Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tym razem trafiło mi się: Wybór Poezji - Staff Leopold (4) Większy kawałek świata - Chmielewska Joanna (5) Wrzos - Rodziewiczówna Maria (5) Delta Wenus - Nin Anais (4)
Moim zdaniem "Jeźdźcy smoków" to dobry przykład na to, że smoki nie muszą być zawsze istotami magicznymi i występowac tylko w fantasy. Też się zdziwiłam gdy po przeczytaniu ksiąki się dowiedziałam, że jest ona klasyfikowana jako Science fiction. Ale fantasy to z pewnością nie jest, bo nie ma w niej ani krzty magii. Ja zawsze mówiłam, że to cykl z dużą przewagą 'fiction' nad 'science'. Jedyna książką typowo s-f mogłyby być "Nrod...
2 kojarzy mi się z "Magnusem w niebezpieczeństwie". Szwed to napisał, ale nie pamiętam nazwiska w tej chwili...
Ja natomiast nie widzę dużej różnicy :) na pewno jest znacznie gorzej przy Królestwie Światła. Jakby się pomysły kończyły... Opowieści na ogół są całkiem przyjemne, ale jak się czyta z 20 pod rząd, to ma się wrażenie, że gdzieś to już było... także radzę dozować je sobie, nie czytać wszystkich od razu. Czarnoksiężnik natomist jest po prostu dobry.
Co to znaczy opisać miasto? Pytanie to stawiano sobie na wiele sposobów. Od najdawniejszych czasów w przestrzeni kultury rysują się sylwetki miast-symboli. Mykeny, Troja, Ateny, Rzym, Jerozolima, Sodoma, Gomora, Niniwa... Miasta błogosławione i miasta potępione; miasta "wieczne", chociaż niejednokrotnie umarłe... Grobowce i ruiny, sny o potędze, marzenia architektów i utopistów... Znaczny udział w kształtowaniu się literackich opisów miast mia...
Tak, wyprawa badawcza opisana w "Survey PERN" (opowiadaniu ze zbioru "Chronicles of Pern", nie przetłumaczonego na polski, z tego co mi wiadomo), trafiła na Przerwę właśnie gdy planeta się odradzała. W tym samym zbiorze było też opowiadanie "Rescue Run" o wyprawie ratowniczej. To mi akurat jkos nie pasuje do reszty cyklu.
Antonio Pereira to wybitny pisarz i poeta hiszpański związany z regionem Kastylia i León, zdobywca wielu nagród literackich, zarówno za twórczość epicką ,jak i poetycką. Urodził się w 1923 roku w Villafranca del Bierzo, jednej z najważniejszych i najpiękniejszych miejscowości leżących na trasie pielgrzymek do Santiago de Compostela. W jego utworach przeważa klimat północnej Hiszpanii, mniej znanej polskiemu czytelnikowi od "gorącego" południa. ...
Praca wybitnego etnologa przybliża nam barwny i tajemniczy świat tradycyjnych wierzeń ludowych Tajwanu. Autor prezentuje w niej typologię ułatwiającą zrozumienie relacji między rozmaitymi bóstwami. Ich różnorodność jest zadziwiająca, wynikająca z połączenia pradawnych kultów animistycznych. [Księgarnia Akademicka, 2007]
"Księga Przyjaciela i Umiłowanego" to bez wątpienia najważniejszy tekst Llulla, zawiera przedstawiony w zwięzłej formie nie tylko cały system filozoficzny autora, ale też jego życie, doświadczenia gorzkie i radosne, podporządkowane jednej idei bezgranicznej, transcendentalnej miłości. Życie Ramona Llulla, znanego pod łacińskim mianem Raimundusa Lullusa, było tak niezwykłe, że wydaje się zmyślone: poeta urodził się w Palmie na Majorce najprawdopod...
I jak się podobała wam ta książka? Ja osobiście Coelho nie czytałem dużo ale kilka trafiło mi w łapki, tę akurat od mojej dziewczyny przejąłem... :) bardzo mi się podobała, chociaż była bardzo kobieca - ale czasami można sobie taką historię o miłości przeczytać bez uszczerbku na honorze... ;] zwłaszcza od Coelho :)
Pokaż moje zdanie, w którym niby zabrzmiała pogarda! Żadnego zdania, które napisałam nie da się podciągnąć pod to określenie. Jestem częścią masy i poczułam się dotknięta.
No to gratulacje :) Nie rozumiem tylko dlaczego miałabym czekać na przeczytanie jakiejś książki żeby zrobić coś ze swoim życiem. Przecież ono jest tylko jedno. I to niezbyt długie :)
Właśnie przeczytałam "Pianistkę". Przez tydzień żyłam jak zahipnotyzowana i wiem, że - jak przeczytałam gdzieś w Internecie- "po tej książce nic już nie będzie jak dawniej". Nie będę pisać o łamaniu stereotypów, bo jasne jest, że książka ta w żadnych ramach się nie mieści. Główna bohaterka to kobieta jakich wiele, w wieku 35 lat nadal mieszka z matką, no tak wyszło - mogłoby się wydawać. Jednak Jelinek nie pozostawia na niej s...
