Dzisiaj wzięło mnie na wspominki. Przeglądałam swoje zeszyty, w których zapisywałam przeczytane książki. Zaczęłam to robić dopiero w 1982 roku, żałuję że nie wcześniej. Mogłam zacząć już w podstawówce. Ciekawe teraz dla mnie byłoby prześledzić ówczesne lektury.
Z każdego roku wypisałam po kilka najciekawszych dla mnie książek. Może kogoś zainteresują i sięgnie po niektóre z nich. Książki czytałam dawno, więc oceny są takie jak pamiętam daną książkę, teraz mogłyby być inne.
Lata 1982 - 2002
1982
Przeczytałam 66 książek, głównie powieści zagraniczne i polskie oraz trochę kryminałów. Najciekawsze:
-
Sława i chwała: Tom 1 (
Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter))
(ocena 5) 3 tomy
-
Szachinszach (
Kapuściński Ryszard)
(5)
-
Droga do Indii (
Forster Edward Morgan)
(5)
-
Franny i Zooey (
Salinger Jerome David)
(4)
-
Wyżej podnieście strop, cieśle; Seymour - introdukcja (
Salinger Jerome David)
(4)
-
Serce to samotny myśliwy (
McCullers Carson)
(5)
-
Na podbój Księżyca (
Mailer Norman Kingsley (właśc. Mailer Nachum Molech))
(4)
-
Konsul honorowy (
Greene Graham)
(4) i jeszcze 4 inne książki tego autora
-
Machina miłości czystej i wszetecznej (
Murdoch Iris)
(4) i jeszcze 2 inne
1983
78 książek. Zaczęła się moja przygoda z fantastyką, głównie z SF, za sprawą książki
Dzień tryfidów (
Wyndham John)
(5), którą podsunął mi brat. W roku tym przeczytałam 28 książek SF. Najciekawsze książki:
-
Napoleon (
Tarle Eugeniusz (Tarle Jewgienij))
(4)
-
Opowieści ewangelistów (
Kosidowski Zenon)
(4)
-
Solaris (
Lem Stanisław)
(5)
-
Limes inferior (
Zajdel Janusz A. (Zajdel Janusz Andrzej))
(5)
-
Robot (
Wiśniewski-Snerg Adam)
(6)
-
Syreny z Tytana (
Vonnegut Kurt (Vonnegut Kurt Jr))
(5)
odkryłam też fantasy w najlepszym wydaniu, czyli
cykl
Władca Pierścieni J.R.R. Tolkiena (6)
1984
62 książki. Dalej SF (17 książek), ale też Saga rodu Forsyte'ów. Najciekawsze:
-
Młode lwy (
Shaw Irwin)
(5) 2 tomy
- cykl
Kwartet aleksandryjski Lawrence Durrella (5) 4 tomy
-
Długi tydzień w Parkman (
Jones James)
(5) 2 tomy
-
Ubik (
Dick Philip K. (Dick Philip Kindred))
(5)
-
Saga rodu Forsyte'ów (
Galsworthy John)
(5) 3 tomy
-
Nowoczesna komedia (
Galsworthy John)
(5) 3 tomy
-
Koniec rozdziału (
Galsworthy John)
(5) 3 tomy
1985
74 książki. Książek SF - 13, kryminałów - 19. Najciekawsze:
-
Tytus Groan (
Peake Mervyn Laurence)
(6)
-
Cienka czerwona linia (
Jones James)
(5,5)
-
Wichrowe Wzgórza (
Brontë Emily Jane (pseud. Bell Ellis))
(5)
-
Pewnego dnia o zmierzchu świata (
Saroyan William)
(5)
-
Fridtjof, co z ciebie wyrośnie?: Opowieść o Nansenie (
Centkiewicz Czesław Jacek,
Centkiewicz Alina (Centkiewiczowa Alina))
(5)
-
Stąd do starożytności (
Krawczuk Aleksander)
(5)
1986
58 książek. Najciekawsze:
-
Diuna (
Herbert Frank)
(5) i tom 2
-
Poza miastem (
Priestley J. B. (Priestley John Boynton))
(5)
-
Londyn (
Priestley J. B. (Priestley John Boynton))
(5)
-
W rzecz wstąpić (
Choromański Michał) (5)
