"Świat ofiarowuje nam czasem przepiękny dar i tylko wtedy możemy go zachować w sobie na zawsze, jeśli pozwolimy mu odejść.."
Autor: naufraga
Dodany 13.09.2021 21:20
"Młodość nie powinna być przezorna [...]. To zły znak. To rozpoczynanie z nieodpowiedniego końca. Młodość powinna zaczynać się od kochania życia. Prze...
Autor: naufraga
Dodany 02.01.2021 20:17
1. Gdy poluje lew ocena 5
2.Odgłos gromu ocena 4
3. Brama Chaki ocena 4
4. 33 Żydów, którzy wpłynęli na losy świata: Od Mojżesza do Kevina M...
Autor: naufraga
Dodany 19.11.2020 12:33
Kto by powiedział, że czas tak szybko leci...
Kolejny rok mojej "bytności" tutaj.
I choć osłabł mój entuzjazm do pisania (bo bardzo mi przeszkadza t...
Autor: naufraga
Dodany 01.01.2020 20:55
Nic nie poradzę, straciłam serce do pisania tu czegokolwiek... tylko traktuję zapiski jako "notes" z tytułami i oceną :( Tyle lat "przynależności", ci...
Autor: naufraga
Dodany 04.05.2019 21:56
Marzec
1.Alicja Trochę inna niż dotychczasowe książki J. Piekary. Niby historia, która może przydarzyć się wszędzie i każdemu, w realnym świecie..a j...
Autor: naufraga
Dodany 12.03.2019 20:27
1.Kawaler Złotej Ostrogi (Ziółkowski Jan)
2. Warto żyć (Fogelman Lejb, Komar Michał)
3. Rudolf Gąbczak i stan wyjątkowy (Fabicka Joanna
4. Dziewc...
Autor: naufraga
Dodany 12.03.2019 20:23
1. Kossakowie: Biały mazur Jurgała-Jureczka Joanna
Autor: naufraga
Dodany 19.11.2018 20:29
I kto by pomyślał,że dzisiaj mija 10 lat odkąd tu zagościłam... :)
jak wczoraj !
Autor: naufraga
Dodany 12.11.2018 18:37
1. Ania na uniwersytecie ( w ramach "przypominamy lektury"), niezwykła książka dzieciństwa, którą powinni przeczytać Twoi uczniowie ;)
2. Wspomnien...
Autor: naufraga
Dodany 01.10.2018 18:53
1. Niepokorni (Severski Vincent V. (właśc. Sokołowski Włodzimierz)) Dobra powieść, jak i wcześniejsze V. Severskiego. Świat szpiegów, tajnych akcji, t...
Autor: naufraga
Dodany 10.09.2018 21:00
1.Jak to się skończy
2.Co to za czasy
3.Co tu po nas zostanie Saga Barbary Rybałtowskiej zakończona. Szkoda, że potencjał początkowych tomów tej ...
Autor: naufraga
Dodany 14.07.2018 21:59
1. Kalendarze Powieść Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk inna niż wszystkie. Powieść " wspomnienie", powieść "świadectwo" czasu, miejsca. Prowadzona dwom...
Autor: naufraga
Dodany 03.06.2018 20:52
1. Żołnierz Najnowsza powieść W. Łysiak z założenia …sensacyjno- refleksyjna (?) „Żołnierz”. Wydaje się , że fabuła nie jest tu najważniejsza, ona t...
Autor: naufraga
Dodany 06.05.2018 20:09
1.Pokochać Fredrę: Przewodnik literacki dla uczniów szkół podstawowych i średnich Pomocne opracowanie (pod patronatem J. Inglota) dla wszystkich, któr...
Autor: naufraga
Dodany 03.04.2018 22:00
1. Panie kresowych siedzib Kresy.Wielkie majątki magnackie. Wielkie nazwiska. Wspaniałe rezydencje, ostoja kultury, nowinek, często polskości. Koligac...
Autor: naufraga
Dodany 26.02.2018 22:25
1. Smolarnia nad Bobrową Wodą: Powieść historyczna z XI w. Czasy palatyna Sieciecha , jego wpływów na politykę dynastyczną w Polsce, represji, masowy...
Autor: naufraga
Dodany 01.02.2018 19:27
1.Szatan z siódmej klasy K.Makuszyński w najlepszym wydaniu, pełen uroku, elegancji, wiary w dobro,które zwycięża niegodziwość- cały On. W ramach pow...
Autor: naufraga
Dodany 10.01.2018 19:59
1. Dynastia Miziołków - książka lekturowa ;), ale jaka ! świetna porcja humoru dla małych i dużych.Uczniowie zachwyceni, świetnie się pracuje, gdy wię...
Autor: naufraga
Dodany 04.11.2017 22:19
1 Śladami poety: Opowiadania o Mickiewiczu. "Wspomnień czar"- powrót do opowiadań czytanych w dzieciństwie. Pisane prostym językiem,ciekawe opowiastk...
Autor: naufraga
Dodany 01.10.2017 21:15
1.Krytyczny moment) -dobra sensacja, z wartką akcją i nieoczekiwanymi zwrotami akcji,jak to u tego autora bywa.
2Pani Walewska: Powieść historyczna...