Dodany: 03.05.2008 20:21|Autor: imarba

Czytatnik: Paskudnik

Biblionetkowicze, czytaliście nowy regulamin biblionetki?


Zabrania się:
(...)
Notorycznego wytykania innym użytkownikom błędów ortograficznych, gramatycznych, interpunkcyjnych, stylistycznych, językowych etc.



(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 5099
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 26
Użytkownik: hburdon 03.05.2008 20:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Zabrania się: (...) No... | imarba
Ten zapis jest już od jakiegoś czasu... Wydaje mi się zupełnie naturalny, byłoby przecież nieznośne, gdyby ktoś koncentrował się wyłącznie na wytykaniu innym błędów.
Użytkownik: verdiana 03.05.2008 20:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Ten zapis jest już od jak... | hburdon
Na szczęście mowa jest o "notorycznym wytykaniu", a nie "zwracaniu uwagi". :>
Użytkownik: imarba 03.05.2008 20:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Ten zapis jest już od jak... | hburdon
ale co to znaczy "notoryczy"
Użytkownik: verdiana 03.05.2008 20:37 napisał(a):
Odpowiedź na: ale co to znaczy "no... | imarba
PWN:

*
notoryczny
1. «stale postępujący w pewien sposób, zwykle niewłaściwy»
2. «o zjawiskach negatywnych: ciągle się powtarzający»
• notorycznie
Użytkownik: imarba 03.05.2008 20:37 napisał(a):
Odpowiedź na: ale co to znaczy "no... | imarba
To przejęzyczenie "notoryczny", "nagminny"...
Powiedz mi co to naprawdę znaczy... To "janmamuta" trzeba ścigać za dbałość o język polski?
Użytkownik: verdiana 03.05.2008 20:39 napisał(a):
Odpowiedź na: To przejęzyczenie "n... | imarba
Kluczowe: sposób zwykle niewłaściwy. :-)
Ja tego w bnetce nie widzę. Tzn. szczęśliwie zwraca się tu uwagę na błędy u trolli, źle się zachowujących, niegrzecznych itd., a nie u normalnych użytkowników, którzy popełnią literówkę. Zdarza się.
Użytkownik: hburdon 03.05.2008 20:41 napisał(a):
Odpowiedź na: To przejęzyczenie "n... | imarba
Oczywiście to kwestia uznaniowa, tak jak to, w którym momencie wypowiedź staje się obraźliwa, albo kiedy normalny użytkownik staje się trollem; ja w każdym razie nie zauważyłam, żeby Mamut coś komuś notorycznie bądź nagminnie wytykał.
Użytkownik: imarba 03.05.2008 20:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Oczywiście to kwestia uzn... | hburdon
Nie chodziło o obraźliwą wypowiedź, ani o trollowanie... ale jest tu w Bnetce duża grupa ludzi, którzy dbają o - ortografię - nie należę do tych, którym to przyszło, lub przychodzi łatwo, ale to mi nie przeszkadza ich szanować :)))))))))
Użytkownik: imarba 03.05.2008 20:42 napisał(a):
Odpowiedź na: Zabrania się: (...) No... | imarba
Pewnie macie rację! Ale uważam że tan zapis jest niedokładny...
Nie ma zakazu celowego robienia błędów...
Użytkownik: hburdon 03.05.2008 20:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Pewnie macie rację! Ale u... | imarba
Nie doczytałaś chyba?

"Komentarze i Czytatki powinny być pisane zgodnie z zasadami polskiej ortografii i interpunkcji; polskie znaki nie są wymagane, ale ich używanie jest zdecydowanie zalecane."
Użytkownik: imarba 03.05.2008 20:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie doczytałaś chyba? ... | hburdon
Czytałam, ale czy docztałam?

Powinny, ale nie muszą :)))))))))
Użytkownik: Czajka 04.05.2008 04:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam, ale czy docztał... | imarba
No ale zawsze się takie pojawia:
"Uwaga!
Sprawdź uważnie komentarz przed jego wysłaniem. Jeśli zauważysz jakieś błędy, kliknij przycisk "Wróć do edycji" i popraw je."

"Popraw je" brzmi bardzo kategorycznie. Ja się wystraszam zawsze. :)
Użytkownik: verdiana 04.05.2008 09:43 napisał(a):
Odpowiedź na: No ale zawsze się takie p... | Czajka
Powinien być jeszcze wykrzyknik albo dwa... :))
Użytkownik: juka 04.05.2008 10:43 napisał(a):
Odpowiedź na: No ale zawsze się takie p... | Czajka
"Jeśli zauważysz jakieś błędy..." - obawiam się, że większość robiąca błędy po prostu ich nie widzi:)
Użytkownik: verdiana 04.05.2008 10:44 napisał(a):
Odpowiedź na: "Jeśli zauważysz jak... | juka
Ale Mozilla widzi, i to jeszcze jak widzi i na czerwono podkreśla! :)
Użytkownik: imarba 04.05.2008 10:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Ale Mozilla widzi, i to j... | verdiana
Ja w sumie miałam coś innego na myśli. Jeżeli jest tak:

"Zabrania się:
(...)
Notorycznego wytykania innym użytkownikom błędów ortograficznych..."

