Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo mi miło ;)
Syreninko, czasu nie mam, nie mogę mieć żadnych przyjemności :(
Nie wiem czy spotkaniem jestem zainteresowany, ale jestem zainteresowany oddaniem wam książek :P
Dziękuje!! Też bardzo lubię te słowa, wykonania nie znam ;) Ten sam tekst śpiewa Theodor Bikel
Wen ich derman mich fon maine kinderishe juhrn, azoj wie a chulem kumt mir dus fur. Cu steit noch dus Shtibele, wos es hot a mol ge glanct Cu stet noch dus bojmele, wos ich hab amul geflanct. Dus stibele iz alt, ein gevaksn mit moch un gruz. Dus stibele is calt und in the fenster is doch kein gluz. Der ganek is krimp, ein geboigen die vent Ci het ich noch dus a mul derkent. Belz, mein shteitele Belz, mein heimele dort we chob meine k...
Nie wiem jak grał SoCalled, ani Golem niestety nie przyszedłem na żaden koncert :( Co odeskiego grał Golem? Kocham odeskie rytmy ;) Polecam też Anthony Coleman - Belz, na sefardyjską nutę.
Nie mam, ale na pewno takie istnieje. Poszukam gdzieś u żydów odeskich ;) Polecam wersję DJ SoCalled - Rock the Belz.
Polecam swoje konto na last.fm tam można znaleźć dużo żydowskich ciekawostek ;) Np ostatnia notka na lastefemowym blogu, jest tam link do jutjuba ze śpiewem kantora Yosele Rosenblatta...
הוי, הוי, הוי בעלץ, העיר שלי, בעלץ. היית לי ביתי ופרחי ילדות7; הם כולם שלך. О...
Az ikh tu mir dermonen Mayne kindershe yorn, Punkt vi a kholem Zet dos mir oys. Vi zet oys dos hayzele, Vos hot amol geglantzt, Tzi vakst nokh dos beymele, Vos ikh hob farflantzt? Refrain: Oy, oy, oy Beltz, mayn shtetele Beltz, Mayn heymele, vu ikh hob Mayne kindershe yorn farbrakht. Beltz, mayn shtetele Beltz, In ormen shtibele, Mit ale kinderlekh dort gelakht. Oy, eden Shabes fleg ikh loyfn Mit ale inglekh tzuglaykh Tzu zitz...
Nie o Moskwę, ale o Andruchowycza mi chodziło, naszego przyjaciela z Ukrainy. Przed olimpiadą warto poznać literaturę swoich sąsiadów ;)
Od której w sobotę można ruszać?
Turbongegro - I Got Erection
>>>proza Czy aby na pewno, jak to ująłeś "hip-hopowy freestyle" może być prozą? :>
Poczekamy, ale 1 września nie trzeciego ;)
Niech będzie 13 ;) Czarownico, chętnie bym przeczytał Jadąc do Babadag i Inny Świat ;) pozdr.
Ja wcale nie jestem Filip
A ja się dołączę. O 12 będziemy z Exvilią w Tarabuku ;) Malutka czarownico, przejrzałem Twój schowek i mogę Ci pożyczyć kilka książek. Dom nad Oniego: Dziennik Północny, Nowy wspaniały świat, Kultura kłamstwa. Chcesz?
Verdiano czy gdzieś w Warszawie można dorwać książki Bataillego?
"Historia ZSRR" David R. Marples "Rewolucja Rosyjska" i "Rosja Bolszewików" Richard Pipes "Czerwony Kat" Bogdan Jaxa-Ronikier (o Dzierżyńskim) "Moje Życie" Lew Trocki
>>>Że niby co? Lepiej czuje i przezywam muzykę, którą słyszę? Nie wydaje mi się. Sprawdź to zobaczysz o co im chodzi. Może rzeczywiście pomaga.
Nigdy nie słyszałem, żeby ktoś odrzucał Kaczmarskiego z powodu pijactwa. Słyszałem tylko, że to parszywy Żyd i esbecki agent, o pijaństwie nic a nic :D
Bester ponoć nie dojechał bo obraził się na organizatorów.
Prosta, skoczna muzyka, słowa łatwo wpadające w ucho. Nie lubię hepiseda. http://legalez.nuta.pl/utwor.html?fid=21896 oi
Wszyscy muzycy grający w standardowym składzie Masady urodzili się w Ameryce, ich pochodzenie to już inna sprawa ;)
Mówił to przy okazji recenzowania "Kafki nad morzem", może nie czytał ;) Później Tymański poszedł rozmawiać z kotem, zachęciło mnie to do Murakamiego ;)
Tak Dehnel kiedyś powiedział w swoim programie, że to ambitniejszy Coelho. Ja nie wiem - nie czytałem, ale chętnie przeczytam bo trzeba wyrobić swoje własne zdanie :)
Nie, nie sądzę. Raczej zrobiło im się niedobrze.
