Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To ja spróbuję: 1. Tresowani węszyciele.Tatuś bardzo chorowity. 2.One zawsze wspomogą. Tatuś nie mamut. 3.Gołąbek z Kapitolu . Tatuś staro-wydmowy. 4.Zimna krew. Tatuś nie chciał Q-7. 5.CV ortodoksa z pałacu. Mamusia lubi żaby.
Cieszę się, że godnie zastąpiłaś vevericę:) Oby te wątki... zapychały ci schowek, jak mnie;] Zuch - marżin nie idzie z czasu duchem... choć może bywa zuchem - 3 (a zastanawiam się, czy nie obniżyć oceny); 30. lipca 2015 Bohaterowie literaccy czytający książki, książki gdzie jedzenie ma głos:) Moje anioły (5; 24. lipca 2015) książki gdzie jedzenie ma głos:) Konkurs jednego wiersza, ocena pierwsza (5,5; 20. lipca 2015) Królewna Wanda (5,5; 2...
Dobry miesiąc mi się trafił! Koronkowa robota (4) [recenzja wysłana do WP; za walory techniczne i motywy literackie dałabym 5, ale opisy okrucieństwa nieco przekraczają mój próg tolerancji] Sarenka (5) [recenzja: Opowieść o miłości i zazdrości ] Opowieści z miasta wdów i kroniki z ziemi mężczyzn (4,5) [Bardzo długa czytatka-remanentka VII 15 (i nie tylko)] Kapłan diabła: Opowieści o nadziei, kłamstwie, nauce i miłości (3,5) [Bardzo długa c...
Opowieść dla przyjaciela (5,5) Szczera, choć niepełna – nieobejmująca zdarzeń od czasu powrotu ze Stanów – piękna i smutna opowieść młodej kobiety na progu śmierci (kiedy zaczynała ją pisać, mogła jeszcze mieć nadzieję, że operacja serca darowała jej trochę więcej czasu; kiedy kończyła, chyba nie miała już złudzeń). Powtórzona po latach, robi jeszcze większe wrażenie, może dlatego, że nastolatka czytająca tak emocjonalną historię najwidoczniej n...
Broad Peak: Niebo i piekło (5,5) - moja recenzja książki Czy warto? Długi film o miłości: Powrót na Broad Peak (4,5) Pustelnik z Krakowskiego Przedmieścia (5) Nomen Omen (4,5) Domofon (4,5) Mały świat don Camilla (4,5) Agatha Raisin i ciasto śmierci (4) Wymyśl siebie od nowa (2,5) Jak zamieszać w swoim życiu czyli Koktajle dla zdrowia i urody (3) Dobre życie: Dieta i rozwój z coachem zdrowia (4) Wzmacniaj odporność prostym pożywieniem (...
No to skoro do Siesickiej ostatecznie się przekonałeś, to ja powtórzę swą literacką prynukę, byś w końcu spróbował Słoneczniki ;p
Nie nie! Jest kropka, 1. powtórka oznacza "pierwsza powtórka" :) Wystawiłbym jakieś 4.0-5.0...
Lipiec: 1.Dlaczego Bóg nienawidzi kobiet? (Stangroom Jeremy) 5,0 2.Lata z Laurą Díaz (Fuentes Carlos) 5,0 3.Religa: Biografia najsłynniejszego polskiego kardiochirurga (Kortko Dariusz, Watoła Judyta) 4,0 4.Waldorff: Ostatni baron Peerelu (Urbanek Mariusz) 5,0 5.Wojna książek: Biblioteka i historia literatury (Tomkowski Jan) 5,5 6.Wojna powietrzna i literatura (Sebald W.G. (pseud.) 4,0
Dobrze widzę, że dałeś 1 "Buszującemu..."? A ja lubiłem "Kubusia...", choć oczywiście nie czyta się tego tak dobrze jak np. XIX-wieczne powieści
1. Charaktery czyli Obyczaje naszych czasów (3) - chyba więcej tu "złotych myśli", niż "charakterów", do tego sporo obserwacji nie uderza celnością. Zdarzyło się kilka perełek, jak choćby portrecik niestrudzonego wynalazcy, ale mało... 2. Charaktery (4) - zamieszczone w tym samym wydaniu, co La Bruyere, bo w tłumaczeniu tegoż. I, o ironio, ciekawsze od "Charakterów" La Bruyere'a. Do tego detale z życia starożytnych Greków. 3. Dziennik z wysp Ar...
Ok:)
U mnie niezwykle obfity miesiąc - nie mam pojęcia, kiedy znów się takie lekkie czytanie powtórzy :) Pierwsza połówka miesiąca dużo lepsza, druga mniej, ale nad całym miesiącem świeci świetny Rezerwat (zdanie podziela moja mama, której książkę podsunąłem) 1.(51.) O wciskaniu kitu 5.0 bardzo interesujący esej, notka Psucie rzeczywistości [własna półka] 2.(52.) Buszujący w zbożu 1. powtórka od podstawówki; dziś już bym 6.0 nie wystawił. Bohate...
