Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Właśnie dzisiaj skończyłam czytać "Jeźdźca miedzianego" Paulliny Simons. Różne opinie krążą o tej powieści, w większości pozytywne i do nich też się przychylam. Miłość pokazana bardzo pięknie, wiele wzruszających momentów (uroniłam łzę np. przy śmierci Daszy i przy pożegnaniu zakochanych po miesięcznym sielankowym urlopie). Drażniły mnie czasem opisy erotyczne, a zwłaszcza ich ilość, ale jakoś dało się je przełknąć. Generalnie polecam tę powie...
Człowiek bez ojczyzny (4,5) Bracia Karamazow (4,5) Podróż do Afganistanu (4,5)
No wiesz, trudno mi ocenić po kilku rozdziałach I księgi. Lepiej mi będzie ocenić jak skończę. Ale nie sądzę, żeby przebiła Bronte.
Nie tak dawno temu trafiłem, w dyskusji o książkach oczywiście, na sformułowanie/słówko niewielkie "kultowy". I uderzyło mnie ono swym anachronizmem? Kto dziś jeszcze go używa, choćby w popkulturowym kontekście? A może zwłaszcza w tym kontekście? Czy coś dziś jest jeszcze kultowe? Poza płytami (nie)ładnie starzejącego się Kazika? A dziś przyjdzie mi użyć tego sformułowania w kontekście książki niejakiego Jakuba Żulczyka. Polskiego brr, pisarza...
Zakończone: Latające tygrysy Roman Wilhelmi: I tak będę wielki! Dzika Mrówka i tajemnica U-2002 W trakcie: Wichry wojny Paragraf 22 Zielone berety Kapuściński: Nie ogarniam świata Powrót do Wichrowych Wzgórz
Styczeń: Wnuczka pana Linha [5] - z całego serca polecam =) Dziwny przypadek psa nocną porą [5] - jak wyżej =] Życie przed sobą [2] - nie wiem co napisać, masakra to była. =/ Muzeum rzeczy nieistniejących [4.5] - przyjemne, lekkie, do szybkiego wessania ;-) Ring [4,5] - książka, na podstawie której powstał znany film. Dobrze napisana, trzymająca w napięciu - polecam. [Ocena byłaby wyższa, gdybym nie pamiętała tak dużo z filmu]. ...
Planeta akurat nie jest jakoś specjalnie chrześcijańska - raczej ogólnie filozoficzna - o tym, żeby nie bać się śmierci, bo to naturalny porządek rzeczy, o tym, żeby szanować każdą istotę inteligentną, o tym, że zbytnie zakochanie we własnym gatunku jest złe... Jedyne, co tam jest z chrześcijaństwa to to, że główny bohater jest wierzącym i w pewnym momencie zastanawia się nad kwestią nawracania kosmitów (co mnie samą jakoś rozbawiło :) ) - jeden ...
W styczniu: "Radość przez łzy" (3) "Noc myśliwego" (3,5) "Kraina chichów" (5)
Wg mnie to jest to samo co ksero. Ale raczej nie widzę jakichś przeciwwskazań, jeżeli ktoś robi zdjęcie paru stron dla własnego użytku (podobnie jest z kserowaniem książek, choćby na uczelniach - kopiowanie materiałów do referatu, pracy magisterskiej). Myślę że pracownicy biblioteki nie powinni robić z tego żadnych problemów. Natomiast na pewno niedozwolone jest powielanie książek na skalę masową, np. odsprzedaż odbitek.
Ja Narnię nawet umiarkowanie lubię, i może nawet córce poczytam, jak dostanę gdzieś polską wersję, bo mam to tylko w oryginale. Może jako wierząca nawet bym to uwielbiała, ale wierząca nie jestem i wiele fragmentów było dla mnie nachalną indoktrynacją religijną. Czytałam potem jeszcze listy diabłów i te zraziły mnie na tyle, że boję się sięgnąć nawet po Z milczącej planety i dalsze części, chociaż ostatnio ogromnie lubię fantastykę i taka klasyka...
W styczniu: Żmija (3) Zamek z piasku, który runął (6) Listy 1946-1961 (6)
W jednej z większych bibliotek w Polsce spotkałem się z sytuacją w czytelni, że jeden z czytających robił zdjęcia książki (w momencie, gdy opiekunka czytelni zajmowała się czymś innym). Czy takie robienie zdjęć jest dozwolone? W sumie to takie ksero ;)
"Robert McHenry, który twierdzi, że Wikipedia jest jak "publiczna toaleta" - nigdy nie wiesz, kto wcześniej z niej skorzystał." ;) http://dziennik.pl/magazyn-dziennika/article434672/Wikipedia_wciaz_bezkonkurencyjna.html?service=print
No jak się autora nie lubi to trudno - Narnię się albo kocha, albo jej nie cierpi - ja ją w dzieciństwie uwielbiałam.
Naprawdę podoba ci się ta książka? Ja podczas jej czytania nie mogłam się nadziwić jak można było tak bardzo spaczyć historię Bronte...
