Autor: agatt
Data dodania: 24.09.2010 19:11
Listę przygotowałam sobie po to, żeby nie szukać po wątkach w swoich "obserwowanych" konkretnych pozycji... :)
Zależy mi głównie na powieściach w stylu Jane Austen.
---
Wykrzyknik przed liczbą = szukam.
1. Pani Bovary
2. Duma i uprzedzenie i inne
3. Tessa d'Urberville: Historia kobiety czystej
4. Wichrowe Wzgórza
5. Anna Karenina
6. Targowisko próżności
7. Panie z Cranford
! 8. Portret damy i inne
9. Miasteczko Middlemarch
10. Samotnia
11. Złodziejka i inne
12. Sz...
Autor: LiiLuu
Data dodania: 05.03.2011 12:06
Subiektywne zestawienie powieści z akcją osadzoną w XVII, XVIII, XIX i na początku XX w. w Ameryce i Kanadzie - pierwsi osadnicy, kolonie, wojna o niepodległość, gorączka złota, Alaska, Dziki Zachód, Południe, wojna secesyjna, itd.
Listę będę sukcesywnie uzupełniać.
Można zgłaszać własne propozycje, jeśli coś mnie zainteresuje to dopiszę do listy :)
A
Alexander Tamera
- cykl "Rezydencja Belmont" (II poł. XIX w.):
--Niezapomniane wrażenie
--Niespotykane piękno
--Niedocenione dźwię...
Autor: Louri
Data dodania: 20.11.2015 15:19
Moje wrażenia z lektury Przeminęło z wiatrem - dotyczące treści ukrywam pod paplą:
(Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Autor: Louri
Data dodania: 04.05.2016 12:52
1917: nie przyznano
1918: Poole Ernest "His Family"
1919: Tarkington Booth (Tarkington Newton Booth) "The Magnificent Ambersons"
1920: nie przyznano
1921: Wiek niewinności
1922: Smuga słońca
1923: Cather Willa Sibert "One of Ours"
1924: Wilson Margaret "The Able McLaughlins"
1925: Ferber Edna "So Big"
1926: Arrowsmith (nieprzyjęta)
1927: Bromfield Louis "Early Autumn"
1928: Most San Luis Rey
1929: Peterkin Julia "Scarlet Sister Mary"
1930: La Farge Oliver "Laughing Boy"
1931: Bar...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: Louri
Data dodania: 18.07.2018 08:23
(część pierwsza: [tytuły]: Najsłynniejsze powieści literatury światowej: Leksykon (I) )
Lista tytułów książek z Najsłynniejsze powieści literatury światowej: Leksykon - może coś wybiorę do Akcja CSA - Czytam Słynne Arcydzieła ? A może mnie ktoś przekona to czegoś? Lista jest bardzo "frankocentryczna", ale cóż...
(oznaczenia:
[+] czytałem
[=] mam w planie
[~] zastanawiam się
[-] raczej nie przeczytam
)
===============================================================...
Autor: Losice
Data dodania: 14.04.2020 21:41
W tych dniach, kiedy nieprzerwanie bombardują nas doniesienia o rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusa, a wdrażane przepisy mające powstrzymać zarazę są coraz bardziej restrykcyjne i dotyczą praktycznie wszystkich (nie licząc jednostkowego osobnika "specjalnej troski" z warszawskiego Żoliborza), powróciłem myślą do Margaret Mitchell, autorki Przeminęło z wiatrem. A właściwie do roku 1919 i epidemii grypy hiszpańskiej, która zebrała żniwo (według najniższych szacunków) około dwudziestu m...
Autor: mirejlle
Data dodania: 05.10.2020 17:25
72.
Winda widmo
Ocena: 4
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Pośmiałyśmy się trochę z mody, porozmawiałyśmy o absurdach z nią związanych, jednym słowem - przydało się dziecku do kształtowania poglądów. :)
73.
Uwięziony krzyk
Ocena: 4,5
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
Jak w każdej opowieści autobiograficznej bardzo subiektywnie. Dużo słuszności, ale tyle samo generalizowania, często krzywdzącego. Książka upewnia w przekonaniu, że wszystko co nas spotyka przeżywamy lepiej albo gorz...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 13.01.2023 11:30
Styczeń: Mały Książę
Luty: Królowa Śniegu
Marzec: Shogun: Powieść o Japonii
Kwiecień: Duma i uprzedzenie oraz Noce i dnie
Maj: Martin Eden oraz Mały Książę
Czerwiec: Przeminęło z wiatrem
Lipiec: Znaczy Kapitan
Sierpień: Miłość w czasach zarazy
Wrzesień: 20 000 mil podmorskiej żeglugi oraz W 80 dni dookoła świata
Październik: Grona gniewu oraz Hrabia Monte Christo
Listopad: Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
____________
Szczegóły głosowań:
STYCZEŃ:
Etap I: ...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...
Autor: Losice
Data dodania: 08.08.2023 11:28
Kolejną książką, którą zamierzałem przeczytać było "Sprzysiężenie osłów" (w katalogu biblioNetki, jako Sprzysiężenie głupców) uhonorowane nagrodą Pulitzera w 1981 roku, przyznaną 12 lat po śmierci autora. Za jego życia książka została odrzucona przez znane wydawnictwo "Simon and Schuster". Manuskrypt powieści został ukończony w 1964 roku, a później był wielokrotnie przerabiany i ostatecznie odrzucony przez wydawcę w 1966 roku, co spowodowało drastyczne zaostrzenie depresji, na którą Toole wcz...