Autor: Monika.W
Data dodania: 03.01.2020 08:39
STYCZEŃ
1. Antyszachy, ocena: 4
Opowieść o walce szachowej - Korcznoja, uciekiniera z ZSRR z Karpowem, za którym stoi system. Polecanka Rbita, wszystko jest tutaj - Szachista kontra Wielki Brat.
2. Woda wiecznej młodości, ocena: 4,5
Donna Leon przestała pisać kryminały, a w tej samej scenografii i z tymi samymi bohaterami zaczęła pisać współczesne powieści obyczajowo-socjologizujące. Niech jej będzie. Wenecja i gotowanie jest tak urokliwe w jej wydaniu, że mogę to czytać.
3. Dziecko Pe...
Autor: Rbit
Data dodania: 24.01.2020 11:06
1. Wielkie porażki militarne: Jak pogoda wpłynęła na losy wojen (4,0)
Bzdurny polski tytuł skrywa w sobie "Mud a military history", interesującą rozprawkę o błocie w aspekcie militarnym. Od samego czytania o zmaganiach żołnierzy w śliskiej, gęstej masie można się samemu zmęczyć.
2. Asiunia (4,5)
Autobiograficznie o przeżywaniu wojny przez małe dziecko. Ładnie wydane, dobre ilustracje.
3. Czas umierania: Ostatnie dni życia mnichów (2,5)
Olbrzymie rozczarowanie. Na wielu poziomach. Poczyn...
Autor: Louri
Data dodania: 09.01.2022 18:08
Według kilku bohaterów Cudze słowa życie to tracenie (żyjąc tracimy życie?) – mieści się w tym tracenie cudzych słów, także życie cudzym życiem. To powieść o poszukiwaniu miejsca w życiu i próbach odkrycia własnej tożsamości (jest to temat podejmowany w wielu książkach Szostaka, np. w Fuga ), niepoślednie miejsce zajmuje tu realizacja siebie poprzez innych – w wielu znaczeniach: chęć odbijania swych sukcesów i wartości w oczach innych, podglądanie, zbieranie i przekazywanie cudzych historii. Zna...