, że tylko z "Pozwólcie nam krzyczeć" mogłabym je porównać. A Młoszewskiego chcę drugą część! :)
Waszyngton – ojczyzna damskiej fryzury à la hełm i męskiej kongresowej „pożyczki”, wylęgarnia modowych faux pas. Najwięcej wie o nich Lacey, autorka gazetowej rubryki "Zbrodnie w modzie". Zawodowo piętnuje odzieżowe wpadki i udziela porad ofiarom coraz to dziwniejszych mód. Młoda fryzjerka Angie zasłynęła jako geniusz nożyczek i mistrzyni zmiany wizerunku. Pewnego dnia znalezioną ją martwą, z obciętymi włosami i brzytwą w dłoni. Policja uznał...
Tja... przeczytać, to jedno, a zastosować, to drugie :-) Ale jestem na dobrej drodze :-)
Skąd będziesz miała "Białe zeszyty"? ;>
Po takich porządkach i zielonych koktajlach, w kwietniu na pewno żaden wirus z baterią Cię nie dopadnie. :D
No właśnie, ja jestem pełna podziwu dla autora - i nie dziwię się, że w końcu się wściekł, gdy jego postać stała się popularniejsza niż on. :P
- Co za widok! Wiesz, dlaczego Bóg odpoczywał siódmego dnia? - Igor nie rozumie pytania, więc Maureen ciągnie. - Bo szóstego dnia, zanim zakończył pracę i zostawił człowiekowi świat doskonale urządzony, przyszła do niego grupa producentów z Hollywood: "Resztę zostaw nam! Sami zorganizujemy zachody słońca w technicolorze, efekty specjalne, błyskawice i pioruny, i taki szum fal, żeby każdy pomyślał, że jest nad morzem*. --- * Paulo Coelho, "Z...
Marzec zaczął się bardzo dobrze, ale potem książki coraz słabsze, a czasu coraz mniej. Ogólnie wyglądał tak: 1. I powraca wiatr..., ocena: 5,5 Nawet nie wiedziałam, że także Rosja Sowiecka miała swoją oficjalną opozycję, taką jak w PRL. Obraz budzenia się przynajmniej jednostek w społeczeństwie tak zniewolonym, jakie było społeczeństwo rosyjskie po 1956. Niesamowita książka. 2. Los utracony, ocena: 5 Świat obozów koncentracyjnych i zagłady ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)