Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie popisałam się w tych miesiącach. Udało mi się przeczytać jedynie " Idiotę" Dostojewskiego. Nie ukrywam,że książkę czytało mi się dosyć ciężko. Jednak było warto. Główny bohater nazywany przez wszystkich idiotą jest po prostu dobrym człowiekiem, wrażliwym na krzywdę innych,choćby nie znanych mu osób. Książę Myszkin nie znajduje wśród swoich znajomych szacunku na jaki zasługuje zdecydowanie bardziej niż pozostali opisani bohaterowie tej książ...
Słyszałem, że uczucia mieszane są wtedy, kiedy się narobi w spodnie, bo to z jednej strony ulga, ale z drugiej – wstyd. :-)
Mój książkowy lipiec wyglądał tak: Nauka Świata Dysku II: Glob 5 Złodziej czasu 5 Gulasz z turula 4+ Poczwarka: Od dziecka do człowieka 4+ Małpie amory: I inne pouczające historie o zwierzęciu zwanym człowiekiem 5 Wyprawa czarownic 5 Bóg nie jest wielki: Jak religia wszystko zatruwa 4+ Justyna 4+ "Harry Potter and the Philosopher's Stone" J. K. Rowling 4 Podwójna spirala: Relacja naoczna o wykryciu struktury DNA 4
Alicji o jeżu wszak czytać się nie da...
Też mi wielkie zadanie - z taką babcią to mała nawet się nie obejrzy, jak będzie znać całego Pratchetta na pamięć;) No, ocenzurowanego może troszkę...;)
Gratuluję :D Teraz masz zadanie - zaszczepić miłość do książek w kolejnym pokoleniu użytkowników Biblionetki ;)
Czajeczko, a jak Klub Pickwicka? Pamiętam, że kiedyś w czytatniku wypisałem kilka swoich ulubionych kawałków:) Dickens jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Opowieść wigilijna to taki standard, David Copperfield - świetne czytadełko, piąteczka, Wielkie nadzieje rewelacja, Klub Pickwicka też 6ka:) I mnóstwo mnóstwo śmiechu:)
Gratuluję wnuczki:) A teraz napisz coś o tej powieści Fannie Flagg - równie rewelacyjna jak Smażone zielone pomidory? A ja podjąłem próbę Terrnięcia - kolejną i zaś nieudaną. "Trzy wiedźmy" u mnie tak z łaski dostały 3:(
O i jak wrażenia z Piaskowej Góry? Ja dałem 6, więc nieco wyżej!:) Podziel się:)
Oj i zapomniałam o jeszcze jednym Clapton: Autobiografia - jeszcze nie skończyłam, ale że nie wiem, czy będę robić sierpniowy spis (czy będzie net w hotelu), to pozwolę sobie już o tym opowiedzieć. A wrażenie po póki co 50 stronach jest bardzo pozytywne. Clapton należy do czegoś, co nazywam Tercetem egzotycznym - czyli trójki moich najulubieńszych muzyków - i jest jednym z niewielu artystów których nie tylko lubię, ale także szanuję. Troszkę s...
Helen Memel leży na oddziale chorób wewnętrznych szpitala pod wezwaniem Matki Bożej Wspomożycielki. Czeka na odwiedziny rozwiedzionych rodziców w złudnej nadziei, że przy szpitalnym łóżku chorej córki zdołają się wreszcie pogodzić. Tymczasem poddaje drobiazgowemu badaniu te części swego ciała, które zwykle uchodzą za niedziewczęce, i poleca pielęgniarzowi Robinowi fotografowanie miejsc, które uchodzą jej dociekliwemu spojrzeniu. Oprócz tego trosz...
O rany, to już? :D Właśnie skończyłam ostatnią w tym miesiącu książkę, więc biorę się za opisywanie. A miesiąc był w końcu całkiem obfity i bardzo udany, aczkolwiek bez zaskoczeń. Czysta robota (5) - bardzo sympatyczne, leciutkie opowiadanka sensacyjne, całkiem zaskakujące, ot niezobowiązująca rozrywka na wieczór. Chyba się z panem Forsythem jeszcze zobaczymy. Jesteśmy snem (5) - Le Guin dobrą fantastką jest. Zdarzają jej się wpadki, ale ta...
Zbiór siedmiu ocierających się o makabrę opowiadań, studium psychozy w najróżniejszych formach. Pomiędzy rzeczywistością a iluzją, normalnością a obłędem rozgrywają się ludzkie dramaty. Pracownik seks shopu pada ofiarą perfidnej zemsty dwóch kobiet, które zaraził chorobą weneryczną. Bogaty biznesmen zakochuje się do szaleństwa w sklepowym manekinie. Jego obsesja nasila się, osiągając kulminację w akcie niekontrolowanej zazdrości. Rozwi...
Zarówno po Skazanych i Zieloną mile sięgnęłam po obejrzeniu filmu które bardzo mi się spodobały, pierwsza była naprawdę świetna natomiast druga mnie wymęczyła ciągłymi retrospekcjami. Rozumiem że Zielona mila była wydawana odcinkami jednak nie zmienia to faktu że jest to jedna z nielicznych książek, kiedy wolę ekranizację...
