Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A kiedy te półfinały?
Zazdroszczę. :-)))
Krótka historia prawie wszystkiego (Bill Bryson)
Dorzucam kolejne godne uwagi: Świadectwo skazanych na śmierć: Sześćdziesiąt lat później Podróż Niny Cyrk Blagiera Wielkie prace małej pszczoły Pan Brumm utknął na dobre
Na początku maja światło dzienne ujrzy książka Józefa Wilkonia "Kici, kici miau". W napięciu czekamy na ten moment. Książka traktuje o małym kocie, którego fascynuje otaczający go świat, a koci świat to myszy uciekające przed nim do dziury, szybujące ważki, żaby schowane w trawie, fruwające nad nim ptaszki, i oczywiście pies. Poznawanie świata jest fascynujące, ale i męczące. Obfity w wydarzenia dzień powoli się kończy i zmęczony kotek szy...
Torturą nie - ale na pewno ogromnym szokiem estetycznym. Długo nie mogłam dojść do siebie, pewnie jakiś tydzień, ale nie dlatego, że to było takie straszne, lecz, że irracjonalne. Na poły baśniowo-mistyczne nawet. Coś jak realizm magiczny, ale od ciemnej strony, w demonicznej wersji. Zupełnie nieprawdopodobne, choć przecież mogło się wydarzyć i wydarzyło, bo podobno na podstawie prawdziwej historii. Nie ogarniam tej książki. O ile postawę kobie...
Bohaterami tej niezwykłej książki są ptaki: tytułowy czyżyk, sikorka bogatka, dzięcioł szary, rybołów, bocian, gawron, sowa i wiele, wiele innych. Autor - wielbiciel ptaków i wytrwały obserwator ich zwyczajów - postanowił przybliżyć dzieciom polskie gatunki ptaków, opowiadając o nich krótkie, zabawne, sfabularyzowane historyjki, w których zwierzęta są uosobione i mają różne przygody. "Pisząc je pokazuję ptaki możliwie najprawdziwiej, to znaczy...
Popieram rozszerzenie rankingu! :)
Ja także jestem za rozszerzeniem rankingu. Nawet do TOP 500 ;p
Nie postawiłam żadnej "szóstki" w tym roku... Największe wrażenie zrobiły na mnie: „... mój diabeł stróż. Listy Andrzeja Czajkowskiego i Haliny Sander” Janowska (5,5) "Jak zmieniałam zdanie. Eseje okolicznościowe" Smith (5,5) "Żyjący z wilkami" Ellis, Junor (5,5) "Lekcje ciemności" Czaja (5) "Hańba" Coetzee (5) "Filozof i wilk" Rowlands (5) "Listy 1952-1963" Giedroyc, Miłosz (5) "Bogowie, groby i uczeni" Ceram (5)
Nie jest to zły pomysł, bo nazwa działu "Wymiana książek" nie do końca pasuje do wędrujących książek. Skoro książek-wędrowniczek już trochę mamy, i prawdopodobnie będziemy mieć jeszcze więcej, to osobny dział byłby uzasadniony. Spróbuję poprosić osoby władne dodać nowy dział na forum, bo ja sama nie mogę tego zrobić. Tylko ma ktoś dobry pomysł na nazwę?
Popieram wszystkie apele o rozbudowę rankingów, sam już pisałem kiedyś w podobnej sprawie na forum. Spostrzegasz ciekawe zjawisko, czyżbyśmy stawali się się jako społeczność mniej krytyczni, czy to pisarze piszą coraz lepiej? :)
Kresy bliskie i dalekie, Nad Zbruczem, Stryjem, Wisłą, Gdzie ten dom, gdzie ten świat, Wspomnienia z Podola 1898-1919,
:-).
Przejrzałam mój rok 2011 i widzę, że jak zwykle jest w nim sporo powieści kryminalanych i babskich czytadeł. Jednak w każdym miesiącu staram się czytać przynajmniej jedną poważniejszą pozycję; opracowanie historyczne, coś z dziedziny psychologii, dobrą biografię czy inną książkę popularnonaukową. I z nich wybrałam moją tegoroczną top-listę: Brzemię białego człowieka: Jak zbudowano Imperium Brytyjskie Na plebanii w Haworth Nie tylko piramidy:...
O rety, jak dla mnie to na razie najlepsza książka Alice Munro, z pełnym przekonaniem wpisałam jej najwyższą notę. Przeczytałam kilka recenzji jej opowiadań i zawsze miałam wrażenie, że ja i ich autorzy czytaliśmy zupełnie inne książki. W dwóch przypisano im jakieś moralizatorskie przesłanie, którego ja w ogóle bym tam nie dostrzegła (nie mam na myśli Twojego tekstu). Moim zdaniem Munro nie ocenia, ale opisuje kawał życia i relacji pomiędzy ludźm...
Koniecznie przeczytaj dalej, chociaż trzecia część jest nieco przegadana, ale ogólnie warto. Ostatnio sobie odświeżyłam słuchowo i miałam sporo radochy. :) Napisałam co nieco na blogu.
Ech, nie chciałam zniechęcać :) Sądzę, że książka jest warta przeczytania.
