Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ojej! Dziękuję! I wzajemnie. Choć nie potrafię odwdzięczyć się tak pięknymi słowy. Ale... wiedz, że jesteś jedną z osób, po których teksty sięgam z przyjemnością, dla samego czytania, ale i także dla zasięgnięcia opinii o, najczęściej już czytanych przeze mnie, książkach. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! Cóż, z prozą Stasiuka, to czasami jest tak, jakby się jechało na polską bardzo prowincjonalną wieś: choć przez chwilę trzeba dostosować jęz...
Moje jeszcze nie gotowe... :( Kombinujemy z Koko szybką kawkę 13 lub 14 stycznia po 15, bo to dzień roboczy, lub w następnym tygodniu. W grę wchodzi tylko wtorek lub środa. I co Wy na dzień roboczy powiecie?
Spotkanie jak najbardziej :-) Marylek i Koko już się namawiają na jakiś termin po 10 stycznia. Książek nie musiałaś czytać tak szybko - u mnie ostatnio krucho nie tylko z pisaniem, ale i z czytaniem - szczegóły wkrótce :-)
Przypomniała mi się świetna książka o Astrid Lindgren pióra Margarety Stromsted. Sama autorka znała Astrid, właściwie była jej "oficjalną dokumentalistką" i przyjaźniły się. Margareta była świadoma niebezpieczeństw z tym związanych i moim zdaniem umiała ich uniknąć pisząc swoją książkę - z lekka żartobliwie podsumowała to słowami "im lepiej ją poznaję tym bardziej ją kocham. Niech bogowie biografów mają mnie w swojej opiece". ...
a jednak mówiąc o Ptaśku używamy dużej litery:)
Zachwyca, chociaż ja mu jednak paru zbyt dosadnych zwrotów nie mogłam darować i skończyło się na piątce, nie na szóstce. A swoją drogą, zachwyca też recenzja; i samym ujęciem przedmiotu (gdybym nie czytała, natychmiast "Jadąc do Babadag" trafiłoby na listę priorytetowych lektur), i językiem. W związku z czym nie odmówię sobie poczęstowania Cię noworocznym życzeniem: oby same takie spływały Ci spod pióra - wiernych czytelników masz zag...
No, to trzeba by jak najszybciej zmontować kolejne spotkanie - książki gotowe do oddania!
A, i jeszcze 9. Francois Mauriac Tajemnica Frontenaków - o matce i pięciorgu dzieciach oraz ich wuju. Jedno z dzieci zostaje poetą, więc to chyba cokolwiek autobiograficzna proza. Moim zdaniem lepsze od "Theresy Desqueyroux", cieplejsze. I nazwisko bohaterów łatwiejsze do zapamiętania i napisania. :))
[artykuł niedostępny]
podzielam zdanie Phreedom,Resy.
Ale za to z jaką przyjemnością po takim harleqinie wraca się do normalnej literatury!
Wcale się nie dziwię, bo rozpoczynanie cyklu od "Zapory" (ostatniej części - w której następuje podsumowanie cyklu) jest kiepskim pomysłem ;-) Proponuję zacząć nowy rok od jakiegoś innego tomu przygód Wallandera (np. "Morderca bez twarzy", "O krok", "Piąta kobieta"). Życzę szczęśliwego nowego roku i ciekawej lektury! :-))
Ja się tylko wtrącę, że od 12.01 jestem już w pracy, i to do 18-tej, więc zdecydowanie bardziej pasuje mi tydzień wcześniejszy. Mam do zwrotu parę książek (choć nie wszystkie niestety) I mogę Ci oczywiście coś przywieźć (to takie przekupstwo co do wyboru pierwszego tygodnia :-). Choć większość mojego Pratchetta już przeczytałaś, coś tam pewnie się jeszcze znajdzie - może "Trzy Wiedźmy" (widzę w ocenach że nie znasz wiedźm?!) albo na cza...
Roman Jaskuła przedstawił curriculum vitae Karola Forstera z niezwykłą starannością i skrupulatnością. Wykorzystany bogaty materiał źródłowy pozwolił Autorowi ujawnić nowe fakty tak w sferze polityki i dyplomacji dziewiętnastowiecznej Europy, jak też życia polskiej emigracji w Paryżu i Berlinie. Opis politycznej i społecznej aktywności Forstera, w jakimś stopniu typowego emigranta popowstaniowego, daje Czytelnikowi wgląd w "życie codzienne" em...
"Wczorajsza młodość" to opowieść dla młodzieży o przedwojennej nauczycielce języka polskiego i jej uczniach. Akcja rozgrywa się w latach trzydziestych ubiegłego wieku, główna bohaterka, Ewa pracuje kolejno w trzech gimnazjach na lubelskiej prowincji: koedukacyjnym, męskim i znów koedukacyjnym, ale już na stanowisku dyrektora - i na trzy części, poświęcone tymże trzem etapom jej życia, podzielona jest powieść. Ewa to taki człowiek, jakiego każ...