-
Most San Luis Rey (
Wilder Thornton)
(6)
-
Liliowa taksówka (
Déon Michel)
(5)
1987
31 książek. Najciekawsze:
-
Statek szaleńców (
Porter Katherine Anne) (5)
-
Schodami w górę, schodami w dół (
Choromański Michał)
(4)
-
Miłosny atlas anatomiczny (
Choromański Michał)
(4)
-
Sedno sprawy (
Greene Graham)
(4)
-
Małgosia contra Małgosia (
Nowacka Ewa)
(4)
1988
19 książek. Najciekawsze:
-
Szklany klosz (
Plath Sylvia)
(5)
-
Pożegnanie z Afryką (
Blixen Karen (pseud. Dinesen Isak lub Andrézel Pierre))
(6)
-
Lewa ręka ciemności (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(5)
1989
31 książek. Najciekawsze:
-
Fundacja i Imperium (
Asimov Isaac)
(5) to pierwsza książka, którą przeczytałam po 11 miesiącach od urodzenia córek
-
Druga Fundacja (
Asimov Isaac)
(5)
-
Budowa Jalny (
Roche Mazo de la (właśc. Roche Marie Sophie lub Roche Mazo Louise))
(4) pierwszy tom cyklu
Rodzina Whiteoaków. W kolejnych latach będę czytać tę sagę
-
Crimen: Opowieść jarmarczna (
Hen Józef (właśc. Cukier Józef Henryk))
(5)
-
Boczne drogi (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(5) i jeszcze 6 książek tej autorki
1990
42 książki. Dalej Chmielewska i Rodzina Whiteoaków. Rzuciłam się na kryminały, przeczytałam ich 17. Najciekawsze książki:
-
Dziewięciu książąt Amberu (
Zelazny Roger)
(4)
-
Karabiny Avalonu (
Zelazny Roger)
(4)
-
Emilka ze Srebrnego Nowiu (
Montgomery Lucy Maud)
(4) 3 tomy
-
Klejnot Korony (
Scott Paul (1920-1978))
(5) cykl
Klejnot Korony, przeczytałam trzy tomy
-
Córka czasu (
Tey Josephine (właśc. MacKintosh Elizabeth))
(5)
1991
18 książek. Dalej Rodzina Whiteoaków. Najciekawsze:
-
Ogniem i mieczem (
Sienkiewicz Henryk (1846-1916))
(5) nie czytana dotychczas
-
Policjanci (
Uhnak Dorothy)
(4)
1992
50 książek. W tym kilkanaście kryminałów i 13 harlequinów. Odkryłam Musierowicz i jej cykl
Jeżycjada. Najciekawsze książki:
-
Kochanek (
Duras Marguerite (właśc. Donnadieu Marguerite))
(4)
-
Kocia kołyska (
Vonnegut Kurt (Vonnegut Kurt Jr))
(5)
-
Człowiek z Wysokiego Zamku (
Dick Philip K. (Dick Philip Kindred))
(5,5)
-
Czarnoksiężnik z Archipelagu (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(5) przeczytane 4 tomy cyklu
Ziemiomorze
-
Szósta klepka (
Musierowicz Małgorzata)
(5) i kolejne 3 książki z cyklu. Mam przeczytane wszystkie tomy cyklu
-
Morderstwo w Boże Narodzenie (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
(4) i jeszcze 6 książek Christie
1993
23 książki. Dalej Musierowicz. Najciekawszą była
-
Możesz uzdrowić swoje życie (
Hay Louise L.)
(6) - jedna z najważniejszych dla mnie książek
1994
41 książek. Najciekawsze:
-
Lampart (
Lampedusa Giuseppe Tomasi di)
(6)
-
Wyjdź za mnie! (
Updike John)
(5)
-
Potęga podświadomości (
Murphy Joseph)
(5)
-
Tao Kubusia Puchatka (
Hoff Benjamin)
(6)
-
Te Prosiaczka (
Hoff Benjamin)
(6)
1995
32 książki. Najciekawsze:
-
Niebiańskie proroctwo (
Redfield James)
(5)
-
Życie po życiu (
Moody Raymond A.)
