Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
miało być: drżącym :))) Przepraszam za literówkę :)
A może spotkał się ktoś z serią o "Sarze",bo ostatnio czytałam pamiętniki Montgomery i natknęłam się o wzmiankę,że ona napisała coś takiego? Ale nie jestem do końca tego pewna.
Nooooo.....ja byłam przerażona myślą, że jego misja może udać się. Bardzo emocjonalnie podchodzę do D-Day, więc (choć to tylko powieść)z drążycym sercem wyczekiwałam momentu, kiedy tego bezwzględnego Igłę dorwą :) Nie miałam do niego żadnego sentymentu, choć jako kobieta, uwielbiam na ogół silne "typy" :))) W tym przypadku NIE! :)
Zgadzam się z Tobą w 100%. Jeśli chodzi o warstwę książki związaną z filozofią to jest dobrze - zgrabnie podane w pigułce, warto pewnie przeczytać przed maturą z polskiego dla odświeżenia wiedzy. Warstwa fabularna książki pozostawia jednak wiele do życzenia - drewniane i zupełnie sztuczne dialogi. Jeśli moja córka by tak ze mną rozmawiała, to chyba bym ją udusiła. Z jednej strony Zofia po włamaniu do Chaty Majora boi się reakcji Alberto i pisz...
Prawda prawda:) Moja krajanka, a z okazji jej roku wiele, wiele imprez w Suwałkach :)Np. szukamy krasnoludków na ulicach miasta, a kto je dojrzy pierwszy dostaje nagrody :D
Świat, może się wydawać, wygląda dla każdego podobnie. Ale to, co widzimy zmysłami, ulega przetworzeniu i to w taki sposób, że czasami efekt końcowy jest u każdego zupełnie inny. A jeśli już opisać ten efekt słowami, różnica czasem może się wydawać zaskakująca. Tak też było u mnie w przypadku lektury „Siekierezady”, gdzie to zaskoczenie szło w parze z zachwytem. Główny bohater „Siekierezady”, Janek Pradera, uciekając od wspomnień i dotychczaso...
Jeśli o mnie chodzi, to od dawna: GUY GAVRIEL KAY, trylogia "Fionavarski gobelin" tom 1. "Letnie drzewo" tom 2. "Wędrujący ogień" tom 3. "Najmroczniejsza droga" Lata temu, jeszcze jako nastolatka, przeczytałam tom pierwszy i uznałam, że książka jest lepsza niż Tolkien. Teraz chciałabym do niej wrócić i dokończyć cykl, a NIGDZIE nie mogę tych książek zdobyć.
- Dla Henryka Elzenberga w stulecie Jego urodzin - Książka - Album Orwella - Życiorys - Pacyfik III (Na Kongres Pokoju) - Mademoiselle Corday - Ręce moich przodków - Wilki - Guziki - Obłoki nad Ferrarą - Homilia - Widokówka od Adama Zagajewskiego - Mitteleuropa - Wycieczka Dinozaurów - Do Piotra Vujičića - Do Yehudy Amichaja - Wstyd - Przysięga - Zwierciadło wędruje po gościńcu - Chodasiewicz - Pan Cogito na zadany temat: "Prz...
Nie zgadzam się z tym. Jest to poprawna politycznie i społecznie tolerancja dla wszystkiego. Nie chcę kultury, która toleruje wszystko, nawet to, co nie jest sztuką. Owszem, trudno w niej o obiektywizm, ale i całkowity subiektywizm i relatywizm jest pułapką. Zwłaszcza w dzisiejszym świecie, który mistrzowsko wmawia ludziom (zwłaszcza młodym i bardzo młodym, kształtując ich gusta na przyszłość), co też im się powinno podobać. No, ale to temat na o...
Rok 2010 będzie w Suwałkach rokiem poświęconym Marii Konopnickiej . W tym roku mija setna rocznica śmierci poetki, urodzonej w Suwałkach. Miejskie instytucje kulturalne przygotowują szereg rocznicowych wystaw, koncertów, spotkań literackich i konkursów recytatorskich. Zaplanowano także specjalne programy medialne i konferencje poświęcone twórczości poetki. Maria Konopnicka urodziła się w 1842 roku w Suwałkach, zmarła 8 października 1910 r...
