Autor: Louri
Data dodania: 13.10.2017 12:10
2004: Koniec świata w Breslau
2005: Foresta Umbra
2006: Pismak
2007: Dwanaście
2008: Uwikłanie
2009: 21:37
2010: Polichromia
2011: Topielica
2012: Ziarno prawdy
2013: Ofiara Polikseny
2014: Pogrom w przyszły wtorek
2015: Przejęcie
2016: Czytanie z kości
2017: R.I.P.
2018: Tylko umarli wiedzą
2019: Skaza
2020: Roztopy
2021: Wiosna zaginionych
2022: Żadnych bogów, żadnych panów
2023: Krzywda
Nagroda Czytelników Wielkiego Kalibru:
2012: Kiedy Atena odwraca wzrok
2013: Skrzyd...
Autor: jolekp
Data dodania: 04.01.2018 09:16
[UWAGA. Ponieważ czytatka się systematycznie rozrasta, opinie umieszczam w paplach, żeby nie przerażać kilometrową długością. Nie ma tam spoilerów (chyba że zaznaczę inaczej), można odkrywać spokojnie ;).]
~Styczeń
1. Rzymianami bendąc - 5.0
(Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Autor: Fiona54
Data dodania: 17.01.2019 11:56
Styczeń to dobry miesiąc do podsumowań. Podsumowując lektury ostatniego kwartału 2018 roku, muszę powiedzieć, które z nich polecam szczególnie, które można przeczytać, a które niekoniecznie. To, czy ktokolwiek skorzysta z moich sugestii, oczywiście zależy od gustu literackiego czytającego.
Dwie kolejne części Sagi moskiewskiej Wasilija Aksionowa tj. "Wojna i więzienie" oraz "Więzienie i pokój" polecam szczególnie. Obecnie, kiedy nie ma czasu na naukę historii, a liczni interpretatorzy dziejów...
Autor: ahafia
Data dodania: 28.02.2019 22:04
Imponująca liczba przeczytanych książek, w znacznej mierze dzięki czytnikowi, bo ebooki czytam, nie wiedzieć czemu, szybciej.
1./6/ Dni: Dziennik z Tangeru 1987-1989 - to zapiski zbliżającego się już do osiemdziesiątki pisarza i kompozytora.
Autor twierdził, że nigdy nie odczuwał potrzeby prowadzenia dziennika, mimo to uległ prośbom wydawnictwa i przez dwa lata wypełniał zobowiązanie. Nie sposób się jednak oprzeć wrażeniu, że działał pod przymusem i pisał bez wewnętrznej potrzeby, a może n...
Autor: koczowniczka
Data dodania: 11.06.2019 17:06
Uwaga, w poniższej czytatce znajduje się cytat o brutalności wobec kotów!
„Usiadła na ławeczce przed zabudowaniami. Zaraz zza rogu wybiegł kot gospodarzy, duży i futrzasty, i zaczął się do niej łasić. Podrapała go za uchem. Miał za krótki ogon, jakby ucięty w połowie i zakończony półokrągłą nierówną bulwą.
– Lis go dorwał – usłyszała za sobą głos. (...) Lis ujebał go w ogon. Wdało się zakażenie, trzeba było obciąć.
– I weterynarz obciął go tak wysoko?
– A gdzie tam. Stary to załatwił siek...
Autor: mirejlle
Data dodania: 07.06.2020 18:02
44.
Żmijowisko
Ocena: 5,5
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Ależ się to dobrze czytało, wsiąkłam. Wiele scen bardzo dobrze napisanych, próbowałam wymyślić kto i dlaczego, ale autor mnie nabrał, co oczywiście świadczy o nim jak najlepiej. Dobra charakterystyka postaci, ich zachowań, decyzji, emocji.
45.
TOPR: Żeby inni mogli przeżyć
Ocena: 4
Gatunek: literatura faktu
Pierwszy raz spotkałam się z tak fatalnie napisanym reportażem. Mimo chwytliwego tematu. Bardziej bym skorzystała, gdyby...
Autor: mirejlle
Data dodania: 05.01.2021 21:45
Liczba przeczytanych książek: 107
Liczba książek wg miesięcy:
styczeń – 8
luty – 4
marzec – 7
kwiecień - 13
maj - 11
czerwiec - 5
lipiec - 6
sierpień - 6
wrzesień - 11
październik - 12
listopad - 12
grudzień - 12
Średnia ocen: 4,80
Rozkład ocen:
6 x3
5,5 x9
5 x31
4,5 x27
4 x28
3,5 x3
3 x2
2,5 x2
2 x1
1 x1
Podział na gatunki:
Literatura piękna:
biografia, autobiografia, pamiętnik x8
dziecięca, młodzieżowa x27
fantasy x7
historyczna x3
Horror x1
literatura fa...