Dodany: 05.01.2024 13:05|Autor: WiadomościOpiekun BiblioNETki

Rok 2023 w OSDW Azymut – podsumowanie


Setki tysięcy książek dostarczonych do księgarń, bibliotek, sklepów internetowych i czytelników. Piąta edycja Nocy Księgarń, wiele nowych działań marketingowych, współprac z wydawcami i bibliotekarzami. Zapraszamy na podsumowanie 2023 roku dystrybutora książek OSDW Azymut (Grupa PWN). 

Dział zakupów Azymutu w 2023 roku był w terenie – za zespołem 120 spotkań, w wyniku których oferta dystrybutora poszerzyła się o 35 nowych dostawców – wydawnictw oraz producentów gier i zabawek.  

Przedstawiciele handlowi Azymutu przejechali w tym roku ponad 230 tys. kilometrów w drodze do klientów. Dział sprzedaży wspólnie z Działem marketingu zorganizował ponad 300 akcji promocyjnych, ofert tematycznych i wyprzedaży dla klientów B2B (wśród nich m.in. dwie edycje Wirtualnych Targów dla Bibliotek, Noc Księgarń, Black Week czy specjalną ofertę świąteczną).  

W ciągu minionego roku Azymut odnotował znaczny wzrost sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych,  w tym także we własnym kanale detalicznym - Księgarniach stacjonarnych PWN

Dystrybutor książek rozwijał w tym roku także ofertę dostępną na wyłączność. Obecnie to 77 wydawców (wzrost o 20 oficyn w minionym roku). W trakcie ostatnich 12 miesięcy wydawcy wyłącznościowi opublikowali blisko 1000 nowości. Azymut jest także wyłącznym dystrybutorem serii Wielkie Litery. Specjalne wydania książek z dużą czcionką są coraz chętniej kupowane i wypożyczane przez seniorów. Wielkie Litery wspólnie z Azymutem publikuje obecnie 7 wydawców – w 2023 roku wydali w tej serii kilkadziesiąt nowości.   

Dział logistyki Azymutu skupił się w tym roku na usprawnianiu procesów dostaw: zamówienia weekendowe złożone do niedzieli do godz. 14.00 są od teraz realizowane z dostawą na poniedziałek. Od poniedziałku do czwartku zamówienia złożone do godz. 20.00 Azymut dostarcza kurierem następnego dnia roboczego, a dla zamówień złożonych w piątek do godz. 18.00 pojawiła się opcja zamówienia kurierem z dostawą na sobotę. Dzięki nowym rozwiązaniom logistycznym klienci Azymutu otrzymują swoje zamówienia jeszcze szybciej niż w poprzednich latach.  

OSDW Azymut cały czas rozwija także usługę dropshippingu. Przy tak szerokiej ofercie oraz możliwości korzystania z magazynów otwartych klientów logistycznych to atrakcyjna propozycja dla sklepów internetowych. Dystrybutor książek dysponuje wszystkimi kanałami dostawy, z jakich korzysta obecnie rynek e-commerce. 

Azymut dostarcza książki nie tylko w papierze. Dział Publikacji Elektronicznych poszerzył w tym roku swoją ofertę o ponad 12 tys. e-booków – w tym m.in. publikacje naukowe i wydawnictwa akademickie. Obecnie cała baza Azymutu to ponad 125 tys. publikacji od ponad tysiąca wydawców, w tym 17 tys. audiobooków.  

OSDW Azymut to także drukarnia cyfrowa w Łodzi, która może pochwalić się jednym z najnowocześniejszych parków maszynowych w Europie. W tym roku drukarnia dystrybutora książek znalazła się w gronie 5 najlepszych drukarń dziełowych w Polsce. Ranking zorganizowała Biblioteka Analiz, a uroczyste wręczenie nagrody odbyło się podczas 26. Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie.  

Miniony rok w Azymucie to także wiele nowych działań marketingowych i promocyjnych: webinaria, wirtualne targi dla klientów B2B, rozwój komunikacji poprzez media społecznościowe i rozbudowa bazy mailingowej. W ciągu ostatnich miesięcy Dział marketingu zorganizował aż 30 webinariów, podczas których bibliotekarze i księgarze obejrzeli ponad 100 prezentacji wydawców. Klienci Azymutu wzięli także udział w 12 bezpłatnych szkoleniach online. Dział Marketingu Azymutu zrealizował w sumie blisko 2000 działań marketingowych na własnej platformie sprzedażowej.  

W 2023 roku po raz piąty Azymut zorganizował Noc Księgarń – ogólnopolskie wydarzenie dla czytelników. Do akcji przyłączyło się 170 księgarń z ponad 60 miejscowości. W trakcie kampanii promującej wydarzenie odnotowano 1 700 wzmianek o Nocy Księgarń z zasięgiem na poziomie ponad 13 milionów (na podstawie raportu Instytutu Monitorowania Mediów).  

W minionym roku po raz drugi Azymut został oficjalnym partnerem Tygodnia Bibliotek – ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Za swoje działania na rzecz promocji czytelnictwa Fundacja Powszechnego Czytania przyznała dystrybutorowi książek wyróżnienie Kariatyda Czytelnictwa.  

Więcej informacji o usługach i ofercie Azymutu znajdziesz na www.azymut.pl oraz w mediach społecznościowych: www.fb.com/osdwazymut, www.instagram.com/osdw.azymut.  

[informacja prasowa]

Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: