Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dziękuję Margielo za konkurs i wszystkie wskazówki. Bez Twojej asysty nie poradziłabym sobie z wieloma tytułami. Bez podpowiedzi współuczestników również. Wiwaty, gratulacje, kwiaty, podziw, splendor i czekoladki dla zwycięzców!
Odważne Mediatorki, Mężni Mediatorzy! Mimo wszelkich utrudnień, piętrzonych przez zażartych dyskutantów i przez samą organizatorkę (równie zażartą), dwadzieścia literackich sporów zostało przez Was pomyślnie spacyfikowanych. Oto kompletny katalog konkursowych kłótni: 1. Maria Dąbrowska, „Noce i dnie”. 2. Lew Tołstoj, „Anna Karenina”. 3. Stephen King, „Gra Geralda”. 4. Tove Jansson, „Tatuś Muminka i morze”. 5. Sandor Márai, „Wyznania pa...
"Czytajmy Szczepańskiego - zdecydowanie warto." - skuszony Twoimi wcześniejszymi wpisami i zachętami zakupiłem Przed Nieznanym Trybunałem. Kiedy przeczytam? Trudno powiedzieć, ale z pewnością jeszcze w tym roku.
Przeczytałem tylko krótki opis, ale bardzo spodobał mi się bohater Mały Książę. Mam 30 lat, ale nadal jest to bardzo interesujące, myślę, że ta książka jest skierowana do każdego odbiorcy. tę książkę, ale bardzo chcę ją kupić, swoją drogą zamawiam dostawę na [reklama usunięta]. Dostawa jest szybka, ostatni raz zamówiłem książkę i dotarła w ciągu 2 dni
Ciekawy miesiąc - wygrywa powtórka Camusa i niezawodny Szczepański. 30. Chrząszcze na wyginięciu, ocena: 2,5 Miało być ciekawie - niemieckie wątki w Ameryce Południowej. Ale forma mnie pokonała. Wszystko przykryła i pozbawiła przyjemności czytania. No i jakoś to było po wierzchu. 31.Solaris, ocena: 5 Powtórka, ocena bez zmian. Tym razem odsłuchane jako superprodukcja w Audiotece, kiedyś nazywało się to słuchowisko. Niestety - tym razem f...
Kwiecień 2024 (niestety 24.02.2022 „światem zaczęła rządzić…” wojna): Co to jest migracja? - 5, 28 kwietnia 2024 Einstein: Niezwykła mysia podróż przez czasoprzestrzeń - 5, 28 kwietnia 2024 Opowieści o prawach dziecka - 5, 24 kwietnia 2024 - wątek „Bohaterowie literaccy czytający książki”. Odysejki - 5, 14 kwietnia 2024 - wątek „Bohaterowie literaccy czytający książki”. Cisza ma głos - 5,5; 13 kwietnia 2024 Dziwo - 5, 13 kwietnia 2024.
Gdzie są Odysejki, tam pojawiają się też Grimm Jacob oraz Grimm Wilhelm, Joanna d'Arc, „Marsylianka”, na końcu oczywiście Odyseja
Gdzie snują się Opowieści o prawach dziecka, tam pojawiają się: Skłodowska-Curie Maria i przede wszystkim Konwencja o prawach dziecka oraz Yousafzai Malala.
Marzec: Uśpione morderstwo (powt.; zmiana oceny z 4 na 4,5; recenzja: Duchy nie straszą, ale przeszłość może) Kwiecień: i znów przeciągam akcję, dodając powieść, której Lady Agatha (wówczas jeszcze bez tytułu) jest bohaterką: Inny rodzaj zła (recenzja: Pisać kryminał czy prowadzić śledztwo – oto jest pytanie!)
Rzeczy ludzi średniowiecza: W domu (5) [czytatka: Czytatka-remanentka IV 24 ] Liczy się każdy oddech: Młody pływak kontra rzadki nowotwór (5) [recenzja: Wygrana batalia ] Cieszyn prowadzi śledztwo (4) [czytatka: Czytatka-remanentka IV 24 ] Pociągnięcie pióra: Zagubione opowiadania (5) [czytatka: Czytatka-remanentka IV 24 ] Do ostatniego ziarenka ryżu (3,5) [recenzja: Wśród obcych da się żyć, ale wśród nieprzyjaznych? ] Dzbanek rozbity: Sc...
Przyłączę się do polecanek @dot59 - Komisarz Wallander i Anastazja Kamieńska Poza tym coś skandynawskiego Fredrik Beier Tutaj nie tyle akcja, co śledztwo Inspektor Rebus Wydały mi się trochę nierówne, jeden tom lepszy, drugi słabszy, ale w sumie niezłe Detektyw Erika Foster Bardzo dobre, ale dość brutalne, nie dla każdego Smoky Barrett Retro, koniec XIX w., czytałem tomy 1-3 i te polecam Stanisław Berg Jeszcze bardziej retro Gio...
Design - 4 Chwile wieczności - 5 Wellness - 4,5 (recenzja na blogu) Domestic Fluff - 3,5 Byłam Eileen - 3,5 Żyć szybko - 4,5 Chwile - 4 (recenzja na blogu) Potyczki z Freudem: Mity, pułapki i pokusy psychoterapii - 4 Drugie imię: Septologia I-II - 3,5 Zapomniany ogród - niezainteresowana (choć tu przydałaby się porządna dwója, ze względu na klub książki podjęłam dwie próby, ale to jest tak naciągane, nadmuchane, niewiarygodne i po prostu...