Hrabal, B. - Przerwy w zabudowie (5) Eco, U. - Drugie zapiski na pudełku od zapałek (5) Lindsay, J. - Demony dobrego Dextera (5) Woolf, V. - Chwile wolności (5) Puszkin, A. - Dama pikowa (4) Conrad, J. - Laguna (6)
Czytam, zbyt pobieżnie i szybko by oceniać:-(Jeśli w ogóle czytam:-( Takie życie:-(
Wydaje mi się, że powinnaś przeczytać poprzednie tomy, "Letni deszcz" to kontynuacja wątków z nich.
Bardzo mile wspominam "Dom z papieru", świetna historia, dobrze napisana.
R.Fulghum "Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu" 5 D.Osamu "Zmierzch" 4 A.Oz "Rymy życia i śmierci" 4 H.Murakami "Po zmierzchu" 4 S.MacDonald "Godzina przed świtem" 4 P.Abrahams "Zabawa w porwanego" 4 J.Simpson "Dotknięcie pustki" 5 H.Coben "Obiecaj mi" 3 R.Paasonen "Pozycja słońca" 4 E.Wojnarowska "Niekochani&quo...
Gratulacje dla wszystkich, podziękowania dla Librarianki! Nie było aż tak marnie w moim przypadku, jak czasem, ale szczególnych powodów do dumy również nie mam. ;]
"Zaczarowane baletki" Noel Streatfeild, czyli zaległości z dzieciństwa ciąg dalszy.
Właśnie kończę czytanie książki. Powiem szczerze, jest przezabawna. A że czytam ją w przeróżnych środkach lokomocji, bardzo mi odpowiadają krótkie, zabawne, nie pozbawione swoistego filozofowania historyjki. Ciekawam samego miejsca...
Jeśli o Brzezińskiej mowa, pytanie mam. Czy można zacząć czytanie od "Letniego deszczu", czy znajomość poprzednich tomów jest absolutnie konieczna? Dostałam trzeci w prezencie i nie wiem, co począć. ;f
Mam nadzieję, że wiesz, iż takiej zwykłej taśmy klejącej do książek się nie używa, bo długofalowo je niszczy.
Cudne! Yyy, znaczy, brudne. Niczym brulion. XD
Jutro (bo na razie jestem poza) będę w domu, odszukam i skontroluję, czy to na pewno to, czy nie jest zbyt złachane, może wymaga podlepienia tu i ówdzie taśmą klejącą i mogę ci pożyczyć do przeczytania, chcesz? :) Ale pożyczyć, bo przywiązana jestem...
*** MAJ *** - Waris Dirie & Cathleen Miller, "Kwiat pustyni" (3) - Herbie Brennan, "Purpurowy Cesarz" (3+) - Krystyna Siesicka, "Jezioro Osobliwości" (3) - Charlotte Brontë, "Dziwne losy Jane Eyre" (4) - Pierre la Mure, "Moulin Rouge" (5) - Katherine Paterson, "Most do Terabithii" (5) (ZZD) - Terry Pratchett, "Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku" (4+)
"Samotność w Sieci" - książka, co by nie mówić, dobra (a przynajmniej niezła); za to film - po prostu porażka, po raz pierwszy w życiu miałam ochotę uciec z kina (mimo Cieleckiej i Chyry). Najbardziej zdenerwowało mnie całkowicie zmienione zakończenie - przekręcone o 180 stopni w stosunku do książki. A co do "Rozważnej i romantycznej" - obie wersje świetne, chociaż nie była to przecież najlepsza powieść Austen (dobra, ale nie...
No i proszę, książki poszły dziś przed południem :)
29 książek ocenionych w ciągu ostatnich 30 dni. Ale to niemożliwe przeczytać tyle, prawda? Tak, naprawdę przeczytanych jest tylko 9 1. Atrament (Duncan Hal) [5] - piętna, trudna i skomplikowana 2. Jak zostać pisarzem fantastą (Bułyczow Kir) [4] - autobiografia, nie poradnik 3. Kot, który czytał wspak (Braun Lilian Jackson) [4] - koci kryminał 4. Kot, który jadał wełnę (Braun Lilian Jackson) [5] - koci kryminał z kocimi kłakami 5. Mafia nie...
Ja jak zawsze chętnie. Ale co to znaczy szybciutko? Tak już, zaraz? ;-) Czy przyszły weekend też wchodzi w grę?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)