Aleksander Puszkin "Więzień" Spoglądam przez kratę mej celi wilgotnej Na orła młodego w niewoli samotnej; Towarzysz mój biedny pod turmy oknami Żer krwawy swój dziobie i bije skrzydłami. Żer dziobie i rzuca, i patrzy wciąż na mnie I zda się, że nami jednaka myśl władnie, Przyzywa mnie wzrokiem i krzykiem ze dwora, Jak gdyby chciał wyrzec: Uciekać nam pora! My ptaki wolności, nam lecieć tam trzeba, Gdzie góra nad chmurą bieleje w...
Właśnie dziś, niemal równo z tym, jak mój pociąg wtaczał się na stację, do której cierpliwie zdążał, doczytałam ostatnie kartki tej książki i nie sądzę, żeby był to zwykły zbieg okoliczności. Myślę po prostu, że magia wypełniająca jej kartki wymknęła się niechcący do mojego świata, dodając na zakończenie ten symboliczny element tak współgrający z jej treścią. Jest to bowiem książka o życiu, śmierci i miłości nierozerwalnie ze sobą związanych w je...
Jako powieść fantasy dla młodzieży - to niezła opowiastka. Co prawda zakończenie niemiłosiernie, spłaszczająco happyendowe (wyczerpała się autorowi wyobraźnia?), ale pomysły dosyć ciekawe. Tylko że pani redaktor olała redakcję tekstu i jeśli się nie ma 10 lat (ja np. wtedy jeszcze nie miałam włączonego krytycyzmu), czyta się to dosyć przykro. Oto wydłubane złośliwie kwiatki (wśród nich nawet ordynarne błędy ortograficzne!): str. 23 "Po jej do...
Kocham tę książkę, jest zupełnie moja, bliska, znajoma. To nie jest powieść o mieszczaństwie, cyganerii ani białych kołnierzykach. To jest monolog kontestatora, starego punka, kolesia "z klimatów". Nie dałoby się tego napisać inaczej. Wysłuchałam w życiu wielu takich monologów i dlatego wszystko mi w "Tequili" pasuje; wszystko jest odpowiednie, zgrane z duchem takiego opowiadania o życiu, muzyce i śmierci. Życie nie jest odporne na brzydkie ...
Rzeczywiście "Operacja Dunaj" jest świetna. Nastrój jak w czeskim filmie. Historia najnowsza w krzywym zwierciadle i przez różowe okulary. Na pewno warto zobaczyć
Książka Martyny Wojciechowskiej "Przesunąć horyzont" sprawiła mi ogromną niespodziankę. Nie spodziewałam się, że dziewczyna znana mi tylko z ekranu stanie się w pewien sposób bliska. Ciekawie było się zapoznać w wieloma sytuacjami niespotykanymi na co dzień, a ukazanymi z kobiecej strony, pełnej emocji, wrażliwości, intymności oraz troski o najbliższych i przyjaciół. Historia zdobycia Mount Everest przeplatana jest wspomnieniami z trudnych mom...
ZABRZE
Książka "Druga strona lustra" opowiada o 20-letniej Bożenie. Poznaje ona chłopaka, Piotra, w którym się zakochuje. Składnia on ją do różnych złych rzeczy, można nawet powiedzieć, że traktuje ją jak zabawkę. Sprawia to Bożenie wiele kłopotów, powoduje np. kłótnię z rodziną. Książka bardzo mi się spodobała, tylko za szybko się zakończyła i nic się nie rozwiązało... :(
Siedemnastoletnia Janie i jej chłopak Caleb mają nadzieję, że podczas wakacji zdołają zapomnieć o swoim przekleństwie: że nie będą ich prześladować cudze sny. Ale romantyczną sielankę przerywa wiadomość z domu. Po latach zjawił się ojciec Janie, którego dziewczyna nigdy nie widziała. I nigdy nie przeczuwała, na jakie niebezpieczeństwo narazi ją to spotkanie... [Wydawnictwo Amber, 2010]
Trzy historie, z których dwie mają wspólne podstawy. Na pierwszy rzut czytelniczego oka niby nic, ale po głębszym zastanowieniu… No, bo cóż? Obie krótkie. Jedna trzystronicowa. Druga ośmiostronicowa. W obu narrator w trzeciej osobie zdaje relację z pewnego wydarzenia. W pierwszej historii zdarzenie, czy raczej jego konsekwencje, trwa latami. W drugiej to jeden dzień. Ba! Parę godzin jedynie. W pierwszej autor bardziej skupia się na następstwach, ...
A mi podoba się ten tytuł i kojarzy się raczej z Proustem :-) Przeczytałam na razie trzy książki Fossum i lubię tę autorkę. I na pewno sięgnę po "Utraconą".
Wysłany.