Zaginiony świat (3.0) - stara dobra "biały człowiek jest the best" literatura przygodowa. Poza pomysłem z doliną dinozaurów nie ma w nim nic ciekawego, a sama dolina trochę niewykorzystana. Doyle'a zdecydowanie wolę w Sherlocku, a od tego typu książek jest Verne. Nawiasem mówiąc, okładka wisząca na Biblionetce jest fenomenalna Superwulkany: Wybuchowe tajemnice Ziemi i innych planet (4,5) - o różnych typach wulkanów na podstawie konkretnego pr...
Król z żelaza - 6 Zamordowana królowa - 5,5 Trucizna królewska - 5,5 Ominąć święta - 4 Prawo mężczyzn - 5,5 Wilczyca z Francji - 5,5 Christopher Nolan: Reżyser wyobraźni - 5
Polska (3,5) czytatka Najbardziej znana na świecie powieść o Polsce Alchemia: Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu (4,5) Odkąd ekonomia behawioralna stała się modna zalewa nas masa książkowego chłamu w temacie. Na szczęście tym razem trafiłem dobrze. Ciekawie o marketingu behawioralnym, trzeba tylko znieść fascynację autora S. Jobsem Zaduszki (5,0) Nieoczywista, wciągająca, świetnie skonstruowana historia. Babcia z wnu...
Coraz częściej porzucam zaczęte książki. Książki dobre i na pewno ciekawe, ale mnie jakoś nie zainteresowały i po przeczytaniu kilkudziesięciu stron nie miałam ochoty ich kończyć. W kwietniu były takie dwie książki: - Listy do Ziny; Wspomnienia noblista z 1958 r. - Czas udręki i czas radości: Wspomnienia Przeczytałam: 1. Serce tak białe (4) 2. Pochwała nudy (3,5) noblista z 1987 r. 3. Powróceni (5) noblista z 2021 r. 4. Ptasznik (4) krymin...
Zobacz Czwartkowy Klub Zbrodni . Kryminały z humorem.Polecam
Dużo rozpraw sądowych jest w tym cyklu: Perry Mason, z tym, że nie jest to literatura współczesna, a taka bardziej retro.
Najlepiej otworzyć sobie w drugim oknie katalog (albo spis własnych ocen, jeśli wybierasz z tego, co masz ocenione), z niego wejść na stronę pożądanego autora/ książki/cyklu, skopiować adres z paska u góry i wkleić w wypowiedzi, którą masz otwartą w tamtym oknie.
W jaki sposób dodać link do cyklu, autora czy tytułu książki?
A może cykl polskich kryminałów retro z akcją osadzoną w Krakowie pod koniec XIX i na początku XX wieku? Z lekkim przymrużeniem oka i ogromną dbałością o realia. Profesorowa Szczupaczyńska | Śledztwa profesorowej Szczupaczyńskiej
No to tak: ze skandynawskich nie wiem, co czytałeś, ale może którychś z nich nie znasz - mogę polecić np. William Wisting, tu jest chyba najkorzystniejsza proporcja akcji do reszty. Ja lubię też cykle Harry Hole, Komisarz Wallander, Inspektor Barbarotti. Południowe klimaty z pewną dozą humoru i fajnie nakreślonym tłem obyczajowym - Komisarz Montalbano Komisarz Brunetti. Dużo akcji + ciekawi bohaterowie główni są w moich ulubionyc...
W kwietniu przeczytałem: Agatha Christie: Nieuchwytna kobieta - 4+ (po doskonałej biografii Jane Austen, tu duże rozczarowanie, choć książka nie jest zła) I powtórzyłem: Przeznaczenie - bez zmiany oceny (4+).
Miejsce akcji - dowolne. Kiedyś czytałem sagi skandynawskie i mi się podobały. Tak samo seria Millennium.
Humor też mile widziany.
Raczej na luziku. Ale głównie chodzi o to, żeby było ciekawe. Sprawy sądowe lubimy, ale czy poza Grishamem są takie książki? Specjalnie thrillerów psychologicznych nie lubimy. Raczej właśnie takie skoncentrowane na akcji.
To podpowiedz jeszcze, czy wolicie historie "na luziku", z większą dozą humoru, czy raczej serio? Z rozbudowanym tłem społeczno-obyczajowym i/lub psychologicznym, czy krótkie, skupione na akcji? Z drobiazgowymi detalami zbrodni i śledztwa czy raczej kładące nacisk na dedukcję, na ściganie winnego lub proces sądowy? Klimaty skandynawskie czy południowe?
Może Agatha Christie? Panna Marple
Cześć Kochani. Czy możecie mi polecić jakiś ciekawy cykl kryminalny taki, żeby był ciekawy dla mnie (47 lat) i dla mojej mamy (70 lat). Grishama i Cobena mi nie polecajcie, bo czytałem i poza Jake'iem Bridgencem mnie nie wciągnęło. Czytałem Ławę przysięgłych (średnio ciekawe), Raport Pelikana (dnf) i teraz czytam Klienta (mam nadzieję, że będzie ciekawsza). Zuzę Lewandowską, Matyldę Dominiczak i Siostry Sucharskie też znam. Proszę, pomóżcie. Poz...
Postanowiłem zapoznać się z życiorysem rodzica, czytam właśnie jego biografię (znakomita jest!) Jestem właśnie przy podrozdziale zatytułowanym jak ostatnia trójka. Pośpiesznie zapłaciłem trójką, po przemyśleniu podnoszę.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)