Bjork i Matthew Barney w "Drawing Restraint 9" szczególnie scena wspólnej kąpieli, piękne :> Szkoda tylko, że wtedy połowa widowni wyszła z sali.
Słucham ;) Świetny sposób na wyciszenie się. Oprócz Masonny moim numerem jeden jest Merzbow i Zbysiu Karkowski, dopiero po przesłuchaniu ich płyt dowiedziałem się co to jest hałas.
To posłuchaj sobie Masonny (http://www.lastfm.pl/music/Masonna) mnie poruszyło.
Jest jeszcze słynna książka "Batalion czołgów" którą ostatnio wydało Pogranicze. Podobno jest to Szwejk w wydaniu drugiej wojny, klasyka czeskiej prozy.
To tylko jedno z możliwych wyjść.
Syrenka, przesadzasz. Taki szczegół jak aparacik, bądź spiralka bardzo zmienia człowieka, inaczej się na niego patrzy... A aparat ortodontyczny w literaturze to bardzo ciekawy temat, czy ktoś wpadł na jakiś trop?
O, to prawie był Łoskot. Będzie ktoś na Bester Quartet, albo Londonie ze Sklamblergiem? Emkawu : Trzaska będzie grał z Brotzmannem w lipcu, na Warsaw Summer Jazz, polecam ;)
"Borys Godunow" Żuławskiego pokazał mi, że można gapić się przez ponad dwie godziny na ekran wcale się nie nudząc. "Śmierć w Wenecji" też coś zmieniła, ale nie wiem co. "Trylogia o Maksymie" pokazała mi jaki wspaniały był Związek Radziecki i jego dzieła filmowe. I to w sumie tyle, reszta mi się w domu zmieniała ;)
Ciekawe dlaczego ludzie ich tam nie przynoszą, czyżby wzrósł poziom czytelnictwa?
"Gimpel Głupek" Singera, pierwsze trzy opowiadania bardzo dobre.
Powinnaś płacić 15 zł, w poniedziałek 10 zł, na większość przeglądów bilety kosztują też 10 zł. Niedługo pewnie wystartuje jak co roku cykl wakacje z Muranowe/Gutkiem gdzie są pokazywane filmy z całej kariery dystrybutorskiej Gutka i jeszcze trochę, bilety - 10 zł. Może się załapiesz, może za rok, a może za kilka miesięcy ;) Robią bloki tematyczne, retrospektywy i jakieś okazyjne przeglądy. Nikt nie wie co będzie kiedy, a zasoby mają ogromne. ...
Będzie puszczany cały jego cykl Sześc opowiastek moralnych, idę na wszystkie od 10. Świetnie, przekaże Ci w końcu Twin Peaksa ;) Iluzjon jest moim ulubionym kinem w Warszawie, zobaczyłem tam kilka filmów które zmieniły moje spojrzenie na kinematografie. Muranów drogi? Da się znieść, co prawda ja tego tak nie odczuwam bo mam bilety po 10 zł ;) Na festiwal latynoamerykański były jakieś strasznie drogie.
Zazdroszczę, ja będę na Bester Quartet i London + Sklamblerg, no i Szalom oczywiście ;)
Który? Ja kilka widziałem już wcześniej, a na inne nie chciało mi się iść ;) Co widziałaś? Niedługo w kinie.lab będzie retrospektywa Rohmera, nie mogę się doczekać ;)
http://www.infomusic.pl/koncerty/koncerty1.php?idk=5683&datak=2007-07-11&godzinak=20.00
Lubię, nieźle łączy style i gatunki. Odpręża i dodaje energii ;) Kolejne genialne dziecko Ninja Tune. Szczególnie lubię płytę "Bricolage".
Niedługo z okazji Warsaw Summer Jazz kilka ciekawych koncertów. Mnie szczególnie interesuje Trzaska / Brotzmann i Oleś/Jorgensmann/Oleś, ale jest jeszcze kilka ciekawych koncertów m.in. Pink Freud, Medeski Martin & Wood + Material (Laswell będzie w Polsce!!) czy artyści jazzowi z Rumunii.
Tak, istnieje w biblionetce sekta tzw. snobów którzy spożywają mocz chłodzony w wielkich lodówkach a potem słuchają Pendereckiego.