Głowy nie daję, ale niewyraźnie mi się majaczy seria "SAS" - Villiers Gérard de
Hm... to był udany rok czytelniczy. Sto trzynaście pozycji (mam nadzieję, że to nie pechowa trzynastka, nie rzutująca na dokonania czytelnicze w następnym roku). W każdym razie wybrałem jak zwykle trzy kategorie: Najlepsza książka: - Wojciech Kuczok "Senność" - właściwie poza tymi powtórzeniami z "Gnoja", o których pisałem w swojej recenzji, książka mnie zachwyciła. Zresztą ekranizacja Magdaleny Piekorz również. Najgorsza książka: - ...
1. Mira Michałowska Drobne ustroje - bardzo zabawne. :) 2. Anne Fadiman Ex libris: Wyznania czytelnika - dowcipne, trafione (wiele rzeczy rozpoznałam też u siebie) i z klasą. 3. Mirosław Żuławski Opowieści mojej żony - ciekawe. 4. Sławomir Mrożek Słoń i inne opowiadania - parę opowiadań z tego zbioru chyba powinny odejść w zapomnienie. Reszta niezła. A "Wesele w Atomicach" zawsze mnie urzeka. 5. Izabela "Czajka" S...
Wszędzie! Cała książeczka to skarb. Druga przeczytana przeze mnie ostatnio i zachwycająca. Serdecznie polecam - urocze komiksy!
Ponownie cztery pozycje, ale dość długie :) takie usprawiedliwienie... 1. Dom nad rozlewiskiem - Małgorzata Kalicińska (5) 2. Labirynt - Kate Mosse (5) 3. Runy - Joanne Harris (6) 4. Grzech miłosierdzia - David Adams Richards (5) Teraz zrobię małą rewolucję na półce, bo przyszły nowe książki i znikam na pewnie 3 miesiące w Kronikach Wampirów Anne Rice. Już się cieszę :)
Czytelniczy grudzień 2008 Misiaka, czyli ostatni spis z odchodzącego roku: 1 Laura Lippman "Wzgórze Rzeźnika" - 4 jest recenzja 2 Christopher Rice "Gęstwina dusz" - 4 jest recenzja 3 Joanna Chmielewska "Dwie głowy i jedna noga" - 4 4 Małgorzata Musierowicz "Sprężyna" - 5 5 Sławomir Mrożek "Emigranci" - 4 6 Józef Korzeniowski "Kolokacja" - 4 7 Mieczysław Romanowski "Dziewczę...
Ahaaa, no teraz to rozumiem! Dziękuję. :)
:))
Trochę ich wpadło. Tak gwiazdkowo-imieninowo, bo data ta sama a trudno mi teraz powiedzieć co na co było :) Wikingowie P.G. Foote, D.M. Wilson Zamek Soria Moria: Baśń norweska P.Ch. Asbjornsen, J. Moe Saga o Njalu Saga rodu z Laxdalu Edda poetycka Gra anioła C. Ruiz Zafon Między aktami V. Woolf Wampir Lestat A. Rice Krew i złoto A. Rice Gęstwina dusz Ch. Rice Trzy ostatnie chyba sama sobie kupiłam... Już nie jestem pewna :) Wszyst...
I pomyśleć, że kupiłam "Autonautów...", po czym wylądował na półce "na później", bo przecież pierwszeństwo mają książki z biblioteki (a tych zawsze pełno). Ale Twoja ocena mnie zmobilizowała - postaram się ich przeczytać w tym roku :-)
Bardzo konkretne i przydatne informacje na temat "Ulissesa".
Należy jedynie wykreślić zdanie o opiekunce do dzieci, bo w tym tomie się nie pojawia, poza tym wszystko się zgadza. Przygody Calvina są znakomite, uwielbiam jego bałwany, lepione z niesamowitą wyobraźnią.
A.Krzywicki "Diabelski młyn" (4) H.Mankell "Zapora" (5) P.Bosworth "Diane Arbus. Biografia" (5) O.Pamuk "Stambuł: Wspomnienia i miasto" (6) T.Jansson "Córka rzeźbiarza" powtórka i zmiana z (5) na (4) O.Fallaci "Wywiad z sobą samą; Apokalipsa" (4) I.Banach "Chwast" (5) L.Marklund "Studio sex" (4)
Rozmawiałam niedawno z koleżanką, która jest nauczycielką-polonistką w szkole podstawowej i gimnazjum. I ona miała podobne zdanie do Twojego. Stwierdziła, że lektury w tych szkołach powinny mieć na celu "rozczytanie" uczniów, a trudno żeby dzieciaków w klasie szóstej wciągnęli np. "Krzyżacy", nie dlatego, że są tak złą książką, tylko dlatego, że za trudną i zbyt mało interesującą dla przeciętnego ucznia w stosunku do wieku. O...
"Kolorowa Dieta"-David Heber-Susan Bowerman.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)