W lutym 2009 roku Kuba Mikurda i Michał Oleszczyk odwiedzili Maddina w Winnipeg i przeprowadzili z nim szereg rozmów, które złożyły się na tom "Kino wykolejone. Rozmowy z Guyem Maddinem". Książka ta - której tytuł mógłby brzmieć również "wspaniałe obsesje" - jest zapisem prywatnych mitologii reżysera i świadectwem jego szalonej miłości do kina. Zilustrowana została ponad czterystoma zdjęciami, w tym storyboardami, notatkami z planu i kolażami. ...
No właśnie, ten tytuł... I szata graficzna. Jeszcze gdzieś zasłyszałam negatywną opinię i w efekcie tego wszystkiego uprzedziłam się do tej książki. To powiadasz, że niesłusznie?
W moim przypadku spisywanie na bieżąco, obok tekstu książki, swoich wrażeń, emocji, refleksji, skojarzeń. Zdarzało mi się sporadycznie opatrywać niektóre uwagi datami: dziwne uczucie przeglądać je po dziesięciu latach.
Z czystej ciekawości spytam: co to jest "dziennik lektury"?
Zawsze były jednakowo umundurowane i teraz również stadnie, bez zastanowienia, kopiują narzucony im przez obrotnych krawców wzorzec. Kiedyś była to minispódniczka, obecnie są szerokie spodnie, drewniaki, jutro zapanuje wszechwładnie styl retro, który, choć z oporami, wdziera się już do młodzieżowej mody: powiewne sukienki, lekkie pantofelki na wysokich obcasach, trwała ondulacja, róż na policzkach; pojutrze, być może, odzieją się w fufajki i gumi...
Jest jeszcze trzeci wariant - wydawnictwo nie płaci pisarzowi ani złotówki. Nie taki rzadki to wariant, niestety.
Z chęcią obejrzałabym po raz n-ty "DR.Quinn"(sentyment z dzieciństwa pozostał,po drugie bardzo lubię seriale o lekarzach), "Allo,Allo"("Dzińdybry","Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać" itd., teksty pamiętam do teraz)i "Co ludzie powiedzą"?(ach ten biedny Ryszard :) )
1. Koszmarny Karolek ucieka z domu 2. Koszmarny Karolek i dzień sportu 3. Koszmarny Karolek i wielka forsa 4. Koszmarny Karolek i gwiazdka [Znak, 2003]
1. Koszmarny Karolek i wszy 2. Koszmarny Karolek i zębolud 3. Koszmarny Karolek i szkolna wycieczka 4. Koszmarny Karolek i goście [Znak, 2002]
1. Koszmarny Karolek i zębowa wróżka 2. Koszmarny Karolek i ślub 3. Wredna Wandzia przybywa 4. Koszmarny Karolek i nowy nauczyciel [Znak, 2002]
Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (5) Moje skradzione życie (3) Frida (1) Sześćdziesiąt opowiadań (5,5) Skugga Baldur: Opowieść islandzka (4)
1. Koszmarny Karolek i zastrzyki 2. Koszmarny Karolek i tajny klub 3. Doskonały Damianek i jego koszmarny dzień 4. Koszmarny Karolek i urodzinowe przyjęcie [Znak, 2002]
1. Koszmarny Karolek i jego wielki dzień 2. Koszmarny Karolek i lekcje tańca 3. Koszmarny Karolek i Wredna Wandzia 4. Koszmarny Karolek i wakacje [Znak, 2002]
"Chcę być kochana" znalazłam sobie w redmoonie, a "Sens" mi pożyczysz we wtorek. O.
Czasem zaginam, paradoksalnie - w tych najbardziej ulubionych. W nich również podkreślam, komentuję, dziennik lektury prowadzę, wpisuję na marginesach cytaty z innych dzieł, czasem rysuję bohaterów, wklejam rzeczy (to rzadko), daję stałe, indywidualne zakładki. Prawie nigdy takich książek nie pożyczam: nie dlatego, że się wstydzę zniszczeń, ale dlatego, że takie egzemplarze są jak pamiętniki.
Do kiosku... =} Właśnie dziś dorwałem jako dodatek do pisemka psychologicznego "Sens" ze stajni Zwierciadła za jedyne 10 złociszy.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 09.05.2024 12:03
Autor: dot59
Obecność w okolicy budki książkowymiennej wyraźnie zwiększa szanse odkrycia lektury, na jaką człowiek pewnie nigdzie indziej by nie trafił. To znaczy, (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 24.05.2024 10:18
Autor: Meszuge
Czytałem tę książkę (oraz kilka innych tegoż autora, z sierżantem Chanem w roli głównej) pod koniec lat siedemdziesiątych, może na początku osiemdzies (...)
Dodany: 22.05.2024 22:43
Podobno Truman Capote powiedział, że „być w Wenecji, to jakby zjeść całe pudełko czekoladek z likierem naraz”. Nie wiem. Wciąż obce są mi oba te doświ (...)
Dodany: 19.05.2024 11:11
Tytuł dziwny, bo „reina roja” to po hiszpańsku właśnie „czerwona królowa”. Jakaś nowa moda czy maniera na powtarzanie tytułu w różnych językach? To za (...)
Dodany: 13.05.2024 10:25
Francuska sowietolożka Françoise Thom napisała gigantyczną (prawie tysiąc stron) biografię Ławrientija Pawłowicza Berii, radzieckiego działacza komuni (...)
Dodany: 10.05.2024 09:48
Mam pewne szczególne powody, by interesować się Stefanem Banachem, planowałem nawet o tych swoich sentymentach napisać, ale ostatecznie zrezygnowałem. (...)