Szczyrzyc ;)
Moi rodzice, ani dziadkowie nie słuchali Lady Pank, ja też nie słucham. I nie przepadam. W ogóle kiedy słyszę pop/rock polski to mam mdłości i ten nowy i ten stary ;) Nie moja estetyka.
22 lipca w Warszawie będzie Baba Zula, świetny turecki zespół eksperymentalno-rockowo-elektroniczno-folkowy. Mnie oczywiście wtedy nie będzie :/
Juz w Warszawie? ;) Ja jednak chyba pójdę na Cocorosie, obejrzałem sobie kilka nagrań koncertowych i są bardzo ciekawe.
Męskie jeszcze da się wymówić, ale żeńskie...
Właśnie wróciłem z Cracow Klezmer Band tj. z Bester Quartet, najgenialniejszy koncert w moim życiu. Z getta przynosiłem się na pogrzeb, a z pogrzebu do haremu. Kocham pana, panie Baster. Żaden Rubik pana nie zasłoni, niech się pan nie obawia.
Od Lecha do Lecha Wałęsy
Deszczowa Piosenka... :)
Właśnie obejrzałem "Milou w maju" bardzo ciepły, pozytywny film. Szkoda tylko że rewolucja im nie wyszła...
http://serpent.pl/koncerty/2007/cocorosie.html Nigdy nie byłem na koncercie przed CSW, miejsce fajne ale nie wiem jak nagłośnienie.
60 zł, chętnie bym zobaczył siostrzyczki na żywo ale raczej się nie uda.
Bester Quartet czyli dawny Cracow Klezmer Band gra w sobotę (16.6) w Teatrze Małym.
"100 dni Robespierre'a" autorstwa Jeana-Francois Fayarda, świetnie napisana książka historyczna o terrorze Robespierre'a.
Ostatnio elektronicznie męczyłem Venetian Snares - breakcore, drill'n'bass. Trzeba uważać, penetruje Cię od środka i zaczynasz się robić nerwowy - to przez te basy... Szczególnie piosenka Öngyilkos Vasárnap.
"Los Muertos" Lisandro Alonso. Argentyński radykalny minimalizm, polecam wszystkim wymagającym i ciekawym tego co dzieje się we współczesnej kinematografii. Bądźcie wytrwali!
Death of the west - Death in June
Miasteczko Twin Peaks, Z Archiwum X, Stawka Większa niż życie, Czterej Pancerni i Pies, Arabella i Siedemnaście Mgnień Wiosny. Innych nie uznaje.
Kochanowski
PIL
A ja o blogach które czytam napisałem na swoim młodym blogu. www.cadycki.blox.pl
W Śląsku się nie zdążyłem zakochać, ale w Angelusie i całej twórczości Majewskiego owszem. Od dawna żaden film mnie tak nie ubawił i nie wzruszył jak Angelus, cudo! W Śląsku opolskim jestem bardziej zakochany, przewieźli nas tutaj po wojnie z Kresów.
Strasznie mi się ta strona podoba. Wszędzie ją będę propagował.
http://www.bild.t-online.de/ hehe
"Moja droga Wendy" Wittenberga, scenariusz Triera. Wendy jest rewolwerem, jego posiadaczem jest Dick. Dick jest pacyfistą i bardzo nie lubi broni. Ma też wielu innych przyjaciół pacyfistów, oni też nie cierpią broni. O tym, że broń jest zła i nie tylko. Dobry film, ale nie spodziewajcie się niczego odkrywczego. Z przymrużeniem oka ;)
Bruno S jako Stroszek Kinski jako Woyzeck Adolf Dymsza jako Dodek CAŁA OBSADA CZTERECH PANCERNYCH David Duchowny jako agent/agentka Denis/Denisse
Paprykarz szczeciński? Świetny jest ;) A te węgierskie jeszcze lepsze.
Napiszesz coś więcej o tym "Ciemnogrodzie?"? Chodakiewicz jest publicystą prawicowym, czy ta książka jest przeznaczona tylko dla prawicy?...
Przepraszam wszystko mi się pomieszało ;) Giertych to potrafi zamieszać... Pozdrawiam ;)
"W nowym kanonie MEN jest prawie 50 nowych pozycji, wśród nich trzy powieści Jana Dobraczyńskiego, pisarza i działacza katolickiego, przed wojną członka Stronnictwa Narodowego. MEN tłumaczy, że są nacechowane "wielkim ładunkiem patriotyzmu i wartościami chrześcijańskimi". Książka Jana Pawła II ("Pamięć i tożsamość") oraz opowieść o papieżu - "Wujek Karol. Kapłańskie lata Papieża" (jako przykład literatury biogra...
