Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mam jedną znajomą, która wielbi kryminały Mankella i ma wszystkie. Cichutko czekam, aż kupi i "Chińczyka". ;) Jak przeczytam, to zaraz dam znać. :)
Tego całkiem najnowszego nie czytałam. Jak przeczytasz to koniecznie daj znać! Ja jestem na etapie Morderstw w Midsomer :-)
Chętnie. Jutro napiszę do Ciebie maila. Pozdrawiam :)
Kochany Mikołaju/ lub Pani Mikołajowo - choć wydaje mi się, że chodzi o Mikołaja - dziękuję Ci bardzo za Carvera - " O czym mówimy, kiedy mówimy o miłości". Jestem cholernie szczęśliwa i dziękuję Ci bardzo! Miałam okropny weekend a Ty poprawiłeś mi humor. Dużo dobrego Tobie życzę i dzięki za karteczkę!
I słusznie robisz, że polujesz. :) Wciąż mi się wydaje, że pierwszy tom Larsona jest ciut lepszy niż następne dwa (ale tylko ciut), może dlatego, że pierwszy powalał swoją odmiennością i odstawaniem w górę, a po nastęnych już czegoś takiego właśnie oczekiwałam. Jak się ma takie porówanie, to potem aż głupio czytać jakiś chłam; chyba się skuszę na nowego Mankella, jak będzie skąd pożyczyć, ale poza tym nie widzę nic pociągającego w zalewie byle...
Larssona przeczytałam pierwszy tom jeszcze w październiku i teraz obsesyjnie poluje na następny. I podzielam Twój żal. Rzadko się coś tak dobrego trafia.
Hi, hi, hi! Lepiej powiedz, co czytałeś. :)
Tak, zgadzam się ciekawość to koło napędowe chęci poznawania. Przeciętna szkoła zabija tę ciekawość w dziecku, budzi natomiast chęć dostosowania się do wymogów, bo taka postawa jest nagradzana. Ciekawość może prowadzić do niebezpiecznego wychylania się lub nawet wychodzenia z szeregu, a to jest niewygodne. Selekcja negatywna do zawodu nauczyciela istnieje, czy się to komuś podoba, czy nie. Co nie znaczy, że nie ma nauczycieli-pasjonatów, ludz...
Witam, byłabym bardzo zainteresowana książką "Sceny z życia pozamałżeńskiego". Mogłabym się wymienić za "Listy pisane miłością" Pattersona, jeśli jesteś zainteresowana :) Pozdrawiam
Weronika jest z natury pesymistką. nie wierzy w siebie ani w to, że odnajdzie w życiu szczęście i miłość. Zapamiętale czyta "Zmierzch" i skrycie marzy o wielkim, wyjątkowym uczuciu oraz księciu, zbyt doskonałym, by mógł być prawdziwy. Idealny chłopak rodzi się w wyobraźni dziewczyny i żyje w świecie wirtualnym, w prowadzonym przez nią blogu. Czy rzeczywistość może się upodobnić do marzeń? Najnowsza powieść Małgorzaty Gutowskiej-Adamczy...
Grrrr!!!! Grrrr!!! Grrr!! - zagrzmiał Misiak zarówno na Herminię jak i na Marylka:D
Ja w Przybylskim znowu utknęłam. Albo mi nie pasuje jego pisanie, albo też za jakieś 50 stron stanie się ciekawszy. Na razie to jakieś zlepki listów. I niestety - nic więcej.
Mój listopad: • Dom nad rozlewiskiem (3) • Rodzina Rasków (5,5) • Nigdy cię nie opuszczę (4) • Grzeszni papieże: Dolce vita na dworze watykańskim w średniowieczu i renesansie (2,5) • Człowiek, który zdemoralizował Hadleyburg (5) • Król Edyp (4) • Mroki dnia (5) • Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią (6) teraz czytam: Schizofrenia
Życzę pozytywnego zaskoczenia!
Misiak297... Mikołaj poprosił mnie, aby Ci tu napisać, że: Nie masz za co dziękować :-) To tylko taki skromny podarek w podzięce za Twoje szumne recenzje, które z każdym dotknięciem klawiszy zostawiają coraz to wyraźniejsze ślady:) Ślady w pamięci wielu, zachęcając ich do poznania wychwalanych przez ciebie autorów, bohaterów, tytułów, albo też powtórnego przeżycia przygód opisywanych w książkach, które opisujesz, przybliżając wszystkim:)
U mnie tak sobie w listopadzie. 1. Konarmia, Izaak Babel, 5 Rzeczywiście pisze niesamowite opowiadania. Może są zbyt okrutne, ale i czasy opisywane były okrutne - warsztat jednak rewelacyjny. 2. Korzenie totalitaryzmu, Hannah Arendt, 5 Wreszcie skończyłam, czytałam kilka miesięcy. Trop z listów osób związanych z Kulturą paryską. Spodziewałam się trochę czegoś innego. W sumie jednak, jak na książkę o totalitaryźmie, która powstała tuż po ś...