Tfu! "Naszyjnik królowej" miało być, oczywiście! :-p
Nie, nie, "Królowa Margot" to zupełnie inne czasy, rzeź hugenotów w noc św. Bartłomieja i jak do tego doszło. "Józefa Balsamo" chyba mam, "Pamiętnik Królowej" też; jak kiedyś będziesz chciała, to się zgłoś. Myślę, że książki papy Dumasa pokazują, jaką świetną rozrywką było czyyanie w czasach bez telewizji. I jaką wciąz może być, jeśli tylko zechcemy. :)
Książką naprawdę mną wstrząsnęła. Odradzam czytanie osobom o słabych nerwach i bardzo empatycznym. Niestety jak już zacznę czytać książkę zawsze muszę przeczytać ją do końca, jednak czytanie "Dziewczyny z sąsiedztwa" było dla mnie torturą.
Witam ponieważ jestem w trakcie czytania tomu 3 nie jestem w stanie wypowiedzieć się na temat całości. Jestem zafascynowana Murakamim, również 1Q84 bardzo mnie urzeka. Dziwią mnie opinie podsumowujące zakończenie jako nic nie wnoszące, niczego nie podsumowujące. Szczerze powiedziawszy nie czekam na zakończenie, zachwycam się książką samą w sobie, czytam ją z wielką przyjemnością, gdyż nie tylko potrafi mnie rozbawić ( tak, tak ), ale przede ws...
Pod koniec roku 2011 ukazał się trzeci tom trylogii Harukiego Murakamiego „1Q84”, tytułem nawiązującej do powieści Georga Orwella. Powieść ta zachowuje typową dla Murakamiego fantastyczną formę. Nie jest to jednak fantastyka zwyczajna, osobiście lubię określać ją mianem fantastyki „do bólu realnej”, którą można odnaleźć też w powieściach innego autora, Jonathana Carolla. Podoba mi się też określenie przeczytane w jednej z recenzji książek Murakam...
Może to Ci będzie odpowiadać: Dom na kresach: Powrót
Super, że jeszcze dochodzą podane przez Ciebie pozycje. Do schowka:) Dzięki! Człowiek niestety nie zna wszystkiego a literatura się pleni tak straszliwie, że nie sposób być na bieżąco i z nowościami, i z utworami tematycznymi, i oczywiście z klasyką od starożytności po współczesność. Miałam wspominać o "Nie opuszczaj mnie", ale mnie coś zamroczyło. I jeszcze "Planeta zła" myślę, że pasuje do tematu, nawet bardzo. Muszę odświeżyć romans z tą po...
Życie Charleya Castilla uległo radykalnej zmianie: prezydenckie tajne Biuro Analiz Organizacyjnych zostało rozwiązane, a jego agenci w trybie pilnym musieli wystąpić z czynnej służby. Co gorsza, po nagłym zgonie prezydenta jego miejsce w Białym Domu zajął znacznie mniej sympatyczny jegomość. Castillowi i jego współpracownikom nie dana jednak była spokojna emerytura. Wkrótce się okazało, że "hodowla ryb" w Kongu - a w rzeczywistości laboratorium ...
Wyobraź sobie, że życzysz komuś śmierci i twoje pragnienie się spełnia. W dodatku zabójcą jest człowiek, którego kochasz. Nick, chłopak Valerie, zaczął strzelać do uczniów w szkolnej stołówce. Dziewczyna, chcąc go powstrzymać, uratowała życie koleżance. A jednak oskarżono ją o współudział, ponieważ to ona wpadła na pomysł stworzenia listy ludzi, których oboje nienawidzili. Listy, według której Nick przeprowadził egzekucję. Teraz Valerie musi s...
Chyba "Królowa Margot" nie ma nic wspólnego z cyklem o Józefie Balsamo bo opowiada głównie o sprawie hugenotów i nocy świętego Bartłomieja (1572 rok) a Balsamo żył jakieś 200 lat później:) O ile "Królową" czytałam to "Pamiętników lekarza" jeszcze nie, ale może i na nie przyjdzie pora:)
Na pewno jest jeszcze więcej "książek-wędrowniczek", bo sama miałam w ręku Zaplecze z doklejona kartką, na której były powpisywane nicki (i w niektórych przypadkach linki do blogów) także biblionetkowiczek. Również ta pozycja była już u paru osób związanych z Biblionetką: Tak trudno być mną!. Może warto by założyć nowy dział na forum związany z takimi wędrującymi książkami, gdzie byłyby osobno wszystkie tytuły i kolejności czytania? Akcja na pewn...
Dzięki za miłe słowa:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 09.05.2024 12:03
Autor: dot59
Obecność w okolicy budki książkowymiennej wyraźnie zwiększa szanse odkrycia lektury, na jaką człowiek pewnie nigdzie indziej by nie trafił. To znaczy, (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 24.05.2024 10:18
Autor: Meszuge
Czytałem tę książkę (oraz kilka innych tegoż autora, z sierżantem Chanem w roli głównej) pod koniec lat siedemdziesiątych, może na początku osiemdzies (...)
Dodany: 22.05.2024 22:43
Podobno Truman Capote powiedział, że „być w Wenecji, to jakby zjeść całe pudełko czekoladek z likierem naraz”. Nie wiem. Wciąż obce są mi oba te doświ (...)
Dodany: 19.05.2024 11:11
Tytuł dziwny, bo „reina roja” to po hiszpańsku właśnie „czerwona królowa”. Jakaś nowa moda czy maniera na powtarzanie tytułu w różnych językach? To za (...)
Dodany: 13.05.2024 10:25
Francuska sowietolożka Françoise Thom napisała gigantyczną (prawie tysiąc stron) biografię Ławrientija Pawłowicza Berii, radzieckiego działacza komuni (...)
Dodany: 10.05.2024 09:48
Mam pewne szczególne powody, by interesować się Stefanem Banachem, planowałem nawet o tych swoich sentymentach napisać, ale ostatecznie zrezygnowałem. (...)