(4)
-
Jak przestać się martwić i zacząć żyć (
Carnegie Dale)
(5)
-
Jak być egoistą czyli Jak żyć szczęśliwie, nawet jeśli innym to się nie podoba (
Kirschner Josef)
(5)
-
Optymizmu można się nauczyć: Jak zmienić swoje myślenie i swoje życie (
Seligman Martin E. P.)
(5)
-
Opowieść podręcznej (
Atwood Margaret)
(4)
-
Gra Geralda (
King Stephen (pseud. Bachman Richard, Evans Beryl))
(5)
1996
33 książki. Najciekawsze:
-
Toksyczni rodzice: Jak się uwolnić od bolesnej spuścizny i rozpocząć nowe życie (
Forward Susan)
(4)
-
Czwarty instynkt - głos duszy (
Stassinopoulos-Huffington Arianna (Huffington Arianna))
(5)
-
Świat Zofii (
Gaarder Jostein)
(6)
-
Perswazje (
Austen Jane)
(5)
-
Krew elfów (
Sapkowski Andrzej)
(5)
-
Czas pogardy (
Sapkowski Andrzej)
(5)
1997
18 książek. Najciekawsze:
-
Za głosem serca (
Lindsey Johanna)
(4)
-
Chrzest ognia (
Sapkowski Andrzej)
(5)
1998
25 książek. Najciekawsze:
-
Wieża Jaskółki (
Sapkowski Andrzej)
(5)
-
Grzeczne dziewczynki idą do nieba, niegrzeczne idą tam, gdzie chcą (
Ehrhardt Ute)
(5)
-
Jak tak można!? Bez charakteru! Bez odwagi! Bez sumienia! (
Schlessinger Laura)
(4)
-
Mansfield Park (
Austen Jane)
(5)
-
Muzyka plaży (
Conroy Pat)
(5)
1999
6 książek. Najciekawsza:
-
Rozmowy z Bogiem (księga pierwsza) (
Walsch Neale Donald)
(5)
2000
27 książek. Najciekawsze:
-
Rozmowy z Bogiem (księga druga) (
Walsch Neale Donald)
(5)
-
Rozmowy z Bogiem (księga trzecia) (
Walsch Neale Donald)
(5)
-
Valis (
Dick Philip K. (Dick Philip Kindred))
(5)
-
Dom dzienny, dom nocny (
Tokarczuk Olga)
(6)
-
Alchemik (
Coelho Paulo)
(5)
-
Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam (
Coelho Paulo)
(4)
-
Weronika postanawia umrzeć (
Coelho Paulo)
(5)
-
Szklany klosz (
Plath Sylvia)
(5)
-
Krucjata Bourne'a (
Ludlum Robert (pseud. Ryder Jonathan lub Shepherd Michael))
(5)
-
Ultimatum Bourne'a (
Ludlum Robert (pseud. Ryder Jonathan lub Shepherd Michael))
(5)
2001
10 książek. Najciekawsze:
-
Dziennik Bridget Jones (
Fielding Helen)
(5)
- 5 książek M. Musierowicz z cyklu "Jeżycjada"
2002
43 książki. Zaczęła się moja fascynacja książkami fantasy, przeczytałam ich 23. Najciekawsze książki:
- cykl
Władca Pierścieni (6) powtórka
-
Silmarillion (
Tolkien J. R. R. (Tolkien John Ronald Reuel))
(6)
-
Harry Potter i kamień filozoficzny (
Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert))
(5) i trzy kolejne tomy cyklu
-
Świat Czarownic (
Norton Andre (Norton Alice Mary))
(4) i jeszcze 12 tomów z serii
Świat Czarownic
-
Królowa Zimy (
Vinge Joan D.)
(6)
-
Królowa Lata: Zmiana (
Vinge Joan D.)
(5,5)
-
Królowa Lata: Powrót (
Vinge Joan D.)
(5,5)
Lata 2003 - 2023 w
Najciekawsze książki, które przeczytałam w ciągu 42 lat. Część 2
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.