Dodany: 09.07.2014 11:35|Autor:

nota wydawcy


Książka o wielkim rosyjskim kompozytorze Igorze Strawińskim (1882-1971) i mistrzu autoreklamy w jednym. Jest nie tyle kolejną biografią twórcy "Święta wiosny", ile panoramą zmian w kulturze XX wieku, której Strawiński stał się ikoną, podobnie jak Albert Einstein i Marilyn Monroe. Śledząc najważniejsze momenty w życiu i twórczości Strawińskiego autor analizuje miejsce artysty we współczesnym świecie, siłę mediów "od kina w złotej erze Hollywood po telewizję", oddziaływanie reklamy oraz podział na sztukę wyższą i popularną.


"Charles Joseph proponuje nowe spojrzenie na Strawińskiego, chwilami kontrowersyjne, niezmiennie fascynujące".
Stephen Walsh, autor książki "Stravinsky: A Creative Spring"

[Świat Książki, 2012]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 235
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: