Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Uważam, że to bardzo dobra książka, godna polecenia. Zbiór reportaży, choć może czyta się mniej płynnie niż książkę-reportaż, pozwala uzyskać jednak nowe spojrzenie na Austrię, o której, jak mi się wydaje, niewiele w Polsce wiemy. Kraj kojarzący się z dobrobytem, ukazany jest tutaj przez pryzmat problemów społecznych, zarówno związanych z brakiem tolerancji względem imigrantów, jak i absurdów prawodawstwa czy też skamieniałych poglądów społeczeńs...
Swojego czasu przeczytałam kilka książek Browna, ale jakoś nie wywołały u mnie zachwytu - po prostu, ot tak, dobra rozrywka, żeby przeczytać i zapomnieć. Z perspektywy czasu, nawet nie odróżniam dzieł tego autora, po prostu mam w głowie zlepek bohaterów i wydarzeń ;) co do Cobena, to zachęcona przez moją mamę (wierną jego czytelniczkę) przeczytałam książkę pt."Niewinny", ale rozczarowałam się. O Coelho słyszałam dużo pozytywnych opinii, wypożyczy...
Bardzo ciekawie napisana recenzja, pięknym językiem - aż miło się czyta :) po "Lorda Jima" sięgnęłam chyba dwa miesiące temu. Na wiosnę przerabialiśmy w szkole "Jądro ciemności" - prawdopodobnie nie nadążam za ciągle zmieniającym się spisem lektur, ale oczekiwałam, z dzieł Josepha Conrada przerobimy "Lorda Jima". W każdym razie, po przeczytaniu powieści (podobno sam Conrad miał problem z określeniem gatunku swoich dzieł) o podróży w górę rzeki Ko...
Chyba dwa lata temu czytałam "Sztukmistrza z Lublina" i też nie zachwyciłam się tą książką. Sięgnęłam również po opowiadania Singera, które spodobały mi się o wiele bardziej. Sądzę, że to bardzo dobry pisarz i na pewno jeszcze kiedyś sięgnę po jego dzieła. Interesuję się kulturą żydowską, a dzieła Singera przybliżają czytelnikowi nieznaną i często niezrozumiałą dla nas społeczność.
"Ciało" to faktycznie ciekawe opowiadanie, ale "Zdolny uczeń" nie przypadł mi do gustu. Lektura mi się dłużyła, a ukazane okrucieństwo wydawało mi się niepotrzbene :/ Mimo wszystko, wydaje mi się, że "Skazani na Shawshank" to najlepszy utwór z tego zbioru. Osobiście lubię - tak zwane przeze mnie - "gawędy", a "Skazani..." to właśnie takie opowiadanie.
Jeżeli jeszcze nie zaczęłaś czytać "Franky Furbo" to zdecydowanie odradzam. Szczególnie po takich dobrych książkach jak "Ptasiek" czy "Niezawinione śmierci" (tej drugiej akurat nie czytałam, ale słyszałam pozytywne opinie), może Cię ona zniechęcić do twórczości Whartona. O wiele lepsze są "Tato" - wzruszająca do łez opowieść o więziach między ojcem i synem czy "W księżycową jasną noc" - smutna opo...
Myślę, że nie należy zapominać o takich dziełach Kinga jak "Zielona Mila" czy "Skazani na Shawshank". Nie przypadkowo użyłam określenia dzieła, bo według mnie są to bardzo dobre książki. Szczególnie doceniam umiejętność Kinga, dzięki której potrafi on przybliżyć narratora czytelnikowi. Sądzę, że te dwie jego powieści są naprawdę nieszablonowe i napisane w sposób, który przypadł mi do gustu. Co do pozostałej twórczości Kinga, t...
Właśnie czytam wspomnienia harcerza z czasów konspiracji, powstania warszawskiego, a także o jego przedwojennych i powojennych losach. Książka ta nosi tytuł: "Wspomnienia żołnierza baonu AK "Zośka" ". Polecam, bo jest bardzo ciekawie napisana.
Muszę kiedyś sięgnąć po tę książkę. Nigdy nie czytałam kryminałów, więc mam pretekst, żeby zacząć :]
Zarówno "Władca Much" jak i "Zerwać pąki, zabić dzieci" są świetnymi książkami, ale nie należy ich porównywać, jak to niesłusznie zostało zrobione przez wydawcę drugiego z tych dzieł. Opowieść o losach rozbitków, skazanych na siebie na bezludnej wyspie jest dla mnie brutalna, ale jak najbardziej prawdziwa. To prawda, że jest swojego rodzaju metaforą - szczególnie tytułowy Władca Much, będący ucieleśnieniem wszystkich lęków - a...
Ja właśnie skończyłam czytać książkę pt. "Do końca w Pile", która jest wspomnieniem pewnego lekarza, który mieszkał do końca drugiej wojny światowej w tym samym mieście, co ja - w Pile. Pożyczyła mi ją koleżanka, bo chyba trudno byłoby ją gdziekolwiek dostać, jako że to wydanie zostało wznowione przez prywatną osobę (nie orientuję się dobrze w takich sprawach, ale nie jest podane żadne wydawnictwo). Muszę przyznać, że dowiedziałam się k...
Czytałam zarówno "Rok 1984" jak i "Folwark Zwierzęcy". Obie książki mnie zachwyciły. Pierwszy raz po "Folwark..." sięgnęłam w gimnazjum i muszę przyznać, że wówczas książka ta mnie nie zachwyciła, aczkolwiek spodobała mi się. Ponownie musiałam ją przeczytać kilka miesięcy temu, ponieważ okazało się, że jest lekturą nie tylko w gimnazjum, ale i liceum. W każdym razie dopiero teraz naprawdę doceniłam dzieło Orwella. Si...
Pierwszą książką Olgi Tokarczuk, jaką przeczytałam, był "Prawiek i inne czasy", który mi się spodobał, chociaż muszę przyznać, że już wtedy styl autorki wydawał mi się trochę dziwny. Później sięgnęłam po "Annę In w grobowcach świata". Przyznam, że pomysł na napisanie tej książki był ciekawy i spodobała mi się, chociaż miałam pewien niesmak - o ile pamiętam, w książce zdziwił mnie trochę język, który nawiązywał do formy mezopot...
Za namową mamy (fanki Ericy Spindler) przeczytałam tę książkę, ale jakoś nie przypadła mi do gustu. Na co dzień raczej nie przepadam za książkami tego typu - sprytna, samotna policjantka, psychopata i morderstwa - wydają mi się one strasznie schematyczne. Wolę powieści, w których nie leje się krew i bardziej zwracam uwagę na styl pisarza, niż na trzymające w napięci wydarzenia.
Kiedyś czytałam "Jesień cudów", ale moja mama oddała ją do biblioteki, kiedy byłam w połowie ;) w każdym po przeczytaniu połowy nie byłam jakoś zachwycona, ale ciekawiło mnie wytłumaczenie tych wszystkich cudów - mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będę miała okazję ją doczytać, chociaż, z drugiej strony, jeśli nie, to żadna strata. Słyszałam, że "Bez mojej zgody" to bardzo dobra książka z ciekawym zakończeniem, więc muszę ją kied...
Kiedyś czytałam jedno jego opowiadanie (albo fragment, już nie pamiętam - w każdym razie znalazłam ten tekst w podręczniku od j. polskiego, więc może rzeczywiście był to fragment) i stwierdziłam, że muszę się zagłębić w twórczość tego autora. Mam już zapisane jego nazwisko na mojej liście książek i autorów, których dzieła w najbliższej przyszłości muszę przeczytać i Twój zachwyt sprawił, że chyba niebawem poszukam opwiadań Hłaski w mojej bibliote...
Haniu, jak najbardziej zgadzam się z Twoją opinią. Jestem fanką Harry'ego Pottera, ale to nie znaczy, że czytam tylko książki dla dzieci. Częściej sięgam po powieści dla dorosłych, lubię literaturę o różnorodnej tematyce. Widzę, że niektórzy uważają, iż książki Rowling zadowalają jedynie niewybrednych czytelników - całkowicie nie zgadzam się z tą opinią. Myślę, że właśnie czytanie różnorodnych książek pozwala lepiej ocenić literaturę, porównać dz...
