Autor: Louri
Data dodania: 13.10.2017 12:10
2004: Koniec świata w Breslau
2005: Foresta Umbra
2006: Pismak
2007: Dwanaście
2008: Uwikłanie
2009: 21:37
2010: Polichromia
2011: Topielica
2012: Ziarno prawdy
2013: Ofiara Polikseny
2014: Pogrom w przyszły wtorek
2015: Przejęcie
2016: Czytanie z kości
2017: R.I.P.
2018: Tylko umarli wiedzą
2019: Skaza
2020: Roztopy
2021: Wiosna zaginionych
2022: Żadnych bogów, żadnych panów
2023: Krzywda
Nagroda Czytelników Wielkiego Kalibru:
2012: Kiedy Atena odwraca wzrok
2013: Skrzyd...
Autor: Monika.W
Data dodania: 04.01.2018 08:51
Nowy Rok, nowe książki. Pora na zbiorczą czytatkę - ku potomności:
STYCZEŃ
1. Osioł na ósmym piętrze, ocena: 4,5
Wiedeń to Pluszakowo. Żyje w nim od 22 lat Polak, Ludwik Wiewurka. Ludwik jest outsiderem, lubi naleśniki swojej matki, niezależność. Nie wpisuje się w główny nurt. I raczej mu z tym dobrze. Dostaje jednak austriackie obywatelstwo, co powoduje parę zmian. Ale zmiany są dobre. Czarująca opowieść w duchu tych sprzed 100 lat. Znów mamy Europę Środka, jak za Franciszka Józefa, nastr...
Autor: Fiona54
Data dodania: 11.04.2018 21:43
W czytatce o "Wampirze" Wojciecha Chmielarza czytanie jego powieści kryminalnych nazwałam czystą przyjemnością. Podtrzymuję to zdanie po lekturze trzech kolejnych książek autorstwa Chmielarza.
Przeczytałam trzy pod rząd powieści z serii o komisarzu Mortce. W takiej kolejności: "Przejęcie", "Podpalacz", "Farma lalek". Okazało się oczywiście, że kolejność czytanie powinna być inna. Zgodnie z kolejnością powstawania, czyli: "Podpalacz", "Farma lalek", "Przejęcie". Jeżeli ktoś ma taką możliwość l...
Autor: J
Data dodania: 04.05.2021 06:31
Oj, słabiutki ten rok będzie...
S t y c z e ń 2 0 2 1
1. Słowo o Jakubie Szeli (2,0) ebook
Po ten poemat w formie ebuka z Wolnych Lektur sięgnąłem na fali zainteresowania tematem, wywołanej zeszłoroczną lekturą "Baśni o wężowym sercu". Jak już jednak niejednokrotnie się przekonałem, poezja nieszczegółnie do mnie przemawia. Zwłaszcza autorstwa działaczy komunistycznych i członków KPZR.
M a j 2 0 2 1
2. Tajemnicze życie grzybów (3,5) audio
Mnóstwo wiedzy, czasam...
Autor: mirejlle
Data dodania: 14.04.2022 16:36
31-32
Farma lalek
Ocena: 4,5
Przejęcie
Ocena: 4
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał
Nie mam zbyt wiele do powiedzenia, czytam takie kryminały tak, jak ludzie oglądają seriale. Zainteresować się podczas czytania i dosyć szybko zapomnieć. Ale rzeczywiście intrygi dosyć ciekawe.
33.
Zbyt inteligentni, żeby żyć szczęśliwie
Ocena: 4,5
Gatunek: nauki społeczne
Dobrze i niedobrze. Nieźle się czyta o tym, że nie jest się wyjątkiem i inni mają podobnie. Ale książka dużo traci na swoim przega...