W czasie tego strajku który trwa już chyba dwa tygodnie mój dziadek dwukrotnie był w szpitalu. Raz miał badania, raz zabieg (nie jest to nic poważnego, mogli z tym poczekać na koniec strajku...). Nie krzyczmy tak na tych biednych lekarzy, nie wszystkie placówki w Polsce strajkują.
Zarówno O papieżu jak I papieża. Wujek Karol + Pamięć i Tożsamość.
Nie wiem, chcę o tym jak najszybciej zapomnieć.
Żołnierz radziecki który w dniach wyzwolenia mówił do dzieci polskich rzeczywiście mnie olśnił, ale nie aż tak ;)
Siódemka miała być czwórką, ale rzeczywiście tomik był ciekawy ;)
Czas (Kalwas Piotr Ibrahim) * 3 Część i całość: Rozmowy o fizyce atomu (Heisenberg Werner) 4 Dlatego żyjemy (Szymborska Wisława) * 7 Małodobry (< antologia >) * [Ocena: 3 zmień] Nogi Izoldy Morgan (Jasieński Bruno (właśc. Zysman Wiktor Bruno)) 4 Pod Mocnym Aniołem (Pilch Jerzy) * 3 w trakcie czytania : Most nad Driną (Ivo Andrić) 3/4/5 jeszcze nie wiem ;)
Chciałem to obejrzeć, ale nie dałem rady. Dno i jeszcze raz dno. Nawet w "Psach" używają ładniejszego języka :(
Ach to żadna strata! Mamy w zamian Jana Pawła II, powieść "Wujek Karol. Kapłańskie lata Papieża", "Obronę Sokratesa" Arystotelesa :) PARANOJA.
"Guzikowcy" Zelenki. Bardzo smutna komedia o XX wieku. Podobał się bardzo oprócz jednej nowelki, w ogóle ten podział na rozdziały był wg mnie niepotrzebny, film byłby ciekawszy gdyby stanowił jedną całość... Kolejne nazwy scen wybijały mnie z rytmu ;) Uwielbiam czeskie kino!
"Wild at heart" Lyncha. Boże, jaki ten film był głupi, strasznie mi się podobał ;) "Zagubiona Autostrada" nie wyszła Lynchowi dlatego, że nie było tam humoru. Właśnie po raz czwarty powtarzam sobie Twin Peaksa, świetny przerywnik.
Całkowicie darmowe.
Jeśli już chcesz się tak alkoholizować poczytaj sobie jeszcze pijackie poezje Świetlickiego ;)
Też nie przepadam za Pilchem, "Pod mocnym aniołem" powieść bardzo średnia. Pierwsze kilka rozdziałów zrobiło na mnie wrażenie, potem było ciągle to samo... Jeśli chodzi o alkoholizm to chyba najlepiej byłoby sięgnąć po Hłaskę ;) I po Jerofiejewów (obu) Pilch nawet w "Pod mocnym aniołem" wspomina coś o Wienedikcie.
"Wywiad rzeka" i "Skąd pan jest" to te same książki :)
W II PR Nokturn i audycje jazzowe. Antyradio "antykwariat". I moja własna plejlista, ostatnio tylko ją uznaje.
Tylko Ci się wydaje.
Skalpel, Antibalas Afrobeat Orchestra i Cinematic Orchestra - to moi faworyci z Ninja Tunes ;) Prawda, prawda. http://youtube.com/watch?v=v1i-vzsohLM cudowne.
Smacznego! Ja będę szukał wegetariańskiej krowy która zrobi mi jajecznicę. Z partyjnym pozdrowieniem!
Poszukiwania dalej trwają. Ostatnio zacząłem doceniać Kraftwerk, ma coś w sobie ta niemiecka elektronika ;) Szczególnie płyta "Die Mensch Maschine" ostatnio katuje piosenkę "Metropolis" ciekawe czy jest ona oddana w hołdzie Fritztowi Langowi...
Daje pyszne jajka?
Krowy polskie czy holenderskie? Krowy szkockie są urocze! http://www.hillview-cottage.com/highlandcow.jpg
Dobrze, że nie była z miodem bo musiałbym sprzątać ją z monitora.
Właśnie jadłem sobie kanapkę.
http://www.youtube.com/watch?v=7MOuDuHeago Dlaczego kiedy śpiewają "salut a toi polonais" jest zdjęcie Kozaka? ;)
Zazdroszczę ;) Zobacz "Oczy czarne" i coś o nich opowiedz, jestem bardzo ciekawy tego filmu ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)