To dlaczego nie ma choćby tak:

Zabrania się:
(...)
celowego robienia błędów ortograficznych, celowego... bla, bla, bla

tylko o to mi chodziło :)))
Użytkownik: verdiana 04.05.2008 11:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja w sumie miałam coś inn... | imarba
Tak, mnie tego też brakuje. Ale myślę, że to byłby martwy zapis, każdy by się tłumaczył, że "nie robi tego celowo, samo wychodzi, a w ogóle to mam dyslekcję" (bo nazwy swojej przypadłości też na ogół nie umieją wymienić tacy delikwenci). :(
Użytkownik: imarba 04.05.2008 11:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, mnie tego też brakuj... | verdiana
Być może jednak załatwiłoby to problem:
stosowania wielkiej litery
spacji po wyrazach, a nie w nich
życia przez rz i samo "ha"
Był tu kiedyś już ktoś taki. Gdyby nawet był to martwy zapis, to po pierwsze równoważyłby ogólne wrażenie, bo teraz wygląda to jakby (szczególnie dla takich delikwentów, którzy zechcą się pobawić) karano za zwracanie uwagi na język polski.
Dalej:
notoryczny - powszechnie znany, nagminny, osławiony, niepoprawny. ( Kopaliński)
Jeżeli więc notoryczny znaczy niepoprawny ( nieprawidłowy) to co powiesz na:
Notoryczny kłamca?
Notoryczny gwałciciel?
W ogólnym pojęciu słowo to funkcjonuje w języku jako częsty, ciągły...
Użytkownik: Edycia 04.05.2008 11:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja w sumie miałam coś inn... | imarba
"(...) celowego...bla, bla, bla..." - dokładnie! Mnie też to zastanawia.

Ja jestem w ogóle w szoku, że biblionetka jest i tak dość tolerancyjna.:)
Użytkownik: juka 04.05.2008 11:13 napisał(a):
Odpowiedź na: Ale Mozilla widzi, i to j... | verdiana
No tak, ale zawsze można się tłumaczyć inną przeglądarką albo brakiem tej funkcji:) PS. Mam Mozillę, ale nic mi nie podkreśla, to chyba kwestia ustawień?
Użytkownik: verdiana 04.05.2008 11:21 napisał(a):
Odpowiedź na: No tak, ale zawsze można ... | juka
Można się różnie tłumaczyć, ale wtedy od razu wiadomo, czy to rzeczywiście zwykła literówka, czy brak szacunku dla interlokutora.

Mam FF 2.0.0.14 z polską pisownią (chociaż FF mam anglojęzycznego). Nie znam się, ale ja niczego nie ustawiałam. Podkreśla mi samo z siebie. :)
Użytkownik: juka 04.05.2008 11:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Można się różnie tłumaczy... | verdiana
O rany, jaki osiołek ze mnie:)) Oczywiście, że mi podkreśla, tylko ja skupiłam się na błędach ortograficznych, a tych raczej nie robię, więc nie ma co podkreślać:) Zaznacza mi literówki, faktycznie.
Użytkownik: Speculum 04.05.2008 15:56 napisał(a):
Odpowiedź na: O rany, jaki osiołek ze m... | juka
Osiołek? Ale ortograficznie wrażliwy :).
Kolejny Internet Explorer też zaznaczy błędy i literówki, otworzy osobne karty i dogoni Firefoxa... Ach, żeby tylko jeszcze open source był :P.

Strawne, zwięzłe, logiczne przypomnienie "dyskutujemy tu o książkach, nie używamy argumentów ad personam" działa chyba najlepiej. Zarówno wtedy, gdy ukazuje się przed dodaniem komentarza, jak i gdy w ferworze jakiejś dyskusji ktoś, niekoniecznie moderator, wtrąci chłodną uwagę.
Użytkownik: Scurvy 08.05.2008 13:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Pewnie macie rację! Ale u... | imarba
Zgadzam się z Imarbą.
Zakaz notorycznego zwracania uwagi komuś na popełniane przez niego błędy sformułowany jest bardzo kategorycznie, natomiast o nierobienie błędów się prosi, i to tak jakoś cichutko, delikatnie, w porównaniu z tym właśnie kategorycznie sformułowanym zakazem zwracania uwagi.
Czyli ewnetualna kara spotka tego, kto umie pisać poprawnie po polsku i ośmieli się zwrócić uwagę temu, kto nie umie... :-D
W szkole musiałoby to wyglądać chyba tak:
Nauczycielka: "Jasiu, siedź cicho, nie stresuj Kazia! On wprawdzie robi byki, aż ziemia jęczy, ale ty siedź cicho!"
Jasio: "Ależ proszę pani, ja tylko chciałem pomóc..."
Pani: "Cicho, Jasiu! Siadaj, dwója! A ty, Kaziu, się nie stresuj. Też siadaj. Muszę ci postawić tróję, bo zrobiłeś jednak parę błędów. Ale ogólnie to się nie stresuj i nie przejmuj Jasiem. On jest taki niewychowany! I tępy! Nie rozumie wewnętrznego regulaminu!"
;-)))

Poza tym jak człowiek nie wie, że robi błąd ortograficzny, to skąd ma się o tym dowiedzieć, skoro jest zakaz zwracania na błędy uwagi? Gdyby jakaś dobra dusza w życzliwy sposób mu ten błąd wskazała, nieszczęśnikowi może przez chwilę byłoby głupio, ale by zapamiętał, jak się pisze poprawnie!
Osobiście uważam ten zakaz za szkodliwy i proszę, by mnie wytykano jednak błędy. Duchem świętym nie jestem, wszystkiego nie wiem, lecz chciałbym przynajmniej język ojczysty znać nieźle! Zwrócenie mi uwagi traktuję jako drogocenny dar, z którego mam tylko i wyłącznie korzyść: dowiaduję się przecież, że popełniam błąd i wiem na przyszłość, jak dane słowo napisać poprawnie.
Użytkownik: agnesines 14.05.2008 00:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgadzam się z Imarbą. Za... | Scurvy
To proszę, nie pisz "tylko i wyłącznie". :)
Użytkownik: krasnal 14.05.2008 00:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgadzam się z Imarbą. Za... | Scurvy
Przeglądarka Fire Fox sama wychwytuje błędy przy pisaniu komentarza - można się posiłkować:)
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: