Autor: Rbit
Data dodania: 24.10.2016 08:48
PAŹDZIERNIK
98. Cyrankiewicz: Wieczny premier (3,5)
W tym roku wysoki poziom biografii wyznaczył Grzegorz Piątek swoim "Sanatorem" o Stefanie Starzyńskim. Liczyłem w przypadku Cyrankiewicza, na coś równie dobrego. Niestety zawiodłem się. Jest co najwyżej poprawnie. Chronologiczne cytowanie kilku źródeł, bez głębszej myśli przewodniej, poza tym, że Cyrankiewicz po doświadczeniach obozowych chciał po prostu wygodnie żyć.
99. Prawo Parkinsona albo W pogoni za postępem (4,5)
Opisane z typowo...
Autor: Fiona54
Data dodania: 17.01.2019 11:56
Styczeń to dobry miesiąc do podsumowań. Podsumowując lektury ostatniego kwartału 2018 roku, muszę powiedzieć, które z nich polecam szczególnie, które można przeczytać, a które niekoniecznie. To, czy ktokolwiek skorzysta z moich sugestii, oczywiście zależy od gustu literackiego czytającego.
Dwie kolejne części Sagi moskiewskiej Wasilija Aksionowa tj. "Wojna i więzienie" oraz "Więzienie i pokój" polecam szczególnie. Obecnie, kiedy nie ma czasu na naukę historii, a liczni interpretatorzy dziejów...
Autor: Monika.W
Data dodania: 18.01.2019 07:38
STYCZEŃ
1. Wyjście awaryjne: O zmianie wyobraźni politycznej, ocena: 5
Esej polityczny. Bardzo współczesny i aktualny. O tym co tu i teraz - dlaczego tutaj jesteśmy. I czy jest jakaś nadzieja. Trzeba czytać takie rzeczy, układają w głowie, pokazują pewne rzeczy, które umknęły. Polecam każdemu myślącemu, który nie zgadza się na obecnie dokonany w Polsce podział i zastanawia się, czy możliwe jest coś innego niż obecny dwu-podział. Podział, który do niczego nie prowadzi i niczego nie buduje.
...