No właśnie! Też jestem ciekawa...
Prawda, że "Tabu" słabiutka? Tak samo ją oceniłam. Pisane na siłę pod z góry przyjęte założenia. Nie mam pojęcia, czemu się ludzie tak zachwycają tą książką.
"Żmija" nie. To zupełnie nie jest Sapkowski. Ani temat, ani styl. Jak obie sagi uwielbiam, tak tego nie da się czytać. Bauman - jak już pisałam - nihil novi. :)
Nie dziwić się bezradności dawnego lekarza na współczesnej sali operacyjnej, lepiej czułby się tam specjalista od komputerów, niż doktor w tużurku. A co ty będziesz robić po geografii? Chyba tylko w szkole uczyć! Czyż nie słyszy się takich słów? Czyż nie oznaczają one selekcji negatywnej? Nie są objawem niskiego prestiżu zawodu? A ja dopiero w wiele lat po szkole polubiłem geografię i dowiedziałem się co wyznaczają te różne zwrotniki i koła...
Biała gorączka (5) Sublokatorka (4,5) Była Żydówka, nie ma Żydówki (4,5) Z Auszwicu do Belsen: Przygody (4) Testament (5) Bieguni (4) W rajskiej dolinie wśród zielska (5) Dzień Ulissesa i inne szkice na tematy niemitologiczne (5) I mam nadzieję skończyć jeszcze dziś: Mój Znak: O noblistach, kabaretach, przyjaźniach, książkach, kobietach.
A jednak "Żmija" - nie? Dlaczego Bauman tak nisko?
Książka jest napisana pięknym językiem – poetyckim, lekko archaicznym, dokładnie takim, jaki uwielbiam. W przeciwieństwie do suchych wywodów Parandowskiego, „Starożytność…” czyta się jak najlepszą powieść, albo może inaczej – fascynującą baśń. Pełną dramatyzmu, ale i wzruszeń. Ładne jest u Zielińskiego jego nienachalne moralizatorstwo, kiedy podaje swoje puenty kolejnych mitów, podobać się również musi podkreślanie niejasności niektórych wątków, ...
z karteczką
Do mojej koleżanki wieku temu co prawda, szły perfumy no i doszły ale tylko flakonik { "po drodze" zawartość się "ulotniła"}! Przypomina mi to historię ze szkoły podstawowej gdy ktoś mi zwinął mój wielokolorowy parasol {parasolkę} i oddal po pół roku z karteczkę - dzięki! Swoją drogą ciekawe czy w tym roku Poczta dostarczy mi kartki świąteczne w styczniu czy w lutym? Jak obstawiacie?
Listopad pod znakiem Magdy Szabo. Zamknięte drzwi - 5 Piłat - 5 Poza tym: Każdy dom potrzebuje balkonu - 4 Potem... - 5 Chata - 2,5 Krajobraz miłości - 5
Nie wiedziałam nawet, że jest też film o pszczelim życiu... ;) Mnie bohaterów "Lektora" polubić trudno i właściwie wcale nie chcę, ale oni nie mają być do lubienia. Tak sądzę. Ani do utożsamiania się. Natomiast wciąż myślę o nich i poszukuję różnych kątów widzenia, z których jeszcze na nich nie patrzyłam. I to też jest wielkość. :)
Wolałabym "Valayo", tak dystyngowanie brzmi ;). No to tym bardziej nie chciałabym, żeby taki film zaginął w toku działań Poczty Polskiej. Kiedyś czekałam 3 miesiące na prezent gwiazdkowy z Kanady - okazało się, ze tkwił w Warszawie i po interwencji moich przyjaciół odesłano go do nadawcy. Za drugim wysłaniem już trafił do mnie. Ale co się nadenerwowaliśmy zaginięciem dość cennej paczki, to nasze.
Biblioteka Uniwersytetu Wrocławskiego jest cudowna - mają wszystkie tomy "Malarstwa...", które tak po prostu można sobie wypożyczyć i wziąć do domu. Niestety nie tylko mnie skusiły te trudnodostępne dzieła - tom drugi i kolejne padły łupem jakiegoś innego amatora Łysiakowego pisarstwa; pozostaje czekać i mieć nadzieję na rychły zwrot.
Moje mikołajowe też nie! Coś jest na rzeczy. :(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)