Autor: beatrixCenci
Data dodania: 15.01.2020 00:06
STYCZEŃ
1. Był sobie chłopczyk (5) - świetnie napisany reportaż o rozdzierająco smutnym przypadku, solidny materiał do przemyśleń, choćby na temat źródeł takiej postawy rodziców wobec własnych dzieci (autorka nie wspomina, żeby matka czy ojciec byli maltretowani w dzieciństwie, trochę mi tu tego zabrakło). Za cokolwiek nietrafione uważam zaś wiązanie wydarzeń z historią regionu...
2. Abecadło Kisiela (4) - zbiorek krótkich biogramów i anegdot o mniej i bardziej znanych postaciach polskiej poli...
Autor: beatrixCenci
Data dodania: 31.01.2021 20:53
STYCZEŃ
1. Obrazy Włoch (5) t.2 - pięknie opisana podróż po Włoszech i tamtejszej sztuce, czasami tylko irytuje (nad)używanie przez autora pierwszej osoby liczby mnogiej i silna niechęć do Rafaela. W ostatnim rozdziale autor wspomina początek pierwszej wojny światowej, więc siłą rzeczy trochę się od tego czasu pozmieniało lub znikło na zawsze, jednak nadal jest to ciekawa lektura do powolnego smakowania (oraz intensywnego google'owania opisywanych miejsc i dzieł sztuki).
2. Kawabata Yasunari "...