Dodany: 25.09.2017 16:30|Autor:
nota wydawcy
Jak często ci się zdarza, że pod koniec długiego i nerwowego dnia zastanawiasz się, dlaczego tyle ważnych spraw nadal leży odłogiem? Pracujesz ciężko, a czujesz się tak mało wydajny.
Peter Bregman, konsultant do spraw zarządzania, znany i ceniony autor „Harvard Business Review” obala mit, że wszystko da się zrobić. Proponuje jasny i prosty plan wykonania tego, co najważniejsze. Najlepszym sposobem na wyeliminowanie rozpraszających przerw w działaniu jest zorganizowanie sobie produktywnych przerw, które w dodatku zajmują tylko 18 minut dziennie!
Poznaj trzystopniowy proces ustanawiania hierarchii zadań: ustal plan na dany dzień, skup się na zadaniach i co godzinę sprawdzaj, co już zrobiłeś.
Rozpoznaj cztery czynniki: swoje mocne i słabe strony, wyjątkowość i pasje – które tworzą podstawę twojego sukcesu i szczęścia... oraz gwarantują, że skutecznie wykorzystasz czas.
– Skup się na jedynie pięciu rzeczach i odrzuć wszystko, co do nich nie pasuje.
– Zamień typową listę zadań w system, który przybliża cię do realizacji celów wyznaczonych na dany rok.
– Unikaj bezproduktywnego rozpraszania uwagi.
– Nie trać z oczu najważniejszych spraw i eliminuj czynniki, które grożą sabotowaniem twoich wysiłków.
„Koniecznie przeczytajcie tę książkę Petera Bregmana. Mądrość, skromność i umiejętność opowiadania wyzierają z każdej strony tej perełki. »18 minut« to znakomita mieszanka poradnika biznesowego i osobistego”.
Robert Sutton, profesor zarządzania Uniwersytetu Stanforda
[Burda Książki, 2014]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.