Autor: Rbit
Data dodania: 24.10.2016 08:48
PAŹDZIERNIK
98. Cyrankiewicz: Wieczny premier (3,5)
W tym roku wysoki poziom biografii wyznaczył Grzegorz Piątek swoim "Sanatorem" o Stefanie Starzyńskim. Liczyłem w przypadku Cyrankiewicza, na coś równie dobrego. Niestety zawiodłem się. Jest co najwyżej poprawnie. Chronologiczne cytowanie kilku źródeł, bez głębszej myśli przewodniej, poza tym, że Cyrankiewicz po doświadczeniach obozowych chciał po prostu wygodnie żyć.
99. Prawo Parkinsona albo W pogoni za postępem (4,5)
Opisane z typowo...
Autor: beatrixCenci
Data dodania: 05.01.2018 17:02
STYCZEŃ
1. O sztuce (5.5) - bardzo przystępnie i ciekawie napisany wstęp do historii sztuki z pięknymi reprodukcjami (a do tego akurat tych dzieł, które zostały opisane, co się, niestety, w książkach poświęconych sztuce raczej rzadko zdarza). Niektóre rozdziały nieco skrótowe, ale pozycja i tak liczy sobie 700 stron sporego formatu, choć autor bardzo się starał o zwięzłość.
2. Człowiek bez psa (3.5) - inspektor Barbarotti całkiem mi przypadł do gustu, natomiast rodzina Hermanssonów wynudziła ...