Przeczytałam dziś "Czułość i obojętność". Ligocka chwilami mnie ciekawiła, częściej jednak nudziła i nawet irytowała. Bo czy można polubić osobę, która ciągle marudzi, jest infantylna, złośliwa i niesympatyczna? Choć wyraźnie dostrzega troski innych (jej największa zaleta to empatia), pomóc ludziom się nie stara. "Czułość i obojętność" to autobiograficzne opowiastki o Ligockiej, o tym, jakie lubi potrawy, jakie książki, jakie kwiaty. I o tym, ...
W porządku. Chętnie oddam "Eleonorę i Mariannę...". A "Chciałbym, żeby ktoś gdzieś na mnie..." wymienię na "Ulicę marzycieli". Niestety, nie przepadam za Hornby'm ani nie nie interesuję się kłamstwami w miłości:). Proszę odezwij się 'na maila' w sprawach formalnych dotyczących dokonania wymiany.
Dziękuję za konkurs, musiałaś mieć mnóstwo zajęcia z odpowiadaniem na maile od 39 gości! W konkursie brałam udział po raz pierwszy i bardzo mi się podobało!
Według mnie powinnaś tę książkę przeczytać, właśnie po to by wyrobić sobie o niej własne zdanie, żeby nie powtarzać wzniosłych opinii jej przeciwników albo zachytów jej wielbicielek. Ja pomimo moich 27 lat książką byłam zachwycona. Może dlatego, że nie podchodziłam do niej jak do horroru czy innego rodzaju mrocznej ksiązki ale jak do lektury, która ma mi sprawić przyjemność swoją treścią. Nie zawiodłam się. Książkę czyta się lekko i przyjemnie, m...
To nie takie proste. :-) Czytać pewnie warto, ale czy warto wydawać? Wydawanie książek jest przedsięwzięciem biznesowym. Czasem można zrezygnować z zysku, ale inwestycja musi się przynajmniej zwrócić - bilans ma wyjść na zero.
Interesuje mnie też: - Chciałbym, żeby ktoś gdzieś na mnie czekał (Gavalda Anna) - Kiedy byłem dziełem sztuki (Schmitt Éric-Emmanuel) Mogę oddać: - Ulica marzycieli - Robert McLiam Wilson - Jak być dobrym - Hornby Nick - prawie nowa Twarda okładka - Pięć kłamstw w sprawach seksu i miłości - Michael Mart - nowa Twarda okładka Do wyboru :)
Ja bym chciała - Eleonora i Marianna: dalsze losy Rozważnej i Romantycznej (Tennant Emma)
Wpadła mi dzisiaj w ręce nieciekawie, wręcz brzydko wydana książka I książki mają swoją historię. Mój egzemplarz ma już 28 lat, a jestem jego pierwszą czytelniczką… W rozdziale siódmym, „Przyjaciele i nieprzyjaciele ksiąg” znalazłam wiersz, który chciałabym ocalić od zapomnienia… Są tu, niestety, tylko fragmenty, cytuję je jednak wraz z wprowadzającym komentarzem Szyndlera: „Bibliofilem był także siedemnastowieczny poeta i dziejopis, Wesp...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 09.05.2024 12:03
Autor: dot59
Obecność w okolicy budki książkowymiennej wyraźnie zwiększa szanse odkrycia lektury, na jaką człowiek pewnie nigdzie indziej by nie trafił. To znaczy, (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 24.05.2024 10:18
Autor: Meszuge
Czytałem tę książkę (oraz kilka innych tegoż autora, z sierżantem Chanem w roli głównej) pod koniec lat siedemdziesiątych, może na początku osiemdzies (...)
Dodany: 22.05.2024 22:43
Podobno Truman Capote powiedział, że „być w Wenecji, to jakby zjeść całe pudełko czekoladek z likierem naraz”. Nie wiem. Wciąż obce są mi oba te doświ (...)
Dodany: 19.05.2024 11:11
Tytuł dziwny, bo „reina roja” to po hiszpańsku właśnie „czerwona królowa”. Jakaś nowa moda czy maniera na powtarzanie tytułu w różnych językach? To za (...)
Dodany: 13.05.2024 10:25
Francuska sowietolożka Françoise Thom napisała gigantyczną (prawie tysiąc stron) biografię Ławrientija Pawłowicza Berii, radzieckiego działacza komuni (...)
Dodany: 10.05.2024 09:48
Mam pewne szczególne powody, by interesować się Stefanem Banachem, planowałem nawet o tych swoich sentymentach napisać, ale ostatecznie zrezygnowałem. (...)