Dodany: 30.05.2007 15:02|Autor:
nota wydawcy
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych branża telewizyjna trafiła na żyłę złota. Reality show "Big Brother" i "Survivor", których uczestników umieszczano na długi czas w odosobnieniu, stały się wydarzeniami wywołującymi gorące dyskusje i zmieniającymi ramówki czasu najlepszej oglądalności. Programy te stanowiły nowatorską kombinację prozy życia i skrajności i były niemal równie często przedmiotem rozpraw sądowych, co wzorem do naśladowania.
Autorzy opowiadają o tym, jak doszło do pojawienia się nowego gatunku, analizują jego związek z filmem dokumentalnym i pozycję w zglobalizowanej branży telewizyjnej. Pokazują podobieństwa między sposobami wykorzystywanymi do sterowania uczestnikami reality show a metodami przesłuchiwania doprowadzonymi do perfekcji przez wywiad wojskowy. Ujawniają przy tym podejrzaną rolę, jaką w dziedzinie reality TV odgrywają psychologowie i psychoterapeuci. Dowodzą również, że owa "jedyna w swoim rodzaju forma lekkiej rozrywki" jest idealna na czas odejścia od polityki, kiedy "wielkie narracje" zastępuje obsesyjne skupianie uwagi na tym, co osobiste i banalne.
Sam Brenton mieszka i pracuje w Londynie. Wydał kilka zbiorów poezji, między innymi "The Honky's Guide to Wet Dreams" i "Telephone Voices".
Reuben Cohen jest dziennikarzem piszącym o książkach, kiedyś pracował jako analityk zbierający materiały do filmów dokumentalnych. Pisze pierwszą powieść.
[Wydawnictwo Muza, 2004]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.