To zapisz mnie, proszę, do kolejki. :)
[W recenzji odwołuję się do szczegółów fabuły] Narratorką "Między pierwszą a kwietniem" jest Justyna, która powraca do Polski po dwudziestu latach. Znajduje się na zakręcie życiowym, nie po raz pierwszy zresztą. Jako młoda kobieta zostawiła w kraju pięcioletnią córkę oraz ówczesnego partnera i wyjechała do Anglii, wybierając prawdziwą miłość. Teraz – po długim czasie – znowu rewolucjonizuje swoje życie i znów ta decyzja wydaje się jej otocze...
Moja, moja. Mama w kolejce, ale później mogę udostępnić:)
Między pierwszą a kwietniem Twoja?
W Lipcu: 1. Smak szczęścia - (4,5) 2. Po trzecie dla draki - (5) 3. Na wyspie - (6) 4. Uwaga! To może być miłość - (5) 5. Zacząć od nowa- (4,5) 6. Piękny nieznajomy - (4,5) 7. Z tobą lub bez ciebie - (6) 8. Wybrani - (5,5) 9. Dziedzictwo - (5,5) 10. Zagrożeni - (5,5)
Mój czerwiec taki sobie - mało olśnień. Siesicka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. 1 Bal maskowy - 4, dziekuję Olino. Mam duży problem z oceną tej książki. Z jednej strony kunszt niewątpliwy. Z drugiej - powieść dla młodzieży, która rządzi się swoimi prawami. Choć jest tu dramatycznie, to zarazem zbyt gładko, zbyt ckliwie, zbyt powierzchownie. Eva jest postacią nieznośnie kryształową, Endre - trochę nijaki. Kriszti - choć z tej trójki wy...
Ja tam wolę wiedzieć. Dziękuję za tytuł, mam go w planie. :)
Grzebałkowska może Twoja? Masz ją jeszcze?
Otóż to :) Ale wiedząc wcześniej co się stanie (albo nie stanie) to trochę strata dla tempa akcji. Zwłaszcza, że to jakby kryminał. Może więc lepiej nie wiedzieć co to za tytuł, natknąć się przypadkiem, czytać w napięciu, a potem odetchnąć, że piesek przeżył cały i zdrowy nawet nie wiedząc o zagrożeniu - Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.
A ja jestem bardzo ciekaw Twoich wrażeń i wniosków z książki - czy ktoś z nas szedł podobnym tropem? Oby tylko się nie okazało, że wpędziłem Cię w maliny jakimś gniotem ;)
Kupiłam, dzisiaj otrzymałam przesyłkę, postaram się jeszcze w sierpniu przeczytać, bo ciekawa jestem tej książki.
W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak nadrobić zaległości i wziąć się za królową :)
A co było tak bardzo brutalnego w "Naszej szkapie"? Sama proza tamtejszego życia, proza wyjątkowo brutalna, ale nie przypominam sobie motywów męczenia zwierząt czy ludzi.
"Swoją drogą to zabawne, że opisy śmierci zwierząt wywołują większe emocje u czytelników niż śmierć ludzi." A co w tym zabawnego? "Serio rozważam pomysł napisania horroru o zabójcy domowych zwierzaków." W jakim celu? Instruktażowym może?...
Czy brak nastoletnich bohaterów jest mankamentem książki, która ewidentnie nie jest przeznaczona dla młodzieży? Bohaterowie w tej powieści wydali mi się wyjątkowo bogaci, złożeni psychologicznie. Zero magii - bo też książka nie ma magicznej aury, jest po prostu przytłaczająca, nie ma miejsca na magię (bo gdzie? Mamy tu toksyczne, zimne relacje, wielki ból, życiowe przegrane). Erotyka - w wydaniu dla dorosłych. "Ani się pośmiać" - przepraszam,...
Jest udowodnione statystycznie że seryjni mordercy zdecydowanie często mieli w przeszłości epizody zabijania zwierząt (a także późne moczenie w łóżku). Stąd taki opis w kryminale mającym pokazywać portret psychopaty wydaje się całkiem uzasadniony.
To może od razu "Nasza szkapa". I "Antek" dla równowagi. :)
Dlatego, że ja oceniam książki na podstawie tego, ile przyjemności czerpałam z lektury, a nie na podstawie jakichś obiektywnych wartości. Natomiast wątek psa niestety sprawił, że w ogóle nie mam ochoty do tej książki wracać myślami. I naprawdę, fakt, że podobne i gorsze eksperymenty się zdarzały, sytuacji nie polepsza. Wręcz przeciwnie: byłoby fajnie móc powiedzieć sobie, że to tylko fantazja autora. A w przypadku wyszukanych tortur ludzi w kr...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)