Ja też. :D
Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią - 6; to tematyka, która mnie interesuje, a zawdzięczam to odkrycie wysokim ocenom i entuzjastycznym opiniom czytelniczek w zeszłym miesiącu; Nocny patrol - 4, może 4,5; Notatki o skandalu - 4; I to by było na tyle:) Pozdrawiam.
http://www.miauu.net/jak_zaaplikowac_kotu_tabletke.php
Wspaniała! Gdy czytałam ja po raz pierwszy płakałam ze śmiechu.
1. Kultura konwergencji: Zderzenie starych i nowych mediów (Jenkins Henry) (5) 2. Jezus, i biel stanie się jeszcze bielsza: Jak Kościół wymyślił marketing (Ballardini Bruno) (4) 3. Solea (Izzo Jean-Claude) (3)
Sesja mnie zabiła :))) 1. Kultura konwergencji: Zderzenie starych i nowych mediów (5) 2. Jezus, i biel stanie się jeszcze bielsza: Jak Kościół wymyślił marketing (4) 3. Solea (3)
Ten cytat przypomina mi krążącą po internecie instrukcję, jak podać kotu tabletkę. ;)
Nieczynny 4 Się 5 Geralt, czarownice i wampir: Recykling kulturowy Andrzeja Sapkowskiego 4
Styczeń był dla mnie bardzo udany pod względem czytelniczym: - Cud ojca Malachiasza Całkiem przyjemna lektura, chociaż powieść satyryczna to nie jest mój ulubiony gatunek - pewnie dlatego trochę mnie znużyła. - Pod czerwoną różą "Pod czerwoną różą" to fragmenty planowanej przez autora książki autobiograficznej, którą chciał zadedykować matce. Nie zdążył jej napisać, pozostawił tylko krótkie opowiadania, sprawiające na mnie wrażenie niedopraco...
A cóż to za książka "Być nadwrażliwym i przetrwać"? I dlaczego tak nisko oceniłaś?
W małym antykwariacie, blisko mojego domu, spokojnie na półce leżały 2 tomy dramatów Czechowa! No, darmo nie dawali.. Kupiłam..., więc znów przyjdzie do mnie Iwanow:) albo przyleci Czajka:) A w księgarni, juz z nieco mniejszymi emocjami kupiłam "Pensjonat" Pazińskiego.
Białe jabłka 5 Hermańce 4.5 Lalka 6
Ja z kolei ostatnio nabyłam na allegro książkę Błażeja Przygodzkiego "Sezon na jeże". jest to zbiór opowiadanek, które naprawdę wciągają! Są świetnie napisane, lekkie i zabawne! Polecam!
Powieść napisana przez bohatera serialu "Na Wspólnej" zainspirowana historią wielkiej miłości. Modelka Krystyna i kierowca rajdowy Karol bardzo się kochają. Niestety, on znika na wiele lat, a ona próbuje ułożyć sobie życie, wciąż wspominając swoją jedyną wielką miłość. Po latach spotykają się ponownie. Czy uda im się odbudować wielkie uczucie, które ich niegdyś łączyło? Czemu Karol zniknął, co się wydarzyło wiosną 1988 roku? Czemu ściga go ...
Ghostwriter - 5 Intensywność - 6 Mój ojciec krwawi historią - 6 I tu się zaczęły moje kłopoty - 6 Pasja - 4,5 Gra - 4,5 Przy blasku księżyca (powtórka) - 4, w oryginale zdecydowanie lepsze :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 09.05.2024 12:03
Autor: dot59
Obecność w okolicy budki książkowymiennej wyraźnie zwiększa szanse odkrycia lektury, na jaką człowiek pewnie nigdzie indziej by nie trafił. To znaczy, (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 24.05.2024 10:18
Autor: Meszuge
Czytałem tę książkę (oraz kilka innych tegoż autora, z sierżantem Chanem w roli głównej) pod koniec lat siedemdziesiątych, może na początku osiemdzies (...)
Dodany: 22.05.2024 22:43
Podobno Truman Capote powiedział, że „być w Wenecji, to jakby zjeść całe pudełko czekoladek z likierem naraz”. Nie wiem. Wciąż obce są mi oba te doświ (...)
Dodany: 19.05.2024 11:11
Tytuł dziwny, bo „reina roja” to po hiszpańsku właśnie „czerwona królowa”. Jakaś nowa moda czy maniera na powtarzanie tytułu w różnych językach? To za (...)
Dodany: 13.05.2024 10:25
Francuska sowietolożka Françoise Thom napisała gigantyczną (prawie tysiąc stron) biografię Ławrientija Pawłowicza Berii, radzieckiego działacza komuni (...)
Dodany: 10.05.2024 09:48
Mam pewne szczególne powody, by interesować się Stefanem Banachem, planowałem nawet o tych swoich sentymentach napisać, ale ostatecznie zrezygnowałem. (...)