Zgadzam się, że było to oryginalne zakończenie - coś w rodzaju ostatniego ciosu dla głównego bohatera i czytelnika. Dziwi mnie jednak taki pesymizm autora, skoro wcześniej wielokrotnie ratował bohatera od śmierci, nawet w beznadziejnych sytuacjach (wybuch bomby, szaleńcza pogoń, spadanie z dachu itd.), a na końcu nie wykazał się miłosierdziem ;) ale faktycznie, takie były realia wojny - bez "happy endu".
Napisałeś: "myślenie po każdym tekście Murakamiego o ukrytych w nich znaczeniach jest stosunkowo męczące" i całkowicie zgadzam się z Twoją opinią. Po przeczytaniu każdego opowiadania zatrzymywałam się na chwilę i próbowałam zrozumieć przekaz utworu. Zdezorientowana, zerkałam na ostatni akapit i omiatając wzrokiem stronę czułam, że czegoś mi tam brakuje. Zaczęłam się zastanawiać czy Murakami próbował mi w zaszyfrowany sposób przekazać ja...
Piękna recenzja pięknej książki. "Zośka i Parasol" to jedna z najlepszych książek, jakie kiedykolwiek czytałam. Być może trudno jednoznacznie określić cechy dobrej książki, ale ta zafascynowała mnie i pozostała w mojej pamięci. Mimo iż nie pamiętam już dokładnie wszystkich wydarzeń, to niektóre zapadły mi w pamięć, jak chociażby wędrówka "Anody" na prawy brzeg Wisły (swoją drogą, Jan Rodowicz został kilka lat później zamordowa...
Muszę przyznać, że odniosłam wręcz przeciwne wrażenie - do połowy książka wydawała mi się nudna, dopiero później akcja stała się ciekawsza. Jednak ostatecznie zgadzam się z Twoją opinią - również oczekiwałam czegoś więcej po tej powieści, szczególnie po interesującym opisie na okładce, gwarantującym moc wzruszeń i doskonałą prozę.
Gorąco polecam książkę Williama Whartona "W księżycową jasną noc", ponieważ tematyka wojenna jest tutaj doprawiona dużą dawką humoru. O tragicznych losach polskiego chłopca, wysłanego w czasie wojny dla bezpieczeństwa na wieś, opowiada "Malowany ptak" Jerzego Kosińskiego. Mnie osobiście interesują utwory dotyczące getta krakowskiego: "Apteka w gettcie krakowskim" Tadeusza Pankiewicza i "Dziewczynka w czerwonym p...
"Powstanie '44" Daviesa - nie pamiętam już, ile liczyło stron, ale czytałam przez pół roku.
Ja też staram się szukać "ciekawych" książek, czyli w moim odczuciu oryginalnych. Chciałabym Ci polecić kilka powieści: "Lot nad kukułczym gniazdem" "Buszujący w zbożu" "Władca Much" "Weiser Dawidek" "Zabić drozda" "Zerwać pąki, zabić dzieci" Zauważyłam, że wiele osób czyta wszystkie książki o podobnej tematyce, czego ja staram się unikać. Mam nadzieję, że któraś z powyż...
Czytałam kilka książek tego autora i muszę przyznać, że "Anioły i Demony" najbardziej przypadły mi do gustu (podejrzewam, że ze względu na miejsce akcji, bo Rzym jest fascynującym miastem). Jednak nie jest to książka, która zapada w pamięć. Ot, porcja rozrywki...
Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami - również dla mnie jest to najlepsza z lektur. Przedstawia wydarzenia nie tak wcale odległe w czasie, a przede wszystkim bohaterów, którzy żyli naprawdę i nie są tylko wymysłem autora. Myślę, że przez to książka trafia do czytelnika i skłania do refleksji. Chciałabym polecić kontynuację "Kamieni na szaniec", powieść pt. "Zośka i Parasol". Jest to książka mało znana, ale jak dla mnie bardz...
Trudno mi jednoznacznie ocenić tę książkę. Z jednej strony interesuje mnie tematyka drugiej wojny światowej, ale zawsze czytałam utwory opisujące dzieje ludności zniewolonej, tymczasem tutaj mamy do czynienia z historią Niemca zagubionego w chaosie wojny. Zastanawiałam się nad tym, dlaczego ta książka nie do końca przypadła mi do gustu i doszłam do wniosku, że autor nie zgłębił przeżyć duchowych bohaterów. Wiem, że to powieść łącząca wątki miłosn...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)